سه شنبه 26 آذر 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پيشنهاد وزير راه و ترابری برای جايگزينی شتر به جای خودرو در جاده! مهر

* کليه مشکلات با سلام و روبوسی حل می شود

وزير راه و ترابری گفت: "اگر قرار است نتيجه حمل و نقل جاده ای در ايران به وجود آمدن اين همه کشت و کشتار جاده ای باشد همان بهتر که از شتر استفاده کنيم."
به گزارش خبرنگار مهر، حميد بهبهانی در سومين همايش ملی حمل و نقل در تهران گفت: تعداد کشته های جاده ای در ايران بسيار بالاست و اگر قرار است اين روند تداوم يابد بهتر است از شتر به جای خودرو استفاده شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




نگران بودم نمايندگان يقه مرا بچسبند

وزيرراه و ترابری افزود: در سفری که من اخيرا به سوئد داشتم تعداد کشته های جاده ای اين کشور ۴۵۰ کشته در سال بود در حالی که تعداد راههای شريانی آنها از ايران بيشتر بود و من اين نکته را در سخنان امروزم در مجلس عنوان نکرده ام چون نگران بودم نمايندگان يقه مرا بچسبند و بگويند چرا در ايران اين طور است.

وی ادامه داد: ترکيه از موقعيت خود برای کسب درآمدهای ترانزيتی و توسعه اشتغال مرتبط به خوبی استفاده کرده است اما ايران از موقعيت خود بهره لازم را نبرده است و اينکه گفته می شود ترانزيت برای کشور درآمد لازم را توليد نکرده است و يا صرفه اقتصادی نداشته است حاکی ازعدم استفاده از پتانسيلهای موجود در اين زمينه است.

نظر بهبهانی درباره کادر وزارت راه

وی اظهار داشت: اينکه رئيس جمهور دارای دکترای حمل و نقل است در طول تاريخ انقلاب اسلامی بی نظير بوده است و همچنين اينکه بنده نيز در همين رشته تحصيل کرده ام و معاونان من نيز در همين رشته استخوان خرد کرده اند حاکی از توانمندی کادر وزارت راه و ترابری است.

وزير راه و ترابری تصريح کرد: سياست من تعامل با مجلس و کليه ارگانهای مرتبط است زيرا معتقدم کليه مشکلات با سلام و روبوسی حل می شود.

بهبهانی خاطرنشان کرد: ما امروز در کليه مرزهايمان مشکل ترانزيتی از قبيل سوخت، عوارض، گمرک و... داريم که بايد برای رفع آنان با وزيران راه و ترابری کشورهای همسايه تعامل لازم صورت گيرد.

وی بر نصب تابلوهای مشخص کننده سرعت مجاز در شب و روز در جاده های کشور تاکيد کرد و يادآور شد: بايد در برخی جاده های کشور باند کندرو برای عبور کاميونهای باری درنظر گرفته شود تا مانع حرکت خودروهای سواری نباشند.

وزير راه و ترابری گفت: خط کشی جاده ها يک علم است و بايد خط کشی جاده های کشور بر مبنای اين علم صورت گيرد تا از ميزان تخلفات رانندگان در اين باره کاسته شود و ايمنی جاده ها افزايش يابد.

حالتون خوبه، خسته نباشيد!

بهبهانی همچنين در حاشيه اين همايش در جمع خبرنگاران نيز در پاسخ به سئوال يکی از خبرنگاران درباره آخرين وضعيت آزادراه تهران- شمال تنها به گفتن اين جمله بسنده کرد: "شما حالتون خوبه، خسته نباشيد!!"





















Copyright: gooya.com 2016