پنجشنبه 22 اسفند 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سردار رادان: با ۱۱ هزار گشت خودرويی و شش هزار گشت پياده پليس، امنيت نوروز تامين می شود، اعتماد

گروه اجتماعی؛ سردار رادان جانشين فرماندهی ناجا روز گذشته در جمع خبرنگاران با اشاره به افزايش ۲۰۰ درصدی تيم های گشت نامحسوس راهنمايی و رانندگی در جاده های کشور طی ايام نوروز از حضور ماموران نامحسوس پليس در اتوبوس های مسافربری نيز خبر داد. همچنين به گفته رادان، ۱۱ هزار گشت خودرويی انتظامی در دو شيفت و همچنين شش هزار و ۴۰۰ گشت پياده و سه هزار گشت موتورسوار امنيت را در ايام نوروز تامين می کنند. استقرار ۴۱۹ کانکس پليس در سطح شهرها به خصوص در مناطق خالی از سکنه و همچنين مناطق مسافرپذير نيز اقدام ديگری از سوی پليس است. ۱۷ هزار نگهبان محله نيز به صورت ويژه درخصوص تامين امنيت با پليس همکاری خواهند کرد. جانشين فرمانده ناجا در جمع خبرنگاران با اشاره به استقرار نيروهای پليس راهنمايی و رانندگی از ۲۵ اسفندماه در جاده های کشور گفت؛ حدود دو هزار و ۳۰۰ گشت خودرويی پليس راهنمايی و رانندگی، دو هزار و ۱۰۰ پاس پياده و ۳۰۰ تيم نظارتی همچنين دو هزار و ۱۰۰ تيم موتورسوار در حوزه پليس راهنمايی و رانندگی موضوع برقراری نظم ترافيکی را در حوزه برون شهری برعهده دارند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




به گفته وی هزار و ۸۰۰ گشت خودرويی، هزار و ۱۰۰ مراقب راه و دو هزار و ۳۰۰ پاس پياده در محل های حادثه خيز درون شهری مستقر خواهند شد. همچنين ۳۲۴ کانکس پليس راهنمايی و رانندگی و ۱۲۰ موتورسوار نيز در نقاط حادثه خيز شهرها حضور می يابند. جانشين فرمانده ناجا از افزايش ۲۰۰ درصدی تيم های نامحسوس پليس راهنمايی و رانندگی در سطح جاده های کشور خبر داد و افزود؛ ماموران پليس با خودروهای شخصی بغل نويسی شده مانند سمند، پژو و زانتيا و با داشتن کارت و حکم ماموريت و چراغ گردان سيار به صورت نامحسوس در جاده های کشور رانندگان را زير نظر خواهند گرفت. در مجموع ۳۰ هزار پرسنل نيروی انتظامی در حوزه راهنمايی و رانندگی وضعيت ترافيک شهرها را رصد خواهند کرد. به گفته رادان، ۶۰۰ گشت نظارتی مسووليت نظارت بر گشت های پليس راهنمايی و رانندگی را در طول ايام نوروز برعهده دارند. همچنين حدود ۳۰۰ تيم پليس در ناوگان مسافربری به عنوان مسافر قرار گرفته تا حرکت ناوگان مسافربری را از مبدا به مقصد مورد کنترل قرار دهند. جانشين فرمانده ناجا با ذکر اين نکته که با تمهيدات پليس و استقبال مردم از برنامه های محله محور در سال گذشته خسارت های چهارشنبه سوری کاهش داشته است، گفت؛ نگاه پليس به مراسم شب چهارشنبه آخر سال، نگاهی اجتماعی است و به آن نگاه انتظامی و امنيتی نداريم.

رادان ادامه داد؛ پليس در شب چهارشنبه سوری با اقداماتی که باعث نگرانی مردم شده و منجر به بستن معابر اصلی، ايجاد مزاحمت و حرکات مستانه شوند، برخورد خواهد کرد. همچنين با افرادی که از مواد محترقه غيرمجاز در چهارشنبه آخر سال استفاده کنند، برخورد می شود. به گفته جانشين فرمانده ناجا افرادی که در شب چهارشنبه آخر سال توسط پليس دستگير شوند يا خودروهايشان به دليل ايجاد مزاحمت متوقف شده باشد تا پايان نوروز رها نخواهند شد. جانشين فرمانده ناجا درباره وضعيت هتل ها و مراکز اقامتی در ايام تعطيلات نوروز نيز گفت؛ در کارگروه جهانگردی تمهيدات خوبی درباره وضعيت نظارت بر عملکرد صاحبان هتل ها، مسافرپذيرها و مراکز اقامتی با توجه به هماهنگی های انجام شده در صورت اسکان بيش از ظرفيت تخت هتل ها، افرادی که دارای مکانی برای اجاره دادن به مسافران هستند ساماندهی شده و مسافران می توانند با مراجعه به ستاد قرارگاه نوروزی آدرس منازل و مکان های مورد نظر را بگيرند و در صورت بروز مشکلی موضوع را پيگيری کنند. وی درخصوص انسداد مرز سيستان و بلوچستان که بنا بود تا پايان سال جاری به اتمام برسد، گفت؛ انسداد مرز سيستان در پايان فروردين سال آينده به پايان خواهد رسيد که با انسداد کامل مرز سيستان کليه مشکلاتی که در اين منطقه شاهد بوده ايم به صفر می رسد. سردار رجب زاده فرمانده انتظامی تهران بزرگ نيز امروز درباره عملکرد سال ۸۷ پليس تهران گفت؛ اقدامات پليس تهران بزرگ در ۱۱ماه گذشته باعث کاهش پنج درصدی کل سرقت ها شده است و مقايسه آمارها نشان می دهد در اين مدت سرقت مسلحانه در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته ۳۷ درصد، سرقت از منزل هشت درصد، سرقت از مغازه ۱۵درصد و سرقت از بانک ها ۵۰ درصد کاهش داشته است. با اين همه در مورد موتورسيکلت ها با افزايش ۴۷ درصدی سرقت ها روبه رو هستيم. فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت؛ در ۱۱ماه گذشته ۳۴۲ هزار و ۱۷۸پرونده در کلانتری ها تشکيل شده، در اين مدت تعداد ۳۲۴هزار ابلاغيه قضايی توسط کلانتری های تهران اجرا شده است. فوت شدگان تصادفات شهری در تهران افزايش يافته به طوری که در ۱۱ماه گذشته در محدوده تهران بزرگ ۵۹۸ نفر بر اثر حوادث رانندگی کشته شده اند که شاهد افزايش ۷درصدی قربانيان حوادث رانندگی نسبت به مدت مشابه سال گذشته هستيم. وی همچنين در رابطه با ميزان کشف مواد مخدر طی ۱۱ماه گذشته اظهار داشت؛ پليس تهران بزرگ با اجرای عمليات متعدد در سال جاری موفق به کشف بيش از ۱۱هزار و ۶۰۹ کيلوگرم انواع مواد مخدر شده است که اين ميزان کشفيات در مقايسه با مدت مشابه در سال گذشته ۱۰۰درصد افزايش داشته است.





















Copyright: gooya.com 2016