پنجشنبه 2 آذر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تشکیل پرونده برای سایتهای همسریابی، انهدام باند فروش دلارهای تقلبی

تشکیل پرونده برای سایتهای همسریابی، انهدام باند فروش دلارهای تقلبی، برخورد با میکسرهای قانون شکن و الزامی شدن داشتن تجهیزات زمستانی در جاده ها مهمترین اخبار پلیس در این هفته بود.

به گزارش خبرنگار مهر، در این هفته سردار اسکندر مومنی رئیس پلیس راهور کشور از اجرای طرح زمستانی پلیس در نیمه دوم آذرماه خبر داد و در این باره گفت: پنج استان لرستان، خوزستان، آذربایجان شرقی، غربی و قزوین در منطقه قرمز و پرتلفات تصادفات رانندگی در زمستان قرار دارند و در طرح امسال نیز نظارت بیشتری روی آنها انجام شده و کنترل ها نیز تشدید می شود. در طرح امسال 15 پاسگاه پرتلفات نیز به صورت ویژه کنترل می شوند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی در مورد جزئیات این طرح گفت: طرح زمستانی پلیس از نیمه آذرماه تا 25 اسفند در جاده های کشور اجرا می شود. همچنین در این طرح از تردد خودروهای فاقد تجهیزات ایمنی از مبدا حق تردد را ندارند و پلیس بدون اغماض در اعمال قانون، این طرح را اجرا می کند.

انهدام باند فروش دلار سیاه

سردار محمود صادقی رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه با اشاره به اینکه باند بزرگ اتباع خارجی که اقدام به فروش دلار تقلبی با عنوان دلار سیاه می کردند، گفت:با اعلام گزارشات مردمی ماموران پلیس از فروش دلارهای تقلبی توسط اتباع آفریقایی در کشور خبر دارشده و با اقدامات کنترلی در هتل ها و مسافرخانه ها، توانستند سه متهم پرونده را در یکی از مسافرخانه های جنوب شهر شناسایی و دستگیر کنند. با انتقال متهمان مشخص شد سرکرده باند قصد معامله بزرگی را در یکی از هتلهای مجلل شمال شهر دارد. با انجام اقدمات اطلاعاتی، ماموران موفق شدند متهم اصلی را که او هم آفریقایی بود را هنگام معامله شناسایی و دستگیر کنند.

به گفته وی، اعضای این باند با وارد کردن کاغذهای رنگی به کشور اقدام به چاپ دلار تقلبی کرده و آنها را به طعمه های خود که از طریق اینترنت شکار می کردند،می فروختند. این افراد در مسافرخانه ای در جنوب شهر زندگی کرده و با طعمه های خود در هتل های مجلل بالای شهر قرار می گذاشتند. با دستگیری این افراد مقادیر زیادی دلار تقلبی کشف و ضبط شد.

ورود پلیس به بازار ارز

سردار بتولی رئیس پلیس آگاهی با اعلام اینکه پلیس آگاهی برای برخورد با دلالان ارز طرح هایی دارد گفت: به منظور ایجاد آرامش در بازار ارز به همراه سایر دستگاههای مسئول با دلالان ارز و مخلان نظم بازار برخورد می کنیم. ضمن اینکه با وجود تحریم ها، اجازه نمی دهیم عده ای سودجو با احتکار برای مردم مشکل ایجاد کنند.

وی ادامه داد: اراده جمعی برای رفع مشکلات در کشور وجود دارد و مردم با مقاومت خود می توانند به حل مشکل کمک کنند. با درایتی که مسئولان دارند با مقاومت مردم این مشکلات نیز همانند 33 سال گذشته رفع می شود.

برخورد با میکسرها

همزمان با واژگونی کامیون میکسر در پایتخت و مرگ یک شهروند، رئیس پلیس راهور تهران از اجرای طرح ویژه ای برای برخورد با تخلفات این خودروها خبر داد. سردار رحیمی در این باره گفت: نمی توان اجازه داد این خودروها در شهر مرتکب تخلفات شوند با بی دقتی ها و رعایت نکردن قانون، جان مردم را به مخاطره بیاندازند.

البته سردار رحیمی با انتقاد از اتوبوسرانی و تاکسیرانی گفت: در روزهای بارانی و برفی فعالیت تاکسی ها در کشور به شدت کم شده و علاوه بر ایجاد ترافیک به علت افزایش خودروهای شخصی ، فعالیت تاکسی ها نیز کاهش میابد که از آنها گله مند هستیم. تجمع برخی از مردم در روزهای بارانی بدون تاکسی همانند راهپیمایی می شود.

تشکیل پرونده برای سایتهای همسریابی

سرهنگ علی نیک نفس سرپرست معاونت تشخیص و پیشگیری پلیس فتا در مورد برخورد با سایتهای همسریابی گفت: پلیس براساس قانون با سایتهای همسریابی که اقدام به ارتکاب جرم مشهود می کنند، برخورد کرده و از فعالیت انها جلوگیری می کند. سایتهایی که اقدام به انتشار اطلاعات افراد یا اقدام خلاف عفت عمومی انجام دهند، از نظر ما مجرم هستند.

وی ادامه می دهد: البته برای برخورد با سایتهای همسریابی دچار مشکل قانونی هستیم و قانون نیز نقص هایی دارد. دفتر امور جوانان وزارت ورزش و جوانان مسئول تدوین آئین نامه است تا سایتهای مجاز و غیرمجاز از هم تفکیک شوند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016