شنبه 3 آبان 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

پايان حاشيه ها برای اکران "عصبانی نيستم" و "قصه ها"


تهران - ايرنا - مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی اجتماعی بودن فيلم های 'قصه ها' و 'عصبانی نيستم' را تاييد کرد.

به گزارش خبرنگار سينمايی ايرنا، هفته گذشته 'حجت الله ايوبی' رييس سازمان سينمايی به کميسيون فرهنگی مجلس رفت تا با گفت وگو با نمايندگان عضو کميسيون فرهنگی، آرامش را به سينما بازگرداند.

ايوبی از اين جلسه با خبر خوش وجود تفاهم بين سازمان سينمايی و مجلس بازگشت. در پی آن جلسه که با حضور نمايندگانی از مرکز پژوهش های مجلس برگزار شد ، ايوبی از اجتماعی بودن هردو فيلم مورد نظر نمايندگان دفاع کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در پی اين نشست قرار شد مرکز پژوهش های مجلس نيز فيلم ها را بازبينی و در اين مورد اظهار نظر کند. بازبينی فيلم ها انجام و گزارش مرکز پژوهش ها که اجتماعی بودن فيلم ها را تاييد کرد که اين امر خبر خوشی برای اکران بی حاشيه فيلم ها است.

پيشتر رئيس سازمان سينمايی اعلام کرده بود که رايزنی و گفت و گو برای کاستن از حاشيه های سينما ضروری است و بهتر است حتی در استفاده از حقوق قانونی خود به ديدگاه های محتلف توجه نشان دهد و هزينه های بی حاصل را بر سينما تحميل نکند.

سازمان سينمايی عنوان می کند : در گزارش مرکز پژوهش های مجلس ضمن تحليل محتوای هردو فيلم پيشنهادهايی برای اصلاحات حداقلی را برای رفع شبهات احتمالی مطرح شده است. در خصوص فيلم 'قصه ها' کار رخشان بنی اعتماد در اين گزارش آمده است که اين فيلم به جز يکی دو مورد کاملا اجتماعی است.

همچنين آمده است: با همه اين احوال فيلم بر چند موضوع تکيه دارد که اگر پرداخت بيشتری بر روی آنها صورت می گرفت باعث می شد تا از تلخی آن کاسته شود. اين موضوعات به، توکل بر خدا، عشق، همکاری برای رسيدن به هدف، مهربانی، همدلی و گذشت مربوط می شود. برای تقويت جنبه اجتماعی فيلم تنها حذف يک صحنه بسيار کوتاه و تغيير يک ديالوگ پيشنهاد شده است.

در خصوص فيلم عصبانی نيستم اثر رضا درميشيان هم آمده است : موضوع اصلی فيلم از حالت سياسی خارج شده و به عنوان يک فيلم اجتماعی قابل شناخت است. مرکز پژوشهای مجلس با اصلاحاتی اندک فيلم را قابل نمايش می داند.

پيشتر حجت الله ايوبی به احترام ديدگاه ها مطرح شده توسط نمايندگان محترم انجام اصلاحات را برای اکران بی حاشيه فيلمها ممکن اعلام کرده بود.

قصه ها تازه ترين اثر بنی اعتماد با موضوع اجتماعی است که در سه ايپزود تهيه شده است. اين اثر به تازگی نيز برنده بهترين فيلمنامه در هفتادويکمين جشنواره ونيز شده است.

عصبانی نيستم درباره يک دانشجوی ستاره دار است و دومين ساخته رضا درميشيان پس از بغض است. اين فيلم در سی و دومين جشنواره فيلم فجربا وجودی که نامزد دريافت برخی جوايز شده بود اما در لحظات آخر از بخش مسابقه خارج شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016