شنبه 19 فروردین 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


خواندنی ها و دیدنی ها
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

فاطمه طاهری در باران تشییع شد

مراسم تشییع پیکر زنده‌یاد فاطمه طاهری با حضور جمعی از هنرمندان و گلایه‌های ملکه رنجبر پیش از ظهر امروز مقابل خانه هنرمندان انجام شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم تشییع پیکر فاطمه طاهری بازیگر فقید سینما، تلویزیون و تئاتر ایران پیش از ظهر امروز با حضور جمعی از اهالی هنر در خانه هنرمندان ایران برگزار شد.

پیش از آغاز این مراسم باران بهاری شروع به باریدن کرده بود و حاضران در محوطه باز خانه هنرمندان ایستاده بودند. به همین دلیل با فرا رسیدن ساعت 10 اعلام شد افراد برای برگزاری مراسم به داخل خانه هنرمندان بیایند و دقایقی نیز فراهم آوردن فضای داخل برای برگزاری مراسم به طول انجامید.

بهلولی رئیس انجمن بازیگران در ابتدای این مراسم با تشکر از مدیریت داخلی خانه هنرمندان اظهار کرد: خوشحالم امکانی فراهم شد که همگی زیر سقف خانه خودمان جمع شویم.هنرمندان همیشه به هنردوستان تکیه دارند و همیشه هنردوستان حامی هنرمندان هستند.
وی افزود: فرصت برای گفتن از زنده‌یاد فاطمه طاهری بسیار و وقت کم است. خوشبختانه ما بارها از مقام والای اکثر بازیگران چون فاطمه طاهری در قید حیات تجلیل کرده‌ایم.

در ادامه مراسم ملکه رنجبر بازیگر پیشکسوت به روی سن آمد و در حالی که گریه اجازه نمی‌داد به راحتی سخن بگوید، تصریح کرد: باور کنید من شرمنده هستم که می‌خواهم حرف بزنم. دست همه کسانی که آمده‌اند را می‌بوسم اما خطاب به هنرمندانی که هیچ وقت در هیچ مراسمی شرکت نمی‌کنند می‌گویم: نوبت شما هم خواهد شد.

وی افزود: فاطمه طاهری 50 سال و من 60 سال است در این رشته فعالیت می‌کنیم. تعجب می‌کنم از کسی که برای مراسم تشییع همکارش هم نمی‌آید و حتی در درگذشت او هم همراهی‌اش نمی‌کند.

رنجبر که به شدت تحت تاثیر قرار گرفته بود از ادامه سخن بازماند و حسین قاسمی وند در سخنانی اظهار کرد: از قول حضرت رسول می‌نویسند که ایشان فرمودند: فاطمه (س) پاره تن من است. به حق است بگوییم فاطمه شایسته مولای متقیان است و به حق است بگوییم مولای متقیان فاطمه (س) را زینت زندگی خود می‌دانست.

وی ادامه داد: به حق است که امروز بانوی هنرمندی از دنیا می‌رود که مرگ او همزمان با شهادت فاطمه زهرا پاره تن پیامبر است و این سعادت نصیب هر کسی نمی‌شود.

این هنرمند پیشکسوت افزود: خدا را شاکریم که امروز خانه‌ای داریم که سر درش نوشته خانه هنرمندان ایران. شاکریم که به ما اجازه داده‌اند در خانه خودمان در سایه نور از باران هراسی نداشته باشیم.

قاسمی‌وند تصریح کرد: استودیو ایران فیلم را از ما گرفتند و اسمش را گذاشتند خانه سینما. اما اگر می‌خواستیم وارد اینجا شویم باید از روز قبل اجازه می‌گرفتیم. اگر می‌خواستیم هنرمندی را مشایعت کنیم باید از روز قبل اجازه می‌گرفتیم.

وی افزود: خدا را شاکریم که خانه آخرتی به ما دادند و اسمش را گذاشتند قطعه هنرمندان. یادم است روزی که با مرحوم زاهد رفتیم و زمین را از شهردار وقت گرفتیم. اما می‌خواهم بگویم تنها در چنین روزهایی به خانه‌تان نیایید. طی سال انجمن‌های بسیاری اینجا برگزار می‌شود که می‌توانید در آنها شرکت کنید.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




علی دهکردی بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر نیز که در این مراسم حضور داشت در سخنانی گفت: متاسفانه دوباره دست اجل یکی از نازنینان مهربان و دوست داشتنی تئاتر و سینما را از ما گرفت و من به نوبه خودم این اتفاق ناگوار را از طرف انجمن و آقای رشیدی همه تسلیت می‌گویم.

وی افزود: خداوند سایه بزرگان دیگر را بر سر ما مستدام نگه داشته و روح این مادر همیشه مهربان و پرخنده که در همسایگی من بود را شاد کند. برای همه دوستان آرزوی سلامتی می‌کنم.

صدیقه کیانفر دیگر بانوی هنرمند پیشکسوتی که بود که در حالی که به شدت می‌گریست اظهار کرد: من با فاطمه طاهری زندگی کرده‌ام و نمی‌دانم از مهربانی او چه بگویم. بعد از او نوبت من است...

کشت ما را غم بی هم نفسی

رضا بنفشه‌خواه نیز با خواندن ابیات "گفتم که لبت، گفت لبم آب حیات/ گفتم دهنت، گفت زهی حب نبات/ گفتم سخن تو، گفت حافظ گفتا شادی همه لطیفه گویان صلوات" اظهار کرد: فاطمه طاهری یکی از همکاران و دوستان خوب من بود که آخرین‌بار در سریال "دارا و ندار" با هم همکار بودیم. گرچه در طول 30 سال در کارهای بسیار دیگری نیز همکاری کردیم.

وی افزود: از همه شما که در این باران آمده‌اید تشکر می‌کنم. تا که بودیم نبودیم کسی/ کشت ما را غم بی هم نفسی/ تا که خفتیم همه بیدار شدند/ تا که مردیم همگی یار شدند/ قدر آن شیشه بدانید که هست/ نه در آن موقع که افتاد و شکست.

اسماعیل خلج آخرین هنرمندی بود که در سخنانی یادآور شد: یادش بخیر زمانی که در سریال "سایه همسایه" با این خانم مهربان همبازی بودیم. نخستین لحظه‌ای که همراه خانواده این خبر را شنیدیم همگی منقلب شدیم و یاد زمانی افتادم که پسر من به دنیا آمده بود و خانم طاهری با دستان خودش برای او یک لباس بافت. من این ضایعه را به تمامی هنرمندان تسلیت می‌گویم.

پس از این سخنان پیکر مرحوم طاهری به سمت قطعه هنرمندان بهشت زهرا تشییع شد.

تعداد دیگری از هنرمندان همچون بهزاد رحیم‌خانی، مریلا زارعی و خانواده مرحوم طاهری و جمعی دیگر از دوستداران هنر در این مراسم حاضر بودند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016