دوشنبه 14 بهمن 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

شیوع مصرف شیشه میان زنان در مناطق پایین شهر تهران، کلمه

رئيس مركز مشاوره و مددكاري نيروي انتظامي از افزايش گرايش به مصرف شيشه در زنان خبر داد و گفت:‌ تبليغات نادرست و اشتباه،‌ مصرف شيشه را در زنان كشور رواج داده است. به گزارش فارس، محمد‌رضا حاجي‌لو با اشاره به گرايش رو به افزايش زنان به مواد مخدر گفت: گرايش به شيشه در بين زنان به دليل تبليغات سوء‌ و نادرستي است كه از سوي موادفروشان صورت مي‌گيرد.

رئيس مركز مشاوره و مددكاري نيروي انتظامي با بيان اينكه در محيط‌هاي زنانه بيشترين تبليغات براي استفاده از شيشه است،‌ افزود: در اماكن زنانه همچون آرايشگاه‌ها و باشگاه‌‌هاي ورزشي به منظور رفع امراضي همچون افسردگي، لاغري و. ..... استفاده از اين مواد توصيه مي‌شود. حاجي‌لو اظهار داشت:‌ شيشه از خانواده قرص‌هاي روانگران است و مصرف آن رفتارهايي همچون پرخاشگري و هنجارشكني را در پي دارد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وي با بيان اينكه مصرف شيشه بيشتر در افراد مناطق پايين شهر شيوع دارد‌، گفت:‌ استفاده از شيشه در ملاء عام و در سطح جامعه در مناطق بالاي شهر كمتر مشهود است و بيشتر حالت پنهاني و مخفي دارد. حاجي‌لو تصريح كرد: قيمت هر سوت شيشه در حدود 12 هزار تومان است و اين مبلغ شايد براي اوايل مصرف خيلي زياد نباشد ولي به تدريج كه شخص به شيشه وابسته شد مجبور است براي مصرف روزي چندين سوت شيشه خريداري كند.

رئيس مركز مشاوره و مددكاري نيروي انتظامي تأكيد كرد: ‌مصرف شيشه در شهرستان‌هاي كوچك به نسبت كلان شهرها كمتر است ولي با روند روبه افزايش گرايش به شيشه نمي‌توان خيلي به اين آمار تكيه كرد. وي روانگردي و عدم تعادل را بارزترين نوع رفتار در معتادان شيشه بيان كرد و گفت: ‌بسياري از معتادان به شيشه خود را معتاد ندانسته و هنگامي كه براي مشاوره ارجاع داده مي‌شوند در صدد تكذيب اين حقيقت هستند.

رئيس مركز مشاوره و مددكاري نيروي انتظامي خاطرنشان كرد:‌ متوسط سن معتادان زن به شيشه 19تا 27 سال است كه متأسفانه بيشتر اين معتادان به منظور حفظ اندام و جلوگيري از چاقي به شيشه روي آورده ولي بعد از مدت كمي كاملاً به آن وابسته مي‌شوند. بر اساس گزارش ناجا به نقل از موسسه داريوش كه در سال 86 صورت گرفته است،‌ حدود يك ميليون و 200 هزار معتاد در كشور وجود دارد كه 5درصد آنان را زنان تشكيل مي‌دهد، 65درصد معتادان به روش دودي استعمال مي‌كنند، ‌12درصد تزريقي هستند،‌ 38درصد هروئين تزريق نمي‌كنند و 20 درصد مصرف‌كنندگان كراك ايراني يا هروئين فشرده هستند. حتي 20درصد مصرف كنندگان شيشه نيز اين ماده شيميايي را تزريق مي‌كنند.‌





















Copyright: gooya.com 2016