سه شنبه 7 اردیبهشت 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

غرفه‌های تقريباً رايگان برای برخی ناشران خارجی در نمايشگاه کتاب تهران! مهر

رئيس بخش بين‌الملل نمايشگاه کتاب تهران از ارائه تخفيف ۹۰ درصدی به برخی ناشران خارجی خبر داد و درباره نحوه همکاری گمرگ با اين نمايشگاه هم گفت: تاکنون مشکلی با گمرک نداشته‌ايم و بعيد می‌دانم امسال مانند سال گذشته مشکلی در زمينه ورود محموله کتاب‌های خارجی پيش بيايد.
محمدرضا وصفی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به نحوه حضور کشورهای خارجی در اين نمايشگاه گفت: حضور اين کشورها يا در قالب بنگاه‌های نشر و تجارشان است و يا به صورت موسسات رسمی و علمی‌شان است که در اين بخش سازمان‌های بين‌المللی حاضر‌اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




کتاب‌های زرد خارجی در نمايشگاه کتاب تهران جايی ندارند

رئيس بخش بين‌الملل نمايشگاه کتاب تهران با تاکيد بر علمی بودن کتاب‌های ناشران خارجی به عنوان شرط حضور آنها در اين نمايشگاه افزود: ناشرانی که کتاب‌های زرد و عامه‌پسند و يا کتاب‌های خيلی عمومی منتشر می‌کنند، در نمايشگاه کتاب تهران جايی ندارند.

وی گفت: اين کتاب‌ها در دو بخش عرضه می‌شود بخشی که مورد حمايت يارانه‌ای دولت است که در آن حدود ۳۰ هزار عنوان کتاب چاپ اول که عمدتاً هم در سال ۲۰۱۰ منتشر شده‌اند، عرضه می‌شوند.

وصفی با اشاره به بخش دوم عرضه کتاب‌های خارجی در نمايشگاه تهران، اضافه کرد: در بخش عرضه مستقيم دولت سيستم حمايتی‌اش را با کاستن از هزينه ناشران خارجی اعمال می‌کند؛ در اين بخش کتاب‌ها که سال انتشار آنها بايد ۲۰۰۵ به بعد باشد، با تخفيف‌های ويژه‌ای به فروش می‌رود.

تخفيف ۹۰ درصدی به برخی ناشران خارجی

رئيس بخش بين‌الملل نمايشگاه کتاب تهران از تخفيف ۹۰ درصدی به برخی ناشران خارجی در زمينه اجاره‌بهای غرفه‌هايشان خبر داد و درباره دليل اين کار هم گفت: ما به ناشران خارجی در بخش کتاب‌های درسی متذکر شده‌ايم که چناچه در عرضه کتابهايشان ۵۰ درصد تخفيف بدهند، ۹۰ درصد از اجاره‌بهای غرفه‌شان را کم می‌کنيم.

وی با بيان اينکه "۲۵ هزار مترمربع از فضای مصلی به بخش بين‌الملل نمايشگاه کتاب تهران اختصاص يافته است" اين اتفاق را در خاورميانه و حتی شرق جهان بی‌نظير توصيف کرد و افزود: از مصر گرفته تا چين هيچ نمايشگاهی اين ميزان از فضای خود را به ناشران خارجی اختصاص نمی‌دهد.

فضای نمايشگاهی چينی‌ها

وصفی با تاکيد بر اختصاص حدود ۱۰۰ متر مربع از فضای مصلی به ناشران چينی با توجه به درخواست آنها، گفت: سعی کرديم حداکثر فضای ممکن را به اين مجموعه از ناشران چينی بدهيم.

رئيس بخش بين‌‌الملل نمايشگاه کتاب تهران از مديريت يکپارچه ناشران خارجی با توجه به زبان آنها خبر داد و گفت: ناشران آلمانی زبان، فرانسوی زبان و نيز روسيه و چين يکپارچه‌اند و در اين مجموعه بيش از ۱۰۰ ناشر فعاليت دارند اما در حوزه ناشران انگليسی‌زبان اينگونه نيست و ما سيستم يکپارچه‌ای نداريم.

وی با اشاره به حضور ناشرانی از ۹۰ کشور در نمايشگاه از جابجايی برخی از آنها که اسامی‌شان هم اعلام شده است، خبر داد اما به اسامی کشورهای حذف و يا اضافه شده اشاره‌ای نکرد.

مشکلی با گمرک نداشته‌ايم

وصفی از همکاری سازمان‌های کشتيرانی و هواپيمايی و سيستم ريلی و زمينی برای ورود محموله کتاب‌های ناشران خارجی ابراز رضايت کرد و با بيان اينکه "نخستين محموله کتب خارجی بهمن ماه ۸۸ وارد نمايشگاه شده است" از ورود چند محموله دريايی ديگر از کشورهای مختلف به کشور و تخليه آنها در بندرعباس و انتقالشان به تهران در روزهای اخير خبر داد.

رئيس بخش بين‌الملل نمايشگاه کتاب تهران درباره ميزان همکاری گمرک در اين زمينه هم گفت: تاکنون مشکلی نداشته‌ايم و در زمينه کتاب‌های علمی هم با وزارتخانه‌های بهداشت و علوم هماهنگی های لازم را انجام داده‌ايم و مطمئناً امسال مانند سال گذشته نخواهد بود و بعيد می‌دانم مشکلی در اين زمينه پيش بيايد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016