چهارشنبه 11 شهریور 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

حضور پررنگ فيلمسازان ايرانی در جشنواره ونيز، بی بی سی

مريم افشنگ - شصت و ششمين دوره جشنواره بين المللی فيلم ونيز روز چهارشنبه ۲ سپتامبر با نمايش فيلم "باآريا" به کارگردانی جوزپه تورناتوره کارگردان پرآوازه ايتاليايی کار خود را آغاز می کند.

شيرين نشاط فيلمساز ايرانی مقيم نيويورک با فيلم "زنان بدون مردان" در بخش مسابقه با ۲۳ فيلم ديگر برای به دست آوردن شيرطلايی ونيز به رقابت خواهد پرداخت.

فيلمسازان ايرانی در اين دوره از جشنواره بين المللی فيلم ونيز، قديمی ترين جشنواره سينمای جهان، حضور پررنگی دارند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




به جز "زنان بدون مردان" ساخته شيرين نشاط که در بخش مسابقه حضور دارد، "تهرون" ساخته نادر تکميل همايون و "چاله" ساخته علی کريم در بخش هفته منتقدان نمايش داده می شود.

رامين بحرانی فيلمساز ايرانی مقيم نيويورک يکی از داوران اين بخش از جشنواره فيلم ونيز است.

حنا مخملباف نيز در بخش خارج از مسابقه فيلم "روزهای سبز" را به نمايش درخواهد آورد.

قرار است "سکوت ميان دو فکر" ساخته بابک پيامی نيز در بخش حقوق بشر اين جشنواره نمايش داده شود.

بابک کريمی يکی از تدوين گران ايرانی سرشناس در ايتاليا و جزء هياتی است که انتخاب فيلم از سينمای ايران، برای جشنواره ونيز را به عهده دارد.

آقای کريمی در گفت و گو با بخش فارسی بی بی سی می گويد: "امسال شاهد پررنگ ترين حضور فيلم سازان ايرانی در تاريخ جشنواره ونيز هستيم."

البته در اين ميان فقط علی کريم از ايران در اين جشنواره حضور دارد و بقيه فيلمسازان ايرانی از کشورهای ديگر به ونيز می آيند.

آقای کريمی همچنين معتقد است فيلمسازان ايرانی حاضر در شصت و ششمين دوره جشنواره فيلم ونيز هر چند در ايران زندگی نمی کنند اما هر کدام هويت خاص خود را دارند.

او همچنين سطح کيفی فيلم های کارگردانان ايرانی در اين دوره از جشنواره ونيز را خوب ارزيابی می کند.

يکی از فيلم هايی که در بخش خارج از مسابقه جشنواره فيلم ونيز به نمايش در می آيد، فيلم "روزهای سبز" ساخته حنا مخملباف است. اين فيلم اشاره مستقيمی به حوادث پس از انتخابات اخير رياست جمهوری ايران دارد.

حنا مخملباف می گويد برای اينکه بتواند درباره فيلم توضيح دهد، بايد مروری بر تاريخ ايران در سی سال پس ازانقلاب داشته باشد. او می گويد: "مردم ايران سی سال پيش انقلاب کردند که به عدالت و آزادی برسند."

در بخش های جنبی جشنواره با نمايش فيلم "جنگ بزرگ" از ماريو مونيچلی، استاد سينمای کمدی ايتاليا تقدير به عمل خواهد آمد.

از سوی ديگر به مناسبت صدمين سال تولد آکيرا کوروساوا، فيلمساز پرآوازه ژاپنی، ميزگردی با حضور کارشناسان و منتقدان سينمای جهان به منظور تقدير و ادای احترام به اين فيلمساز برگزار می شود.

رئيس هيات داوران ۶۶ امين جشنواره بين المللی ونيز آنگ لی کارگردان تايوانی است. آقای لی در چهار سال گذشته دو بار موفق به دريافت شير طلايی جشنواره ونيز شده است.

شصت و ششمين دوره جشنواره بين المللی فيلم ونيز پس از ده روز، دوازدهم سپتامبر به کار خود پايان خواهد داد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016