چهارشنبه 17 آبان 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


خواندنی ها و دیدنی ها
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

افزایش یکباره بلیت هواپیما تقاضا برای تورهای هوایی را کاهش داد

عضو هیات مدیره انجمن صفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی با بیان اینکه افزایش نرخ بلیت باعث کاهش تقاضای تورهای هوایی شد گفت: درحالی که رئیس سازمان هواپیمایی چند روز پیش از افزایش 50 درصدی قیمت بلیت هواپیما خبر داده بود به یکباره با افزایش 70 درصدی قیمت مواجه شدیم که این موضوع ما را شوکه کرده است.

ناصر گلدوست به خبرنگار مهر گفت: گردشگران داخلی بیشتر از طریق زمینی با تور سفر می کنند و تعداد این سفرها از سفرهای هوایی بیشتر است با این حال زمانی که یکباره نرخ بلیت اضافه می شود، مسافران کمتری رغبت پیدا می کنند از تورهای هوایی استفاده کنند اما در مجموع همیشه گفته و باز هم می گوییم که موافق آزادسازی نرخ هستیم.

وی گفت: اگر نرخ بلیت هواپیما آزاد شود افراد فعال در این حوزه، پرواز چارتر می کنند و به ایران می آورند و چون تعداد پروازها زیاد می شود، نرخ پایین می آید و از آن زمان رقابت آغاز می شود و هر کسی سعی دارد نرخی پایین تر از دیگری بدهد تا صندلی خالی نداشته باشد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی ادامه داد: در همه جای دنیا اینطور است که اگر نرخی را آزاد می کنند افرادی که می خواهند از پروازهای ارزان استفاده کنند در ساعات خاصی بلیت می گیرند به عنوان مثال پرواز ساعت 6 صبح ارزان تر است و کسانی که پرواز گرانتر می خواهند در ساعات و ایام دیگر بلیت می گیرند.

گلدوست گفت: رئیس هواپیمایی کشور چند روز پیش اعلام کرد که قیمت بلیت 50 درصد افزایش می یابد اما دیروز که سیستم ها را روشن کردیم متوجه شدیم که این میزان تا 70 درصد هم افزایش پیدا کرده است بنابراین هنوز مشخص نیست که دلیل این میزان افزایش چه بوده است.

وی گفت: اگر این اقدام یک کار کارشناسی بوده، چرا از 50 درصد به 70 درصد تبدیل شد اگر هم که این کار دیمی است که دیگر در این موضوع بحثی باقی نمی ماند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016