دوشنبه 16 دی 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

آمار تکان‌ دهنده ابتلای کودکان کار به ايدز و هپاتيت

فارس ـ رئيس مرکز تحقيقات ايدز کشور از انجام آزمايش ايدز و هپاتيت بر روی ۱۰۰۰ کودک کار در تهران خبر داد و گفت: نتايج اين آزمايش بسيار تکان‌دهنده بود و بسياری از آنها اعتياد هم داشته‌اند.

مينو محرز در گفت‌وگو با فارس در مورد وضعيت کودکان کار و ابتلای آنان به بيماری‌های عفونی شديد مانند ايدز و هپاتيت، گفت: متأسفانه وضعيت کودکان کار در اين مورد بسيار تکان‌دهنده است، مرکز تحقيقات ايدز برای شناسايی وضعيت اين کودکان،بر روی هزار کودک ۱۰ تا ۱۸ ساله آزمايش انجام داد که آمار به دست آمده بسيار وحشتناک بود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی ادامه داد: پس از انجام آزمايش ايدز و بيماری‌های عفونی روی اين هزار کودک کار که در شهر تهران ساکن هستند، مشخص شد که ۵ درصد آنها به ايدز مبتلا بوده و اغلب آنها نيز بيماری هپاتيت داشته‌اند.

محرز با اشاره به اينکه حداکثر سن اين کودکان ۱۸ سال بوده، گفت: متأسفانه مشخص شد که برخی از آنها اعتياد هم داشته‌اند.

رئيس مرکز تحقيقات ايدز ادامه داد: اين نکته را نبايد فراموش کرد که آزمايش انجام شده مربوط به ۵ سال پيش است و دوباره بايد تحقيق جديدی انجام شود و مسلماً آمار ابتلای اين کودکان بسيار فراتر رفته است.

وی در مورد وضعيت زندان‌ها نيز گفت: برای مبارزه با ابتلای زندانيان به ايدز بودجه زيادی لازم است. تمام کشورها در سال ۲۰۰۱ اين تعهد را داده‌‌اند که برای پيشگيری از ابتلا به ايدز هزينه کنند.

محرز گفت: اما زمانی که بايد در کشور کاری کنيم، فقط صورت مسئله را پاک می‌کنيم و اين شرايط امروز ما می‌شود. می‌توانستيم به راحتی پيشگيری را انجام دهيم و اين آمار رو به افزايش را شاهد نباشيم.

محرز افزود: اين در حالی است که آمار اعلام شده از مبتلايان به ايدز در کشور واقعی نيست، آمارهای واقعی بسيار بيشتر است و آن چيزی که وزارت بهداشت اعلام می‌کند با آن چيزی که ما می‌بينيم بسيار متفاوت است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016