سه شنبه 20 مرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

شرايط جديد معافيت از خدمت سربازی به تصويب مجلس رسيد، ايلنا

تنها پسر خانواده‌هايی که دارای سه فرزند دختر يا بيشتر باشند از انجام خدمت دوره ضرورت معاف می‌باشند/يگانه فرزند ذکور مراقب يا نگهدارنده پدر نيازمند به مراقبت که قادر به اداره امور خود نباشد از خدمت ضرورت معاف خواهند شد.


در ادامه بررسی طرح اصلاح موادی از قانون خدمت وظيفه عمومی، نمايندگان نحوه معافيت از خدمت فرزندان ذکور مددجويان را به شرح زير اصلاح کردند.
به گزارش خبرنگار ايلنا، براساس مصوبه نمايندگان تنها پسر خانواده‌هايی که دارای سه فرزند دختر يا بيشتر باشند از انجام خدمت دوره ضرورت معاف می‌باشند.
گفتنی است اين قانون تنها برای فرزندان ذکور مددجويان صدق می‌کند.
همچنين يکی از فرزندان ذکور مادران فاقد شوهر تحت پوشش کميته امداد حضرت امام (ره) و بهزيستی از انجام خدمت دوره ضرورت معاف می‌باشند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




همچنين مشمولانی که با معلولان زن دارای معلوليت جسمی حرکتی ازدواج کنند به صورت موقت از انجام خدمت دوره ضرورت معاف خواهند شد و پس از گذشت ۵ سال از استمرار ازدواج آنها معافيت موقت به معافيت دائم تبديل می‌شود.
نمايندگان مجلس در اصلاح بخش کفالت طرح اصلاح موادی از قانون خدمت وظيفه عمومی مصوب کردند از خانواده‌هايی که دو برادر به خدمت سربازی رفته باشند، برادر سوم از انجام خدمت دوره ضرورت معاف می‌شود.
به گزارش خبرنگار پارلمانی ايلنا، نمايندگان در بررسی طرح اصلاح موادی از قانون خدمت وظيفه عمومی ماده ۴۴ همچنين تصويب کردند يگانه فرزند ذکور مراقب يا نگهدارنده پدر نيازمند به مراقبت که قادر به اداره امور خود نباشد از خدمت ضرورت معاف خواهند شد.
گفتنی است يگانه مراقب يا نگهدارنده مادر فاقد شوهر، تنها برادر تنی سرپرست خواهر فاقد پدر، همسر و فرزند ذکور غيرمحجور و فاقد شغل، يگانه سرپرست برادر کمتر از هجده سال تمام، يگانه نوه ذکور مراقب يا نگهدارنده جد فاقد فرزند يا جده فاقد شوهر و فرزند نيز از انجام خدمت دوره ضرورت معاف می‌شوند.
بنابراين گزارش مصوب شد مشمولی که همسرش فوت کرده و از او دارای فرزند صغير بوده مادامی که ازدواج مجدد نکرده و يا دارای همسری که بعد از ازدواج معلول و نيازمند مراقبت باشد از خدمت دوره ضرورت معاف می‌شوند.
همچنين از چند برادر واجد شرايط اعزام به خدمت در صورت اعزام يکی از برادران به خدمت يکی از برادران بتواند تا اتمام خدمت وی از تعويق اعزام استفاده نمايد.
گفتنی است مقرر شد يکی از فرزندان پسر سربازی که در حين خدمت سربازی فوت کند و يا يکی از فرزندان ذکور خانواده‌ای که يک فرزند آن خانواده در حين انجام خدمت سربازی فوت کرده باشد و همچنين مشمولی که تنها مراقب و نگهدارنده خواهر تنی فاقد شوهر باشد از انجام خدمت دوره ضرورت معاف است.
براساس تبصره ماده ۴۴ نيز مشخص شد منظور از يگانه مراقب تنها فرزند ذکور يا برادر يا نوه بيش از هجده سال تمام است که مراقبت هر يک از بستگان مذکور در اين ماده را به علت نقص عضو، بيماری، کپر سن، صغير بودن، اناث بودن به عهده دارد، نيازمندی اشخاص مذکور به مراقبت با توجه به نقص عضو، بيماری و يا محجور بودن آنان به تشخيص شورای پزشکی خواهد بود.
گفتنی است براساس تبصره ۲ اين ماده مقرر شد مشمولين يگانه مراقب يا نگهدارنده مادر فاقد شوهر، تا سی ماه متوالی می‌توانند از معافيت کفالت موقت استفاده کند و در پايان مدت فوق در صورت دارا بودن شرايط کفالت از انجام خدمت دوره ضرورت معاف می‌شوند.
همچنين مصوب شد وجود برادری که از معافيت تحصيلی برخوردار است مانع از معافيت کفالت موقت مشمولی که سرپرستی خانواده را برعهده دارد، نخواهد بود اين معافيت تنها در طول مدت معافيت تحصيلی برادر مشمول که خارج از شهرستان محل سکونت به تحصيل اشتغال دارد معتبر بوده و پس از آن با رعايت ساير مقررات اين قانون به خدمت دوره ضرورت اعزام خواهند شد.
گفتنی است در صورتی که برادر يا برادران يا پدر مشمول به دليل بيماری يا معلوليت زمين‌گير بوده و بنا به تشخيص شورای پزشکی فاقد صلاحيت و يا ناتوان برای سرپرستی باشند و مشمول نيز عملا مراقبت و يا سرپرستی را برعهده داشته باشد، می‌تواند از معافيت کفالت برخوردار شوند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016