یکشنبه 25 بهمن 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

با حضورنمایندگان سینمای ایران شصتمین جشنواره فیلم برلین آغاز شد، ایلنا

شصتمین جشنواره فیلم برلین پنجشنبه 11 فوریه در شهر برلین آلمان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، شصتمین جشنواره فیلم برلین روز پنجشنبه 11 فوریه با نمایش فیلم سینمایی دور از هم ساخته وانگ کونان کار گردان چینی آغاز شد.

ریاست داوران شصتمین دوره جشنواره فیلم برلین برعهده ورنر هرتزوگ است و فرانچسکو کومنسینی(کار گردان ایتالیایی)، نورالدین فرح(نویسنده سومالی) ،کولینا فروبورس(بازیگر آلمانی) ، خوزه ماریا مورالس(تهیه‌کننده سینما از اسپاینا)، یونان(بازیگر چینی) و رنه زل وگر(بازیگر آمریکایی) از اعضا هیت داوران هستند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




امسال همچنین از یودی یامادا(فیلمساز ژاپنی) با اهدا دوربین برلیانه تقدیر می شود.

جشنواره فیلم برلین هرسال توجه ویژه ای به سینمای ایران داشته است. نگاهی به برندگان بخشهای مختلف جشنواره فیلم بریلن نشان می دهد که سینمای ایران هرساله حداقل به عنوان یکی از برندگان مهم جشنواره معرفی شده است:
حضور سینمای ایران از سال 1974 با برنده شدن جایزه خرس نقره‌ای توسط فیلم طبیعت بی‌جان به کارگردانی سهراب شهید ثالث پررنگ تر شد و در سالهای بعد فیلم‌هايي همچون باغ سنگی ساخته پرویز کیمیاوی، دندان مار ساخته مسعود کیمیایی، آفساید ساخته جعفر پناهی، آواز کنجشگ ها ساخته مجید مجیدی، درباره الی ساخته اصغر فرهادی در بخشهای مختلف جشنواره فیلم برلین جوایزی را کسب کرده اند.

امسال نیز علاوه بر آنکه گروهی 7 نفر شامل محمد سریر(عضو هیات مدیره‌ی خانه سینما)، مریلا زارعی(نایب رئیس انجمن بازیگران)، مسعود میمی(رئیس کانون دستیاران کارگردان و برنامه ریزان) و سعید مستغاثی(رئیس انجمن منتقدان) به همراه سه نفر از سینماگران ایرانی در جشنواره حضور دارند. در بخشهای مختلف جشنواره آثاری از سینمای ایران به نمایش در می آید.

در بخش مسابقه فیلم سینمایی شکارچی ساخته رفیع پیتز روز سه شنبه 16 فوریه 27 بهمن به نمایش درمی‌آید و نشست و نقد و بررسی فیلم نیز روز سه شنبه 16 فوریه برزگار می شود. همچنین در بخش پانوراما؛ فيلم مستند «قرمز، سفيد، سبز» به كارگرداني نادر داودي در بخش سینمای آشپزی فیلم مستند «دستور آشپزي» ساخته محمد شيرواني به نمایش درمی آید و فیلمهای موش و گربه ساخته بيژن زمان‌پيرا و ناهيد قبادي و فیلم سینمایی «از باد بپرسيد» ساخته بتين قبادي نیز ار دیگر آثاری است که در شصتمین جشنواره فیلم برلین به نمایش درمی‌آيد.

در بخش کمپ استعدادهای جوان که هرساله نزدیک به 350 فیلمساز جوان در آن حضور دارند؛ از سینمای ایران نیز نمایندگانی حضور دارند بهاره رجبی و نوید فشامی از فیلمسازان جوان ایرانی در بخش کمپ استعدادهای جوان حضور دارند. ضمن آنکه رفیع پیتز(كارگردان فیلم سینمایی شکارچی) و حنا مخملباف در بخش کمپ استعدادهای جوان به تبادل دیدگاهها و تجربیات خود می پردازند.
درکنار جشنواره فیلم برلین نیز بازار فیلم برلین به مدت 9 روز برگزار می شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016