چهارشنبه 8 مرداد 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

“لحظه‌های آخر” برنده لوح افتخار جشنواره فيلم “صداهای امروز زنان” شد

عدالت برای ايران: فيلم مستند “لحظه‌های آخر” ساخته شادی امين و با تهيه کنندگی “عدالت برای ايران”، برنده لوح افتخار دومين جشنواره آنلاين فيلم “صداهای امروز زنان” با عنوان “تجارت زنان: صداهای متحد عليه خشونت” شد.

فيلم لحظه‌های آخر (Final Moments) ساخته سال ۲۰۱۳ برای نخستين بار موضوع تجاوز به دختران باکره پيش از اعدام را که در دهه ۶۰ شمسی و در برخی از زندان‌های ايران عليه زندانيان سياسی زن اعمال شده، مستند کرده است. اين مستند بر اساس شهادت بيش از ۲۰۰ تن از قربانيان و شاهدان شکنجه جنسی ساخته شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


شادی امين، از مديران عدالت برای ايران است و ساخت فيلم‎های مستند “کنفرانس پکن و زنان تبعيدی”، “زنان و هنر زندگی”، “مرغان مينا سکوت نمی‌کنند”، “اپوزيسيون تبعيدی و کنفرانس برلين” و “شبهای بی‌نهايت زنان زندانی” را در کارنامه خود دارد.

در رقابت‌های امسال اين فستيوال ۴۶ فيلم از کشورهای خاورميانه، شمال آفريقا، آسيای مرکزی و جنوبی، اروپا و آمريکای شمالی در بخش های داستانی، مستند، تجربی و دانشجويی در اين جشنواره شرکت داشتند.

ازدواج اجباری، قاچاق زنان، آزار و اذيت جنسی و همچنين تمايلات جنسی و آزادی جنسی از جمله موضوعاتی هستند که هرکدام از اين فيلم‌ها به نوعی آنها را مطرح کرده‌ و از اين طريق دسترسی زنان به حقوق بشر‌ در سراسر جهان به ويژه در جوامع با اکثريت مسلمان را به چالش کشيده‌اند.

“صداهای امروز زنان” به دنبال توانمندسازی زنانی است که در کشورهايی با اکثريت مسلمان زندگی می‌کنند و اين هدف را از طريق ترويج آزادی بيان و بلند کردن صدای آنها برای مبارزه در راه حقوق مدنی، اقتصادی، سياسی و جنسيتی شان دنبال می‌کند.

فيلم مستند لحظه‌های آخر را می توانيد به صورت آنلاين در تارنمای اين فستيوال تماشا کنيد و آن را در شبکه‌های اجتماعی اينترنتی به اشتراک بگذاريد.

ساير فيلم‌های برنده شده در اين فستيوال نيز در وب سايت فستيوال در دسترس هستند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016