سه شنبه 23 شهریور 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

کلینت ایستوود با «زندگی پس از مرگ» همه را غافلگیر کرد، خبرآنلاین

تریلر فراطبیعی «زندگی پس از مرگ» به کارگردانی کلینت ایستوود اولین بار در دنیا روز یکشنبه در سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو روی پرده رفت.

به گزارش خبرآنلاین، ایستوود بعد از 50 سال حضور در حرفه فیلمسازی همچنان غیر قابل پیش‌بینی است.

با این حال، فیلم جدید او که خیلی‌ها در انتظار دیدن آن بودند یک چرخش کاملا آشکار از فیلم شخصی و برنده اسکار «عزیز میلیون دلار» همین طور «گران تورینو» است که در آن نقش یک پیرمرد غرغرو را بازی کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




«زندگی پس از مرگ» که به تجربه رسیدن تا مرز مرگ می‌پردازد تلفیقی از جلوه‌های ویژه یک بلک‌باستر هالیوودی و صمیمیت یک فیلم هنری اروپایی است.

فیلم با صحنه‌هایی تماشایی از وقوع سونامی در یک ساحل تفریحی آغاز می‌شود و در ادامه زندگی سه نفر در لندن، پاریس و سان فرانسیسکو را به تصویر می‌کشد که در نهایت در یک نقطه به هم می‌رسند.

مت دیمن نقش یک کارگر آمریکایی را بازی می‌کند که می‌کوشد با توانایی نامعمول خود کنار بیاید: ارتباط با زندگی پس از مرگ. سسیل دو فرانس یک گزارشگر تلویزیونی فرانسوی است که کتابی درباره یک اتفاق شخصی تلخ می‌نویسد و فرانکی مک‌لارن هم نقش یک پسر کوچک را بازی می‌کند که چیزی بسیار عزیز از دست داده است.

ایستوود «زندگی پس از مرگ» را بر مبنای فیلمنامه‌ای از پیتر مورگان کارگردانی کرده است. مورگان هم از نگاه سیاسی خود در آثار جدیدش «فراست/ نیکسون» و «ملکه» فاصله گرفته است.

«زندگی پس از مرگ» نهمین فیلم کارگردانی است که با بازی در نقش کابوی‌ها در وسترن‌های اسپاگتی دهه 1960 به شهرت رسید و در ادامه یکی از تحسین‌شده‌ترین فیلمسازان هالیوود شد.

کلینت ایستوود که اکنون 80 سال دارد گفت خیلی به زندگی پس از مرگ فکر نکرده است.

او به تورنتو استار گفت: «هر کس برداشت خودش را دارد. من اونجا نبودم و قصد ندارد قبل از آنکه زمانش برسد به آنجا بروم.»

«زندگی پس از مرگ» از 22 اکتبر (30 مهر) در آمریکا اکران می‌شود. اولین واکنش‌ها نسبت به فیلم جدید ایستوود متفاوت بوده است.

راجر ابرت منتقد شیکاگو سان تایمز در وبلاگ خود نوشت: «ایستوود فیلمی برای آدم‌های حساس و باهوش ساخته که طبعا درباره آنچه پس از بسته شدن کرکره اتفاق می‌افتد، کنجکاو هستند.»

اما ورایتی آن را فیلمی «ناموزون اما جذاب» توصیف کرد و نوشت: «ایستوود به شکلی ظریف و در عین حال قدیمی و با استفاده از سبک پرقدرت و کلاسیک فیلمسازی در یک حوزه جدید و پرخطر حرکت می‌کند.»

در جلسه اولین نمایش «زندگی پس از مرگ» تماشاگران از اینکه برنده چهار جایزه اسکار را پس از حدود دو دهه برای اولین بار در تورنتو می‌بینند، ذوق‌زده شده بودند.

ایستوود روی صحنه و هنگام معرفی فیلم خود، گفت: «بازگشت به تورنتو عالی است.»

فیلمساز کهنه‌کار آمریکایی سال 1993 برای «نابخشوده» برنده اسکار بهترین فیلم و کارگردان و نامزد اسکار بهترین بازیگر مرد شد. او سال 2004 هم برای «رود میستیک» نامزد دریافت جوایز بهترین فیلم و کارگردانی بود و یکسال بعد برای «عزیز میلیون دلاری» برای دومین بار اسکار این دو بخش را برد. «نامه‌هایی از ایوو جیما» ایستوود سال 2007 نامزد دریافت جوایز اسکار بهترین فیلم و کارگردان بود.

بازیگر فیلم‌های «به خاطر یک مشت دلار» و «خوب، بد، زشت» همچنین نخل طلای افتخاری جشنواره فیلم کن، دو جایزه سزار فرانسه، چهار جایزه گلدن گلوب و شیر طلای افتخاری جشنواره فیلم ونیز را هم در کارنامه دارد. او اخیرا فیلم «شکست‌ناپذیر» با بازی مورگان فریمن و مت دیمن را روی پرده سینماها داشت.

امسال 339 فیلم از 59 کشور در جشنواره تورنتو در کانادا به نمایش درمی‌آیند که از آن به عنوان نقطه شروع فصل جوایز سینمایی و آشنایی با رقبای احتمالی اسکار یاد می‌شود.

سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو 9 تا 19 سپتامبر (18 تا 28 شهریور) برگزار می‌شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016