دوشنبه 1 اردیبهشت 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

۴۰۰ هزار بیمار سرطانی تا سال آینده در کشور/ آثار امواج و پارازیتها بر سلامت افراد

رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران با اعلام اینکه هر سال 20 تا 30 درصد به آمار بیماران سرطانی در کشور افزوده می شود، اظهارداشت: پیش بینی می شود تا سال آینده، 400 هزار مبتلا به سرطان داشته باشیم.
به گزارش خبرنگار مهر، دکتر ایرج خسرونیا روز دوشنبه در نشست خبری بیست و پنجمین کنگره پزشکان متخصص داخلی ایران که قرار است از 30 اردیبهشت تا 2 خرداد ماه امسال در مرکز همایشهای رازی برگزار شود، به وضعیت سرطان در کشور پرداخت و گفت: سرطان پستان در زنان و سرطان پوست در مردان ایرانی، حرف اول را می زند.

وی با اعلام اینکه آمار مرگ و میر سرطان پستان در ایران خیلی بالاست، افزود: خوددرمانی و درمانهای خانگی و خجالت از مراجعه به پزشک مرد، از جمله دلایلی است که باعث شده تا سرطان پستان در خانمهای ایرانی دیر تشخیص داده شود و بنابراین، زمانی به پزشک مراجعه می کنند که کار از کار گذشته است.

خسرونیا به تفکیک آمار سرطانها در کشورمان اشاره کرد و گفت: سرطان پوست 23 درصد، سرطانهای دستگاه گوارش 14 درصد و سرطان پستان در حدود 30 تا 32 درصد است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی ادامه داد: سرطانهای دستگاه گوارش در کشورمان روز به روز در حال افزایش است و این به علت تغییر فرهنگ غذایی، استعمال دخانیات و... است. همچنین استفاده از ماده ای به نام ناس در مناطق شمالی و شرقی کشور، که باعث سرطان معده می شود.

رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران از سرطان پانکراس به عنوان بدترین نوع سرطان در کشور نام برد و افزود: استعمال دخانیات عامل اصلی ابتلا به این نوع سرطان است.

خسرونیا با اشاره به آمارهای وزارت بهداشت که نشان می دهد در سال 88 بالغ بر 98 هزار نفر در ایران مبتلا به سرطان بوده اند، گفت: با توجه به روند افزایشی 20 تا 30 درصدی ابتلا به سرطان در کشورمان، پیش بینی می کنیم تا سال آینده تعداد مبتلایان به سرطان که نیاز به دارو و درمان داشته باشند، در حدود 400 هزار نفر باشد.

وی با اعلام اینکه از هر 100 هزار مرد 132 نفر و از هر 100 هزار زن 123 نفر در کشور مبتلا به سرطان می شوند، افزود: آمار میانگین جهانی هم همین است اما با این تفاوت که مرگ و میر سرطانها در کشورمان بیشتر از کشورهای پیشرفته دنیاست.

خسرونیا ادامه داد: 14 درصد سرطانها در ایران منجر به مرگ می شود در حالی که این آمار در ژاپن، آمریکا و کانادا، زیر 10 درصد است.

این متخصص بیماریهای داخلی بر ضرورت استفاده از میوه، لبنیات وسبزیجات در برنامه غذایی افراد تاکید کرد و افزود: بررسیها نشان می دهد که با قرار گرفتن این چند قلم خوراکی در سبد غذایی مردم، می توان از بروز 40 درصد سرطانها پیشگیری کرد.

رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران در ادامه به تاثیر امواج و پارازیتها بر سلامت افراد اشاره کرد و گفت: امواج و پارازیت ها روی بدن اثر منفی دارند و کسی نمی تواند این واقعیت را منکر شود.

وی از دکلهای مخابراتی، مایکروویو، و سایر امواج به عنوان امواج آسیب رسان بر سلامت افراد نام برد و افزود: اثرات سوء بر سلامت افراد متفاوت است و هنوز آمار دقیقی از مراجع بهداشتی کشور در این زمینه منتشر نشده که امواج چقدر تاثیر منفی بر بدن دارند. اما آنچه مهم است، این است که اثرات مخرب امواج بستگی به طول موج آنها دارد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016