پنجشنبه 30 مرداد 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

دستگیری بیش از ۷۰۰ «هنجارشکن» در سواحل ایران در تابستان

رئیس پلیس امنیت اخلاقی پلیس ایران روز پنج‌شنبه، ۳۰ مرداد، از دستگیری بیش از ۷۰۰ نفر در تابستان ۱۳۹۳ در قالب طرحی موسوم به طرح «سالم‌سازی دریا» خبر داد. او افراد بازداشتی را «هنجارشکن» خواند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، محمدمسعود زاهدیان با بیان این که ۷۲۲ فرد دستگیرشده به مراجع قضایی معرفی شده‌اند «عفاف و حجاب، سرقت و شرارت را از جمله اتهامات» این افراد ذکر کرد.

طرح «سالم‌سازی دریا» هر ساله از ابتدای تابستان در سواحل شمالی و جنوبی ایران اجرا می‌شود. برخورد با مواردی که نیروی انتظامی جمهوری اسلامی «بدحجابی و هنجارشکنی» می‌خواند از جمله اهداف این طرح اعلام شده است.

بازداشت بیش از ۷۰۰ تن در حالی است که پیشتر اسماعیل احمدی مقدم، فرمانده نیروی انتظامی، در این باره گفته بود که امسال در طرح «سالم‌سازی دریا» تذکرات افزایش یافته، اما دستگیری و کار انتظامی کاهش داشته است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رئیس پلیس امنیت اخلاقی نیروی انتظامی همچنین خبر داده است که از ابتدای طرح «سالم‌سازی دریا» ۴۴ نفر در سواحل گیلان و مازندران غرق شده و ۶۱۷ نفر از غرق شدن نجات پیدا کرده‌اند.

به گفته آقای زاهدیان، طرح «سالم‌سازی دریا» در قالب قرارگاهی متشکل از رده‌های مختلف نیروی انتطامی و سازمان‌های دیگر نظیر هلال احمر، فرمانداری، استانداری، بسیج و سازمان تبلیغات اسلامی برگزار می‌شود.

حسن کرمی، رئیس یگان ویژه نیروی انتظامی، ۱۱ خرداد خبر داده بود که ۵ تا ۶ گردان یگان ویژه در طرح کنترل سواحل شمال کشور حضور دارند.

علی طاهری، سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس، نیز روز اول تیرماه خبر داده بود که این کمیسیون در قالب طرح «سالم‌سازی دریا» حضور روحانیون و ائمه جماعات در سواحل دریای خزر را پیگیری می‌کند.

به گفته آقای طاهری در این طرح روحانیون با حضور در سواحل، برگزاری نماز جماعت در ساحل دریای خزر را پیگیری خواهند کرد.

رئیس پلیس امنیت اخلاقی نیروی انتظامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حضور پررنگ گشت‌های امنیت اخلاقی در سطح شهر تهران تاکید کرده است که هیچ نوع تغییری در برنامه این گشت رخ نداده است.

هر ساله با فرارسیدن فصل تابستان نیروی انتظامی طرح‌هایی تحت عنوان «امنیت اخلاقی» را به منظور مبارزه با آن چه «بدحجابی» خوانده می‌شود اجرا می‌کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016