پنجشنبه 6 اسفند 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بایکوت سینماها می‌تواند «آلیس» را در چاله بیندازد، خبرآنلاین

تهدید سینماهای اروپا بخصوص بریتانیایی‌ها، سرنوشت فیلم فانتزی «آلیس در سرزمین عجایب» به کارگردانی تیم برتن را در هاله‌ای از ابهام فرو برده است.

به گزارش خبرآنلاین، بلاک‌باستر سه‌بعدی «آلیس در سرزمین عجایب» بهار سال آینده در سینماهای جهان اکران و پیش‌بینی می‌شود یکی از پرفروشترین فیلم‌های سال 2010 باشد، اما اختلاف بین استودیو دیسنی و سینمادارها می‌تواند سرنوشت دیگری را برای این فیلم رقم بزند.

در بریتانیا اختلاف بین دیسنی و دو سینمای زنجیره‌ای بزرگ - اودئون و وو - به این معناست که در صورت حل نشدن مشکل فیلم جدید برتن در 40 درصد سینماهای بریتانیا نمایش داده نمی‌شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




امروز دوشنبه آخرین روزی است که دو طرف می‌توانند درباره اختلافات موجود به توافق برسند و این در حالی است که هیچ کدام از طرفین حاضر به عقب‌نشینی از مواضع خود نیستند.

اختلاف سینماها با دیسنی زمانی آغاز شد که این استودیو اعلام کرد نسخه‌ دی‌وی‌دی فیلم را 12 هفته بعد از اکران در بازار توزیع می‌کند. این تصمیم برخلاف رویه عادی استودیوهاست که دی‌وی‌دی فیلم‌ها را 17 هفته پس از اکران عرضه می‌کنند. طبعا کاهش این فاصله زمانی باعث کاهش درآمد سینماها می‌شود.

از سوی دیگر، استودیوها عموما بیشترین درآمد را از فروش نسخه‌های دی‌وی‌دی دارند. فاصله کوتاه بین اکران یک فیلم در سینماها و توزیع نسخه دی‌وی‌دی آن، هم به لحاظ نوع تبیلغات به سود فیلم است و هم احتمال قاچاق آن را کاهش می‌دهد.

باب ایگر، مدیر ارشد دیسنی بر این باور است که باید در مقابل اصرار سینماها درمورد فاصله اکران یک فیلم و توزیع نسخه دی‌وی‌دی آن بایستد و «آلیس در سرزمین عجایب» را به عنوان میدان نبرد خود انتخاب کرده است.

او می‌داند سینماهای بریتانیا قدرتمندتر از دیگر همتایان اروپایی خود هستند (بریتانیا 60 درصد فروش بین‌المللی فیلم‌ها را در اختیار دارد) و به همین دلیل از فیلمی استفاده کرده که انتظار می‌رود به لحاظ تجاری در این منطقه بسیار موفق باشد.

بخش‌هایی از «آلیس در سرزمین عجایب» تیم برتن در بریتانیا فیلمبرداری شده و گروهی بازیگر بریتانیایی شامل هلنا بونهام کارتر، آلن ریکمن و استفن فرای در آن بازی می‌کنند.

در حالی که استودیوهای دیگر منتظر می‌مانند تا در صورت موفقیت دیسنی، استراتژی مشابه‌ای اتخاد کنند، سینمادارها از این مسئله شاکی هستند که میلیون‌ها پوند صرف نصب تجهیزات سه‌بعدی کرده‌اند.

مسئله دیگری که سینمادارهای بریتانیایی را آزار می‌دهد این است که پارسال هرچند فروش نسخه‌های دی‌وی‌دی 10 درصد کاهش پیدا کرد، دریافتی سینماها 11 درصد بیشتر شد.

سینه‌ورلد به عنوان سومین سینمای زنجیره‌ای بزرگ در بریتانیا با نپذیرفتن بایکوت باعث خشم رقبای خود شده است. مسئولان این سینمای زنجیره‌ای پس از ملاقات با باب چاپک، رئیس بخش توزیع دیسنی با استودیو به توافق رسیدند.

«آلیس در سرزمین عجایب» بر مبنای رمان فانتزی و کودکانه لوئیس کارول ساخته شده و جانی دپ در آن نقش شخصیت «کلاه‌دوز دیوانه» را بازی می‌کند. میا واسیکوسکا بازیگر 20 ساله استرالیایی نیز نقش آلیس را دارد.

داستان درباره آلیس 19 ساله است که به دنیای جادویی دوران کودکی خود بازمی‌گردد. او در این دنیا با دوستان قدیمی خود متحد می‌شود و به سرنوشت واقعی خود پی می‌برد.

آن هاتاوی، کریستوفر لی، مایکل شین و تیموتی اسپال دیگر بازیگران «آلیس در سرزمین» عجایب هستند. فیلمنامه را لیندا وولورتن نوشته که یکی از فیلمنامه‌نویسان فیلم انیمیشن موفق «شیرشاه» بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016