دوشنبه 31 شهریور 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

شمس لنگرودی بستری شد


شمس لنگرودی دچار بيماری و خون‌ريزی داخلی شد.

اين شاعر پيشکسوت در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، درباره بيماری‌اش گفت: چند روزی است برای مسافرت به رشت آمده‌ام که دچار خون‌ريزی داخلی شدم و به پزشک مراجعه کردم. فعلا در خانه بستری هستم، ولی فردا (سه‌شنبه، اول مهر) برای انجام آزمايش‌های بيش‌تر و پی‌گيری درمان بيماری به بيمارستان می‌روم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


شمس همچنين درباره کتاب تازه‌ای که آن را به چاپ سپرده است گفت: «منظومه بازگشت» را بعد از فوت مادرم سرودم. شعری است در ۵۰ صفحه و درباره بازگشت انسان به اول خودش و به خاک، که البته شعر تلخی نيست. کتاب را به نشر چشمه داده‌ام که آن را برای دريافت مجوز نشر به وزارت ارشاد داده‌اند.

او درباره آخرين فعاليت سينمايی‌اش هم گفت: چندی پيش در فيلم سينمايی «احتمال باران اسيدی» به کارگردانی بهتاش صناعی‌ها در کنار مريم مقدم و پوريا رحيمی بازی کردم که فيلم هم‌اکنون در حال تدوين است.

به گزارش ايسنا، مجموعه‌های شعر «رفتار تشنگی» (۱۳۵۵)، «در مهتابی دنيا» (۱۳۶۳)، «خاکستر و بانو» (۱۳۶۵)، «جشن ناپيدا» (۱۳۶۷)، «قصيده لبخند چاک چاک» (۱۳۶۹)، «نت‌هايی برای بلبل چوبی» (۱۳۷۹)، «پنجاه و سه ترانه عاشقانه» (۱۳۸۳)، «باغبان جهنم» (۱۳۸۳)، «ملاح خيابان‌ها» (۸۶۱۳۸۶)، «لب‌خوانی‌های قزل‌آلای من» (۱۳۸۹)، «رسم کردن دست‌های تو» (۱۳۸۹)، «می‌ميرم به جرم آن‌که هنوز زنده بودم» (۱۳۸۹)، «شب، نقاب عمومی است» (۱۳۹۰)، «آوازهای فرشته‌ بی‌بال» و «و عجيب که شمس‌ام می‌خوانند» (۶۳ ترانه عاشقانه) (۱۳۹۲) از آثار منتشرشده شمس لنگرودی هستند.

او همچنين رمان «رژه بر خاک پوک» و کتاب‌های «گردباد شور جنون» (سبک هندی و کليم کاشانی)، «تاريخ تحليلی شعر نو» و «رباعی محبوب من» را منتشر کرده است. شمس لنگرودی در فيلم «فلامينگوی شماره ۱۳» و «پنج تا پنج» هم بازی کرده و ترانه‌ای را به نام «در شب» خوانده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016