یکشنبه 31 فروردین 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

زنان در فیلم‌های اکران 93

«شیار 143»،«انارهای نارس»، «دلتنگی‌های عاشقانه»،«شیفتگی»، «فصل فراموشی فریبا»، «گنجشکک اشی‌مشی»، «متروپل»، «تمشک» و «خانوم» از جمله فیلم‌های اکران سال جاری هستند که زنان حضور پررنگی در آن‌ها دارند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در بین این آثار مریلا زارعی پررنگ‌ترین نقش را در «شیار 143» بازی می‌کند.

او در نقش مادری که سال‌ها در انتظار فرزند مفقودالاثرش است، توجه زیادی را به خود جلب کرد و باعث تحسین مخاطبان این فیلم شد.

در «انارهای نارس» هم آنا نعمتی در نقش یک زن جوان کارگری که از یک پیرزن پرستاری می‌کند، بازی کرده که بعد از اتفاقی که برای همسرش می‌افتد عشق و علاقه زن به مرد بستری شده‌اش و پیرزن آلزایمری او را با چالش‌های جدیدی روبرو می‌کند.

در «دلتنگی‌های عاشقانه» نقش زن را میترا حجار بازی می‌کند که در این فیلم شاهد تبعات جنگ تحمیلی بر زندگی این زن و فداکاری‌های او هستیم.

در «شیفتگی» رویا تیموریان در نقش «حاجی شاه»، نقش زنی را با هیبت مردانه بازی می‌کند که سرپرستی خواهر و خانواده او را بر عهده دارد.

رویا تیموریان همچنین در فیلم «برف» هم در نقش مادری ظاهر شده که گرفتار مشکلات فرزندانش می‌شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در «فصل فراموشی فریبا» ساره بیات در نقش زنی بازی می‌کند که همسرش تصادف کرده و در بیمارستان بستری است و مجبور می‌شود برای امرار معاش و تأمین هزینه‌های بیمارستان با وانت کار کند.

در فیلم سه اپیزودی «گنجشکک اشی‌مشی» هم به مسائل زنان در جامعه پرداخته می‌شود که در پررنگ‌ترین آن‌ها به نام «نفس» شاهد حضور یکتا ناصر و لیلا زارع هستیم که هر کدام به طریقی عشق‌شان را به فرزندشان ابراز می‌کنند.

در «متروپل» هم مسعود کیمیایی برای اولین‌بار شخصیت اصلی فیلم‌اش را یک زن قرار داده که نقش آن را مهناز افشار بازی می‌کند. او زن جوان بیوه‌ای است که برای فرار از دست عواملی که برای آزارش اجیر شده‌اند به سینمای متروکه‌ای که دو جوان آن را اداره می‌کنند، پناه می‌برد.

در فیلم «تمشک» هم شاهد حضور زن جوانی به نام رضوان با بازی سمیرا حسن‌پور هستیم که مجبور است از همسر بیمارش پرستاری کند و از طریق رحم اجاره‌ای سعی در حل مشکلاتش دارد.

اما فیلم «خانوم» در سه اپیزود مرتبط به هم روایت سه روز در تهران است و سه زن با سه طبقه اجتماعی که درگیر زندگی شده و پای مشکلات می‌ایستند.

این فیلم با بازی اندیشه فولادوند، شقایق فراهانی و فهیمه رحیم‌نیا براساس فداکاری‌ها و مشکلات این زنان ساخته شده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016