پنجشنبه 2 مرداد 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

وضعیت مبهم 14 ماه مطالبات مزدی جمعی از کارگران عسلویه

منابع خبری ایلنا در منطقه ویژه پارس جنوبی (عسلویه) از ادامه اعتراض صنفی کارگران پیمانی خبر می دهند که هنوز بابت 14 ماه معوقات مزدی از کارفرمای مقاطعه کار طلبکار هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا این کارگران که شمار آنها دست‌کم تاحدود 500 نفر برآورد شده است، در هفته‌های اخیر دو نوبت در مقابل ساختمان اداره روابط کار منطقه ویژه عسلویه تجمع کرده‌اند و در حال حاضر گفته می‌شود که به دلیل گرمای هوا منطقه با تشکیل اجتماع اعتراضی صنفی در محل کمپ‌های خود درصدد پیگیری مطالبات مزدی خود هستند.

استمرار تجمع صنفی این گروه از کارگران که سابقه انجام کار پروژه‌های مستقر در فازهای مختلف منطقه ویژه عسلویه را دارند در حالی است که پیشتر مسئولان اداره روابط کار منطقه ویژه پارس جنوبی به آنها وعده داده بودند که از طریق مکاتبه با وزارت نفت در مقام کارفرمای اصلی تلاش خواهند کرد تا معوقات مزدی آنها را از محل مطالبات پیمانکار پرداخت کنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


پی‌گیری‌از مسئولان منطقه عسلویه

هرچند بعد از برگزاری نخستین تجمع اعتراضی این کارگران پیمانی شاغل در منطقه عسلویه، «روح‌الـله حاجیان»، رئیس اداره روابط کار منطقه ویژه پارس جنوبی در این خصوص به خبرنگار ایلنا توضیحاتی را داده بود اما در روزهای اخیر تلاش خبرنگار ایلنا برای گفتوگوی مجدد با مسئولان اداره روابط کار منطقه پارس جنوبی بی‌نتیجه بوده است.

حاجیان در ترایخ دهم تیرماه به خبرنگار ایلنا گفته بود: 40 تا 50 نفر از کارگرانی که از طریق دو شرکت پیمانکاری در اجرای پروژه‌های این منطقه مشارکت داشتند به دلیل 14 ماه معوقات مربوط به سنوات کاری،عیدی روز چهارشنبه اجتماع اعتراضی برگزار کردند که با دریافت دادخواست کارگران معترض جلسات رسیدگی به پرونده آنان طی روزهای آینده برگزار خواهد شد.

مجلس آماده رسیدگی به خواسته کارگران است

از سوی دیگر دبیر کمسیون اجتماعی مجلس در واکنش به وضعیت نامعلوم مطالبات صنفی این گروه از کارگران پیمانی شاغل در منطقه عسلویه به خبرنگار ایلنا گفت: وزارت کار، مسئولان منطقه پارس جنوبی و به ویژه نمایندگان مجلس در آن منطقه باید حسب وظایف قانونی به موضوع وارد شده و به درخواست کارگران معترضی که مدعی دریفت نکردن مطالبات مزدی خود هستند رسیدگی کنند.

« عباس قائدرحمت» با اعلام این مطلب که همه کارگران از جمله کارگران شاغل در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به عنوان شهروندان این کشور باید بتوانند تا از طریق مکاتبه با نمایندگان مجلس خواسته‌های قانونی خود را پیگیری کنند، افزود: در مجلس به غیر از نمایندگان هر حوزه انتخابیه، اعضای کمسیون‌های صنایع، اجتماعی و یا فراکسیون‌های کارگری و کارآفرینی آمادگی رسیدگی به مشکلات احتمالی کارگران هستند.

وی در عین حال بابیان اینکه اعتراض تنها راه پیگیری مطالبات صنفی کارگران نیست، تاکید کرد: این اقدام زمانی انجام می‌شود که کارگران احساس کنند پیگیری آنها به نتایج قانونی نمی‌رسد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016