چهارشنبه 17 آبان 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر: دولت در برخورد با قاچاقچیان جدیت بیشتری داشته باشد

۸۰ درصد کشفیات تریاک در دنیا متعلق به ایران است و همچنین ۳۵ درصد کشفیات هروئین و حشیش متعلق به کشور ماست که این نشان دهنده اقدامات وسیع ستاد مبارزه با مواد مخدر در مرزهای بین المللی است.

ایلنا: رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر گفت: هم مرزی ایران با افغانستان و پاکستان مشکلات زیادی را برای ما در زمینه مواد مخدر ایجاد کرده‌است و این کمک و مساعدت جدی‌تر دولت را می‌طلبد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار علی مؤیدی در دیدار با مقامات پلیس نیجریه در ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: روند مبارزه با مواد مخدر پس از انقلاب تغییرات اساسی پیدا کرده که این تغییرات با گذشت زمان منظم‌تر و شدید‌تر در زمینه مبارزه با قاچاقچیان تنظیم شده است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ضمن اشاره به نزدیکی با کانون تولید مواد مخدر خاطرنشان کرد: به علت هم مرزی با کشورهای افغانستان و پاکستان با مشکلات زیادی در زمینه مواد مخدر روبرو هستیم و از دولت انتظار داریم در شدت برخورد با قاچاقچیان و مواد مخدر جدیت بیشتری را به کار گیرند.

وی ایران را جز جنگ آوران مواد مخدر در دنیا خواند و گفت: ۸۰ درصد کشفیات تریاک در دنیا متعلق به ایران است و همچنین ۳۵ درصد کشفیات هروئین و حشیش را ما داریم که این نشان دهنده اقدامات وسیع ستاد مبارزه با مواد مخدر در مرزهای بین المللی است.

مؤیدی ادامه داد: با تلاش و هزینه‌های سنگینی که در زمینه مبارزه با مواد مخدر صرف کرده ایم، توانسته‌ایم ورود و خروج مواد مخدر را در مرز افغانستان به صفر برسانیم اما متاسفانه مافیا با تغییر شکل دادن در اقدامات خود به دنبال استفاده از مرزهای آبی جهت انتقال مواد مخدر از افغانستان به سایر کشورهای دنیا است.

مؤیدی کشورهای اسلامی را در اولویت اقدامات مبارزه با مواد مخدر ایران قرار داد و گفت: ما کشورهای اسلامی را در اولویت حمایت‌های خود قرار داده‌ایم و کشور نیجریه به عنوان یک کشور مسلمان در اولویت همکاری و حمایت از ما قرار دارد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر در رابطه با جایگاه ایران در منطقه خاطرنشان کرد: ما بیشترین تجربه را در کشف مواد مخدر منطقه داریم و بزرگ‌ترین آزمایشگاه بررسی و تشخیص مواد مخدر و همچنین بزرگ‌ترین مرکز آموزشی سگ‌های موادیاب در منطقه متعلق به کشور ایران است که تمامی این دست آورد‌ها با توجه به تحریم‌های متعدد به دست آورده‌ایم.

وی در رابطه با همکاری سازمان و نهادهای بین المللی با ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: این سازمان‌ها در شعار با ما همکاری دارند ولی در عمل و حمایت‌های مالی هیچ اقدامی صورت نگرفته است که البته از کسانی که پدیده مواد مخدر را سیاسی می‌دانند بیشتر از این توقعی نباید داشته باشیم.

رئیس پلیس مواد مخدر در رابطه با تهدیدهای مواد مخدر در دنیا تاکید کرد: این پدیده جهان را تحت تاثیر قرار داده است و هیچ سرزمینی از این مواد در امان نیست لذا باید نگاه‌های بشر دوستانه خود را در این زمینه افزایش بدهیم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


مؤیدی در رابطه با همکاری نیروهای مرزبانی با ستاد مبارزه با مواد مخدر خاطرنشان کرد: چگونگی سیاست گذاری همکاری این دو نیرو، توسط پلیس تنظیم می‌شود که با همکاری‌هایی که در مرز‌ها صورت گرفته است خوشبختانه هیچ مشکلی در زمینه کنترل قاچاق در مرزهای کشور نداریم.

مؤیدی ضمن اشاره به یک مرکز مشترک مبارزه با مواد مخدر بین کشورهای ایران، پاکستان و افغانستان تصریح کرد: این مرکز با همکاری سه کشور در جهت مقابله با قاچاقچیان در مرز برپا شده‌ و عملیات‌های مشترک بین سه کشور توانسته است امنیت را در مرز‌ها برقرار کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016