پنجشنبه 10 مهر 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

کیتارو مشکلی برای اخد ویزا ندارد

تهیه کننده کنسرت کیتارو، نوازنده و آهنگساز صاحب نام ژاپنی که قرارست از 23 تا 26 مهر در تهران کنسرت بگذارد، تاکید کرد که در صدور ویزای هنرمندان خارجی کنسرت با هیچ مشکلی مواجه نشده‌اند.
علی چراغعلی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره جزییات برگزاری این کنسرت بین المللی در ایران گفت: پروژه برگزاری کنسرت کیتارو در ایران از پنج ماه گذشته کلید خورد و خوشبختانه در این مدت با وجود تمام دوستانی که از این ماجرا ناراحت بودند کارها با برنامه ریزی که وجود داشت انجام گرفت. کما اینکه در حوزه صدور ویزا ما از یک ماه گذشته موفق به دریافت ویزای کیتارو و هیات همراه او که متشکل از تکنیسن های نور، صحنه و صدا هستند، شدیم. البته در ترکیب گروه 11 نفره این هنرمند تغییراتی به وجود آمد که با همکاری خوب وزارت امور خارجه این موضوع نیز برطرف شد.

وی ادامه داد: اگر می بینیم که در صدور ویزای هنرمندان خارجی کنسرت حافظ ناظری مشکلاتی پیش آمد به نظر من به خاطر دیر اقدام کردن مسوولان برگزاری کنسرت برای صدور روادید از سوی وزارت امور خارجه بود که امیدوارم در آینده ای نزدیک این کنسرت نیز در وقت دیگری با هنرمندی حافظ ناظری و اعضای خارجی گروهش برگزار شود.

این تهیه‌کننده به ماجرای حضور نوازندگان این کنسرت در قالب عنوان ارکستر سمفونیک تهران اشاره کرد و گفت: نکته ای که استاد صهبایی در مورد همکاری نوازندگان ایرانی کنسرت با کیتار در قالب عنوان ارکستر سمفونیک تهران اشاره داشت، نکته درستی است که به طور حتم این اشکال در دیگر خبرهای ما مرتفع خواهد شد. البته باید به این نکته هم اشاره کنم که نحوه همکاری نوازندگان کنسرت این بار نه به عنوان ارکستر سمفونیک که در قالبی دیگر به رهبری ارکستر نادر مرتضی پور انجام خواهد شد و این اجرا هیچ ارتباطی با ارکستر سمفونیک تهران ندارد و ممکن است تعدادی از نوازندگان عضو ارکستر سمفونیک تهران نیز باشد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


چراغعلی بیان کرد: خود من به عنوان تهیه کننده دوست داشتم گروه نوازندگان کیتارو نوازندگان خارجی باشند اما این هنرمند تاکید زیادی داشت که از چند نوازنده ایرانی هم برای کنسرت خود استفاده کند که من به هم به خاطر اصراری که کیتارو داشت با کمال افتخار پذیرفتم که در خدمت هنرمندان ایرانی هم باشم و فکر می کنم این فضا فرصت بسیار خوبی است که هنرمند و هنر ایرانی به بزرگان موسیقی دنیا نیز معرفی شود. این در حالی است که هم اکنون نت قطعه های اجرا شده کنسرت در اختیار هنرمندان قرار داده شده است.

تهیه کننده کنسرت کیتارو در بخش دیگری از صحبتهای خود گفت: گروهی متشکل از 11 نوازنده و تکنسین نور، صدا و صحنه همراه با کیتارو به تهران می آیند و گروه برگزارکننده کنسرت به شدت تلاش خود را انجام می دهد تا بتواند کنسرتی در حد استاندارهای بین المللی را با توجه به هزینه بلیت تقدیم مخاطبان کند و من از همین جا نسبت به اعتمادی که مخاطبان به کنسرت ما داشتند تشکر می کنم و امیدوارم شرمنده آنها نشویم.

وی درباره تسهیلاتی که برای تماشاگران کنسرت در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: علاوه بر تهمیدات همیشگی که در برگزاری این کنسرت ها برای تماشاگران از سوی تهیه کننده پیش بینی شده است تصمیم گرفتیم برای فرزندان خردسال خانواده ها مکانی به عنوان مهدکودک سیار را در بخشی از سالن انتظار تالار وزارت کشور تعبیه کنیم که خانواده ها آسوده به تماشای کنسرت بنشینند. این در حالی است که تیم اجرایی برای معلولان عزیز نیز تمهیداتی را تدارک دیده که بتوانند بدون هیچ مشکلی کنسرت را مشاهده کنند.

چراغعلی در بخش پایانی صحبتهای خود گفت: من از تمامی مسوولانی که برای برگزاری کنسرت کیتارو با ماهمکاری صمیمانه ای داشتند تشکر می کنم ضمن اینکه حتی از دوستانی که برای کار ما مانع ایجاد کرده اند که این کنسرت برگزار نشود بی نهایت ممنونم و امیدوارم بتوانیم با یاری پروردگار این کنسرت را به خوبی برگزار کنیم تا مقدمه ای برای حضور هنرمندان بزرگ و صاحب نام بین المللی در ایران باشد.

کنسرت کیتارو چهارشنبه 23، پنجشنبه 24، جمعه 25 و شنبه 26 مهر ماه در تالار بزرگ وزارت کشور برگزار می شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016