پنجشنبه 6 خرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

فرآورده هاي لبني 45 درصد گران شد، ایلنا

رئيس هيأت مديره دامداران ايران با اعلام افزايش 45 درصدي قيمت فرآورده‌هاي لبني نسبت به سال گذشته خواستار خريد تضميني شير خام براي برون رفت بحران صنعت شير شد.

سيروس روستا در گفت‌وگو با خبرنگار ايلنا، با بيان اينكه قيمت شير خام با كاهش 10 تا 15 درصدي مواجه شده است، افزايش 45 درصدي قيمت ساير فرآورده‌هاي لبني را ناشي از افزايش بهاي شير تلفيقي آن هم بنا بر تصميم وزارت بازرگاني اعلام كرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




به گفته روستا توليد شير خام نياز كشور را تامين مي‌كند اما به دليل امتناع كارخانجات از خريد شير از قيمت تضمين شده قبلي صنعت شير بيش از پيش به چالش فرو رفته است.

رئيس هيات مديره دامداران ايران عدم نظارت بر كارخانجات شير و صنايع شير، افزايش قاچاق اين محصول به كشور از مبادي مرزي را درپي داشته است.

روستا گفت: به‌رغم اجراي مقررات سخت شير خشك همچنان از مبادي مرزي به كشور وارد مي‌شود واين درحالي است كه هيچ گونه نظارت بر اين موضوع صورت نمي‌گيرد.

او ادامه داد: عدم نظارت تا بدانجا رسيده است كه كارخانه‌داران واحدهاي لبني محصولات خود را با درج عنوان شير گاو به جاي شيرخشك وارد بازار مي‌كنند.

روستا همچنين با اشاره به جلسه مشترك اين اتحاديه با كميسيون كشاورزي مجلس و وزير بازرگاني گفت: خريد تضميني، بازنگري در سطح قرارداد با كارخانجات و تعيين قيمت واقعي مهمترين خواسته دامداران و همچنين اصيل‌ترين راهكارها براي خروج از بن بست معضل شير است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016