سه شنبه 26 فروردین 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

آگهی در صدا و سيمای ايران ۱۸۰ درصد گرانتر از يورونيوز

• قيمت آگهی تلويزيونی ۶۰ ثانيه ای در صدا و سيمای ايران نسبت به يورو نيوز در بخش های کم مخاطب نزديک به ۷۴ درصد، در بخش های با مخاطب متوسط نزديک به ۸۵ درصد و در بخش های پر مخاطب ۳۸۸ درصد گران تر است.

ایلنا ـ بررسی تعرفه آگهی در صدا و سيمای ايران و تعرفه آگهی در يورو نيوز نشان می دهد قيمت آگهی در صدا و سيمای ايران به طور متوسط ۱۸۰ درصد بالاتر از معادل ريالی آگهی در شبکه گسترده ای نظير يورو نيوز است.

به گزارش خبرنگار ايلنا، بر اساس ماده ۱۴ تعرفه آگهی امسال صدا و سيمای ايران، ۳۵ طبقه برنامه های تلويزيونی تعريف شده است هر کدام از اين طبقه ها در واقع نوع برنامه را مشخص ميکند بالا ترين طبقه برنامه است که در شبکه های صدا و سيما در ساعت پر بيننده و پر مخاطب ترين برنامه است و پايين ترين طبقه کم مخاطب ترين برنامه در کم بيننده ترين ساعت را به خود اختصاص داده.

از آنجا که نحوه قيمتگذاری آگهی های تلويزيونی در هر شبکه تلويزيونی در جهان اصول و معيارهای خود را دارد، در اينجا برای مقايسه قيمت اين دو شبکه يک مشتری با تقاضا يک دقيقه آگهی در نظر گرفته شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



پايين‌ترين هزينه‌ای که يک مشتری برای يک دقيقه (۶۰ ثانيه) آگهی در تلويزيون ايران بايد پرداخت کند ۴ ميليون ۵۰۰ هزار تومان و بالاترين نرخ ۲۱۰ ميليون تومان است. حد وسط قيمت آگهی های صدا و سيما برای يک دقيقه چيزی نزديک به ۵۱ ميليون تومان برآورد می شود.

لازم به ذکر است که قيمت آگهی برای مشتريان ثابت صدا و سيما متفاوت است و براساس تعرفه هايی که برای گروه های فعاليتی مشتريان در نظر گرفته می شود قيمت آگهی برای آنها متفاوت محاسبه می شود که در اينجا قيمت پايه در نظر گرفته شده است.

بر اساس اين گزارش اگر همين توليد کننده و مشتری بخواهد يک دقيقه آگهی در يورو نيوز داشته باشد، بر اساس تعرفه که در زير ارائه داده شده است، در بخش های سطح پايين اين شبکه بايد معادل ۲ ميليون و ۵۹۰ هزار تومان، در برنامه های سطح کيفی متوسط در يورو نيوز معادل ريالی ۲۷ ميليون و ۵۵۲ هزار تومان، همچنين در بهترين برنامه ها بايد معادل ۴۳ ميليون تومان بپردازد.

به عبارتی قيمت آگهی تلويزيونی ۶۰ ثانيه ای در صدا و سيمای ايران نسبت به يورو نيوز در بخش های کم مخاطب نزديک به ۷۴ درصد، در بخش های با مخاطب متوسط نزديک به ۸۵ درصد و در بخش های پر مخاطب ۳۸۸ درصد گران تر است.

قيمت هر ثانيه آگهی در صدا و سيما برای سال ۱۳۹۳ بر اساس طبقه برنامه(هزار ريال)

جدول بالا تعرفه‌های قيمت پايه آگهی های تلويزيونی (قبل) (ارقام به هزار ريال) را نشان می‌دهد همچنين اين جدول به عنوان تعرفه پايه آگهی برای همه شبکه‌های تلويزيونی لاز مالاجرا است.

طبق ماده ۱۵ اين نرخ نامه: چنانچه بر اساس عرضه و تقاضا ميانگين تقاضای يک بسته آگهی در نيمه اول هر ماه بيش از ۶۰، ۷۵ و يا ۹۰ درصد از حجم آن بسته آگهی باشد بترتيب ۱،۲ و ۳ طبقه افزايش خواهد يافت. همچنين چنانچه بترتيب ۳۰ و ۲۰ و ۱۰ درصد حجم را اشغال نمايد به ترتيب ۱ و ۲ و ۳ طبقه کاهش داده خواهد شد.

گفتنی است بر اساس ماده ۱۶ - با توجه به اينکه برنامه‌های صدا و سيما در ماه‌‌هايی از سال با نسبتی بيشتر دارای بيننده است؛بين ۲۰ تا ۶۰ درصدبه جدول پايه اعمال ميشود. همچنين بر اساس ماده ۱۷، تعرفه آگهی‌های خارجی ۲ برابر تعرفه داخلی محاسبه می شود.

بر اساس ماده ۱۸ اين اساسنامه مبنای تيزر در تلويزيون بر اساس ۱۵ ثانيه تعيين می شود و کمتر از آن نيز همان ۱۵ ثانيه محاسبه می‌گردد. مبلغ ۸ درصدقرارداد به عنوان ماليات بر ارزش افزوده هر قرارداد نيز به طور جداگانه از مشتری دريافت خواهد شد.

مشتری اگر بخواهد تبليغاتی در شکل رسانه های ديداری و شنيداری داشته باشد، ناچار است طبق اين قوانين عمل کند چرا که هيچ جايگزينی برای تبليغات به جز صدا و سيما ندارد.

نرخ آگهی در يورو نيوز (ارقام معادل ريالی شدند)

گفتنی است براساس تبصره‌های موجود برای سفارش آگهی برای يک زمان ثابت و فيکس شده (مثلا در بين يک برنامه خاص) امکان افزودن ۲۰ درصد به هزينه های اعلام شده در جدول وجود دارد. برای يک جای خاص در بين آگهی ها (برای مثال اولين يا آخرين آگهی در بين آگهی ها) ۱۵ درصد به هزينه های اعلام شده در جدول اضافه می شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016