یکشنبه 9 شهریور 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

مقايسه جرم کشتن يک گوزن در آمريکا و کشتن بی توقف حيوانات در ايران


این گوزن مثل خیلی از آهوها و گوزن ها و حیوانات دیگر آزادانه در همه جا می گشت

روز گذشته، ۲۹ آگوست ۲۰۱۴، دادگاهی در شهر دانشگاهی بولدر ايالت کلرادوی آمريکا پليسی را به جرم کشتن يک گوزن محکوم به چهار سال تنبيه انظباطی کرد. اين پليس که سام کارتر نام دارد علاوه بر از دست دادن شغل خود، ذر اين چهار سال کاملا زير نظر خواهد بود، و علاوه بر آن بايد که ۲۰۰ ساعت خدمات مجانی برای جامعه انجام دهد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


سام کارتر که در ژانويه سال گذشته، در نزديکی خانه خود خود گوزنی را کشت بلافاصله مورد تعقيب قانونی قرار گرفت و ناچار به استعفا شد و برای او تقاضای زندان شده بود.


عکسی که از سام کارتر مخفیانه برداشته شده بود با گوزن کشته شده

مردمان شهر بولدر به خصوص محله ای که اين گوزن سال ها به صورت آزادانه در آن رفت و آمد می کرد به شدت از مرگ اين گوزن ناراحت بوده و در تمام مدت جريانات دادگاه های کارتر را تعقيب می کردند. تعداد زيادی از اين مردم در شب اعلام رای ساعت ها در پشت درهای دادگاه منتظر نتيجه ی رای ماندند.

در اين ميان دوست پليس ديگری که در پنهان کردن جسد با سام کارتر همکاری کرده بود نيز مجبور به استعفا شد.


مردم معترض محله ای که گوزن در آنجا بود


*****

مقايسه نگاه قانون به جرم کشتن يک گوزن در آمريکا و بی اهميتی کشتن هر روزه ی انواع آهو و گوزن و شير و پلنگ و انواع پرنده و چرنده درسراسر ايران؛ و بيشتر اوقات با اطلاع و زير نظرماموران دولتی و پاسداران، و زجر و شکنجه آن ها در باغ وحش ها بهترين راه برای درک اجرای درست قانون در يک حکومت متمدن و تفاوت بزرگ آن با يک حکومت بی توجه به اين نوع مسايل انسانی است. خيلی ها با ديدن اين چيزها بلافاصله عيب های آمريکا را به ميان می کشند در حالی که وقتی به عمق مشکلات و بدبختی های ايران و کشورهايی چون ايران در زمينه های مختلف حقوق بشر، و حقوق زنان، و حقوق کودکان و حقوق حيوانات و محيط زيست و غيره توجه کنيم می بينيم که نمی توانيم از تحسين قوانين متمدن و انسانی و شيوه اجرای آن ها در کشورهای غربی خودداری کنيم.

www.savepasargad.com


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016