پنجشنبه 28 فروردین 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

جايزه آزادی بيان با ياد منصور کوشان اهدا می‌شود

خانه آزادی بيان در راستای تلاش برای پاسداشت آزادی بيان در زمينه‌های ادبی، فرهنگی، هنری و رسانه‌ای و با ياد منصور کوشان، بنيان‌گذار خانه آزادی بيان، به فرد يا نهادی که در حوزه آزادی بيان، کاری اثرگذار در سال ۱۳۹۲(۲۰۱۳) توليد کرده باشد، جايزه‌ی «آزادی بيان» اعطا می‌کند.

در نخستين دوره‌ی اهدای جايزه خانه آزادی بيان، اين جايزه در دو رشته، يکی به اثر و آفرينشی در حوزه‌ی ادبی‌، فرهنگی و هنری و ديگری به رسانه و يا کاررسانه‌ای اهدا خواهد شد. در هر رشته، فرد يا نهادی برگزيده می‌شود که توانسته باشد مطابق با منشور خانه، به دفاع‌، تقويت، نشر و يا اجرای اصل آزادی بيان به ويژه در مبارزه با سانسور و بالا بردن آگاهی مردم در اين زمينه ياری‌ رسانده باشد. علاوه بر اين، هيئت دبيران خانه آزادی بيان برای تقدير از کوشندگان و فعالان در عرصه‌ی آزادی بيان، به کس يا کسانی که در اين راه کوشيده‌اند، جايزه‌ای افتخاری نيز تقديم خواهد کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


هدف از برگزاری جايزه آزادی بيان، تشويق هنرمندان، نويسندگان، روزنامه نگاران و حمايت از آفرينش‌های هنری و رسانه‌ای است که به آزادی بيان می‌پردازند و همچنين حمايت از رسانه‌های مستقل و آفرينش‌گران اثرهايی‌ست که نقشی در افزايش سطح مطالبات دمکراتيک و گفتمان اجتماعی داشته‌اند.

دريافت آرای شما

به منظور نيل به اهداف يادشده، بدين‌وسيله هيئت دبيران خانه آزادی بيان از شما دعوت می‌کند تا در انتخاب فرد يا نهادی که سزاوار دريافت «جايزه آزادی بيان» هستند، به ما ياری برسانيد. لطفاً تا تاريخ ۳۰ آپريل برابر با ۱۰ ارديبهشت، در هر دو رشته‌ی ياد شده، به ترتيب اولويت، نام يک تا سه نفر يا نهاد را که از نظر شما مستحق دريافت اين جايزه‌اند، به ما معرفی نماييد.

نظرات خود را به آدرس پست الکترونيکی خانه که در پايين می‌آيد، ارسال فرماييد.

رشته‌ی اول: يک تا سه اثر در حوزه‌ی آفرينش ادبی، فرهنگی و هنری، شامل تمام رشته‌های ادبی و هنری، نقاشی، موسيقی، تئاتر، سينما و جز ‌اينها.

رشته‌ی دوم: يک تا سه رسانه و يا کار رسانه‌ای شامل تمام توليدات ديداری و شنيداری، چندرسانه‌ای، وبلاگ، تارنما، گزارش، عکس، برنامه‌سازی تلويزيونی، کار مطبوعات چاپی، مستند سازی، برنامه‌ی راديويی آنلاين، ناشر و جز اينها.

آدرسِ پستی خانه:
speechhouse@hotmail.com

لطفاً در انتخاب خود ضوابطی را که در پايين می‌آيد مد نظر قرار دهيد.
ضوابط کلی انتخاب نامزدها توسط اعضا و هيئت داوران شامل اين موارد است:
 حمايت از آثار مستقل، زيرزمينی و خارج از جريان اصلی رسانه‌ها و توجه ويژه به آنها.
 توجه بيشتر به اثرهايی که در داخل کشور توليد شده‌اند.
 توجه به آفرينش‌گرانی که از جريان اصلی پيروی نمی‌کنند يا نيازمند توجه ويژه هستند مانند اقليت‌های دينی، جنسی، قومی و ...
 توجه به محتوای آفرينش‌هايی که نقش بارزی در گشودن عرصه‌های تازه‌ای در آزادی بيان داشته‌اند.
 حمايت از آفرينش‌گران تازه کار و در آغاز راه.

شيوه‌ی انتخاب نهايی

هيئت دبيران به عنوان شورای برگزاری مراسم اهدای جايزه «آزادی بيان»، پس از دريافت آرای شما و با توجه به اولويت نامزدهايی که شما معرفی می‌کنيد، ليست نهايی نامزدها را به هيئت داوران برگزيده‌ی خانه آزادی بيان می‌سپارد تا از ميان کانديداهای برگزيده، يک نفر را در هر رشته با ذکر دلايل، انتخاب و اعلام نمايند.

اهدای جوايز در تاريخ ۲۴ شهريور ماه برابر با ۱۵ سپتامبر، روز جهانی دموکراسی برگزار می‌گردد.

هيئت دبيران خانه‌ی آزادی بيان از شما که به خانه آزادی بيان ياری می‌رسانيد، سپاسگزاری می‌کند.

هيئت دبيران خانه آزادی بيان
شانزدهم آپريل ۲۰۱۴


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016