چهارشنبه 1 مرداد 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

جايزه گلشيری متوقف شد

خبرآنلاین ـ فرهنگ > ادبيات - بنياد گلشيری بعد از برگزاری سيزده دوره جايزه ادبی گلشيری، در بيانيه‌ای اعلام کرد که از اين پس ديگر مراسم اهدای اين جايزه را برگزار نخواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاين، اين بنياد در بيانيه خود آورده است که نيرو و منابع اندک بنياد گلشيری را وقف بخش‌ ديگری از اهداف اين بنياد از جمله فعال‌تر کردن سايت گلشيری خواهد کرد.

در اين بيانيه آمده است:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


«دوستان و دوستداران جايزﮤ هوشنگ گلشيری

بيش از چهارده سال از گام اول برای تأسيس و برگزاری جايزﮤ هوشنگ گلشيری می گذرد؛ يعنی از آن هفتمين روز پس از رفتنش که بر سر مزارش عهد کرديم جايزه ای به نامش پايه گذاری و به اين ترتيب به يکی از آخرين خواسته های عمر پرثمر و سرشار از خلق و تلاش و تکاپويش برای اعتلای ادبيات داستانی ايران عمل کنيم. و توانستيم سيزده دورﮤ جايزه را به سرانجام برسانيم. آزمايش و خطاها و تغيير روش هايمان برای غلبه بر مشکلات را همواره با همگان در ميان گذاشتيم، چون هدفمان جز اين نبود که جايزه ای باشد سالم و شفاف و چنين نيز بماند و سهمی در شکوفاتر شدن حيات ادبيات داستانی کشورمان برعهده بگيرد.

امروز اما به اين نتيجه رسيده ايم که بهتر است در وضع کنونی آن نيرو و منابع اندکی را که برای بنياد گلشيری باقی مانده وقف بخشی ديگر از هدف های مندرج در اساسنامـﮥ بنياد کنيم که به دليل مشغلـﮥ نفسگير جايزه تا حدی مغفول مانده است.

بايد از همـﮥ آنها که بی دريغ و بی چشمداشتی در برگزاری سيزده دوره جايزه ـ که در اين ملک و در شرايطی گاه طاقتفرسا تداومی است نظرگير ـ ياريمان دادند سپاسگزاری کنيم، به ويژه داوران و ارزيابان تمامی دوره­ها، ياورانمان، و ناشران و داستان نويسان که آثارشان را در اختيارمان گذاشتند. بايد در برابر اعتماد و حسن نيت مخاطبان اين جايزه، و نيز آنها که با ارزيابی و نقد صميمانه و دلسوزانه شان راهنمايمان بودند، سر تعظيم فرود بياوريم؛ ارجگذاری همان ها ما را نيرو بخشيد که اين همه سال به رغم همـﮥ دشواری ها به کار ادامه بدهيم.

اينک اما بر آن شده­ايم تا تلاش هايمان را معطوف به غنی تر کردن وب سايت بنياد کنيم تا منابع مربوط به هوشنگ گلشيری را هرچه کامل تر در اختيار علاقه مندان اين نسل و نسل های آينده قرار بدهيم. از دسترس پذيرکردن نوشته ها و مصاحبه ها و مقالاتی که در جهان مجازی در دسترس نيستند گرفته تا جمع آوردن و عرضـﮥ تصاوير و فيلم ها و صدای او و نيز آنچه در نقد و بررسی آثارش نوشته اند و خواندنش را مفيد می­دانيم. قصد داريم آرشيو مربوط به گلشيری را کامل کنيم و در اين راه به ياری همـﮥ آنها که يادگاری از گلشيری در اختيار دارند نياز خواهيم داشت. پس نيازهايمان را و فراخوانمان را در وب سايت اعلام خواهيم کرد.

قصد داريم بخشی از وب سايت را نيز به نقد و نظر اختصاص دهيم و تلاش خواهيم کرد که اين بخش چيزی به فضای مجازی در حوزﮤ داستان نويسی اضافه کند. اميدواريم اين بخش به کمک اهل فن آن قدر گسترش و عمق بيابد تا بتوان بر آن نام نشریـﮥ ادبی گذاشت. کم و کيف اين صفحات و نحوﮤ کار متعاقبا اعلام خواهد شد.

انتشار تک داستان­های برگزيدﮤ چند دوره در مجموعـﮥ نقش که مدتی به تعويق افتاده بود نيز در دستور کار قرار خواهد گرفت.

پس اين سيزده دورﮤ جايزه را که به همت و تلاش ياوران بنياد و جايزه، دوستداران ادبيات و بويژه داستان نويسی معاصر ايران برگزار شد چون خاطره­ای در مجموع بسيار خوش در ذهنمان نگاه خواهيم داشت و به اميد روزی خواهيم ماند که بتوانيم با جذب منابع و نيروی انسانی لازم به تمامی هدف هايی که خوش بينانه در اساسنامـﮥ بنياد پيش بينی کرده بوديم جامـﮥ عمل بپوشانيم.»

با احترام به همـﮥ شما
بنياد فرهنگی - مطالعاتی هوشنگ گلشيری
تيرماه ۱۳۹۳


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016