یکشنبه 7 شهریور 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

50 درصد کشته های تصادفات تهران عابران پیاده هستند، مهر

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ از کاهش 20 درصدی ترافیک در ماه رمضان خبر داد و گفت: در حال حاضر بیش از 50 درصد کشته های تصادفات شهر تهران را عابران پیاده تشکیل می دهند.

به گزارش مهر، سرهنگ سید هادی هاشمی عصر شنبه با اشاره به برنامه های پلیس راهور تهران در لیالی قدر افزود: در شبهای قدر ترافیک تهران از دو ساعت قبل از افطار آغاز و تا ساعات افطار ادامه می یابد و سپس یک ساعت بعد از افطار تا سحر ترافیک تهران ادامه پیدا می کند.

وی افزود: ماموران راهنمایی و رانندگی در طول این شبها به صورت شبانه روز در سطح شهر حضور خواهند داشت تا مردم به مراسم مذهبی خود بپردازند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




رئیس پلیس راهور تهران گفت: افرادی که با خودروی شخصی اقدام به رفتن به این مراسم می کنند خودروی خود را در کنار مساجد، هیئتهای مذهبی و در نقاط مجاز پارک کنند و همچنین از پارک دوبله بپرهیزند زیرا پارک دوبله موجب ایجاد نقاط کور برای عابران پیاده می شود.

بیش از 50 درصد کشته های تهران عابران پیاده هستند

سرهنگ هاشمی با بیان این مطلب گفت: در حال حاضر بیش از 50 درصد کشته های تصادفات شهر تهران را عابران پیاده تشکیل می دهند. بر همین اساس در مراسم مذهبی نیز خطر بیشتری عابران پیاده را تهدید می کند زیرا افراد با پوشیدن لباس تیره کمتر دیده می شوند.

وی افزود: این امر موجب می شود تا عابران پیاده با قرار گرفتن در مسیر رانندگان بی احتیاط دچار حادثه شوند.

رئیس پلیس راهور تهران گفت: در ماه رمضان امسال با کاهش ساعت ادارات، ترافیک تهران کاهش چشمگیری داشت به گونه ای که به جز چند محور در سایر محورها معضل ترافیک نداشتیم.

وی ادامه داد: در ماه رمضان امسال شاهد کاهش 20 درصدی مفید ترافیک در ساعات پیک ترافیک بودیم.

سلب صلاحیت رانندگی از 64 راننده متخلف

سرهنگ هاشمی با اشاره به فعالیت دوربینهای کنترل تخلفات در محدوده طرح ترافیک گفت: فعالیت این دوربین به صورت رسمی از عصر 27 تیرما آغاز شد و با آغاز فعالیت این دوربینها در اولین روز شاهد ورود غیر مجاز 125 هزار خودرو بودیم اما در حال حاضر روزانه تنها 20 هزار تخلف از سوی این دوربینها به ثبت می رسد.

وی تصریح کرد: با فعالیت دوربینهای ثبت تخلفات در محدودیتهای ترافیک ورود غیر مجاز به محدوده طرح ترافیک یک ششم کاهش یافت.

رئیس پلیس راهور تهران گفت: 20 درصد تخلفاتی که در حال حاضر به صورت روزانه در محدوده طرح ترافیک انجام می شود به دلیل اضطرار تردد رانندگان در این محدوده است اما از آغاز فعالیت این دوربینها تا کنون 640 دستگاه خودرو که از شگردهای مختلف برای ورود غیر مجاز به محدوده طرح ترافیک استفاده کرده بودند توقیف شدند.

وی گفت: این رانندگان پس از انجام تست سلامت و توقیف خودرو به عنوان مجرم به مقامات قضایی معرفی شدند که 64 نفر آنها از 2 ماه تا 6 سال سلب صلاحیت رانندگی شدند و گواهینامه 10 درصد این افراد نیز برای همیشه باطل شد.

سرهنگ هاشمی ادامه داد: بیشتر رانندگانی که تا کنون مجازات شده اند رانندگان جوان و زیر 35 سال بودند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر روزانه 100 هزار دستگاه خودرو وارد طرح محدوده طرح ترافیک می شوند اما با راه اندازی سیستم مکانیزه کنترل محدوده طرح ترافیک 30 تا 35 درصد کاهش ترافیک را در این محدوده داشتیم.

وی ادامه داد: طبق قانون افرادی که اقدام به مخدوش کردن پلاک خود برای ورود به این محدوده کنند 6 ماه تا یک سال حبس و زندانی می شوند.

حمل و نقل عمومی از نان شب هم برای تهران واجب تر است

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با بیان این مطلب گفت: برابر مصوبه دولت 75 درصد جابجاییهای تهران باید با حمل و نقل عمومی انجام شود که در حال حاضر از این برنامه بسیار عقب هستیم.

وی ادامه داد: راحت ترین وسیله حمل و نقل عمومی در تهران اتوبوس است و این در حالی است که از 20 میلیون جابجایی روزانه در تهران تنها در حدود 10 میلیون آن با وسایل حمل و نقل عمومی از جمله اتوبوس انجام می شود.

سرهنگ هاشمی گفت: سالانه 400 هزار خودروی جدید به تهران اضافه می شود بر همین اساس توسعه حمل و نقل عمومی برای تهران از نان شب هم واجب تر است.

وی گفت: تهران نیازمند توسعه خطوط اتوبوسرانی از شمال به جنوب و از شرق به غرب است.

رئیس پلیس راهور تهران با اشاره به فعالیت خطوط بی آر تی در خیابان ولی عصر گفت: قبل از راه اندازی این خطوط در خیابان ولی عصر 50 هزار نفر با استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی به طور روزانه در این محور جابه جا می شدند اما در حال حاضر روزانه 180 هزار نفر در این محور با استفاده از خطوط بی آر تی جابه جا می شوند و علاوه بر این وضعیت ترافیکی در خیابان ولی عصر بسیار بهبود یافته است.

وی برای بهبود وضعیت ترافیک و همچنین عدم استفاده مردم از خودروهای شخصی از مجلس خواست قانونی را تصویب کنند تا هر شهروند تهرانی ملزم شود به تعداد خودروهای خود پارکینک داشته باشد.

کاهش سرعت در بزرگراههای تهران

رئیس پلیس راهور تهران با اشاره به تجهیز بزرگراههای تهران به دوربینهای ثبت سرعت گفت: قبل از تجهیز بزرگراهها میانگین سرعت تردد خودروها 207 کیلومتر بود اما در حال حاضر میانگین سرعت در بزرگراهها به 140 کیلومتر رسیده است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر بزرگراه حکیم، شیخ فضل الله نوری، امام علی (ع)، صیاد شیرازی، نیایش، آزادراه تهران کرج ، شهید همت، بابایی و داخل تونل توحید به دوربین های ثبت سرعت مجهز هستند که مابقی نیز در آینده ای نزدیک تحت پوشش این دوربینها قرار می گیرند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016