شنبه 29 فروردین 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


در همين زمينه
31 شهریور» شتاب "مرگ قلبى" در ايران! مهر
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

افزايش سکته های قلبی در ميان زنان و جوانان زير ۳۰ سال کشور، مهر

دبير جامعه آرترواسکلروسيز (تصلب شرائين) از افزايش نگران کننده و بی سابقه بروز بيماريهای قلبی و سکته در ميان زنان و افراد زير ۳۰ سال در کشور خبر داد.

دکتر محمدرضا محمد حسنی در گفتگو با خبرنگار مهر با اعلام اين مطلب گفت : اگرچه آمار دقيق و روشنی در اين باره در کشور وجود ندارد اما شواهد عينی برای من به عنوان يک پزشک قلب و ساير همکارانم نشان می دهد که تعداد جوانانی که به اين معضل دچار می شوند در حال افزايش است.

اين متخصص قلب و عروق با اشاره به هشدارهايی که سازمان بهداشت جهانی در اين رابطه به کشورهای در حال توسعه داده بود گفت : بر اساس پيش بينی های اين سازمان تا سال ۲۰۲۰ در کشورهای در حال توسعه که در حال تغيير دادن شيوه زندگی خود هستند سکته قلبی به يک مشکل همه گير تبديل خواهد شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




به گزارش خبرگزاری مهر طبق آمارهای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، بيماريهای قلبی - عروقی در کشور به عنوان اولين عامل مرگ ايرانيان شناخته شده‌ و سالانه بيش از ۳۰۰ هزار ايرانی را به کام مرگ می‌کشانند.

بر همين اساس اداره قلب وزارت بهداشت، ‌درمان و آموزش پزشکی در اوايل سال ۸۴ ، علت ۴۶ درصد مرگ و مير در کشور بيماريهای قلبی ـ عروقی معرفی شد که غالب اين مرگها در سنين زير ۷۰ سال و با متوسط عمر ۲/۶۸ سال رخ می‌دهد.

اين در حالی است که بيماريهای قلبی ـ عروقی در کشورهای توسعه‌ يافته نظير آمريکا و اروپای غربی عامل مرگ افراد بالای ۷۰ سال است.

دکتر محمد حسنی در ادامه با تأکيد بر اينکه بايد هرچه زودتر برای اين معضل چاره انديشی شود گفت : متأسفانه پايين آمدن سن سکته قلبی در کشور و رسيدن آن به سنين جوانی بيشتر ناشی از علل بيرونی و محيطی است.

دبير جامعه آرترواسکلروسيز افزود: وضعيت نامناسب تغذيه، افزايش مصرف سيگار و کم تحرکی درميان مردم و به ويژه جوانان و همچنين آلودگی هوا که از اصليترين عوامل اين معضل هستند به وسيله دستگاهها و نهادهای دولتی قابل اصلاح است و بايد برای آن فعاليتهای جدی انجام گيرد.

دکتر محمد حسنی گفت : وقوع بيماريهای قلبی در سنين زير ۳۰ سال و گاهی ۲۳ تا ۲۴ سالگی در کشور ما نگران کننده است در حالی که به دليل فعاليتهای صورت گرفته در کشورهای توسعه يافته اين مسئله به دهه های تأخيری عمر افتاده است.





















Copyright: gooya.com 2016