شنبه 1 آذر 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

پلمب شماری از کافه‌های "پرمشتری" تهران به دلیل «مشتریان بدحجاب»

رادیو زمانه ـ دست‌کم ۲۶ کافه در تهران به دلیل اینکه زنان «بدحجاب» مشتری‌شان بوده‌اند یا اینکه «دختران و پسران کنار هم می‌نشسته‌اند»، توسط پلیس ایران پلمب شدند.

روزنامه شهروند روز شنبه اول آذر گزارش خبر داد که «این بی‌سابقه‌ترین موج پلمب کافه‌ها در تهران است.»



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


محمد، صاحب یک کافه در خیابان کریم‌خان گفته که شنبه هفته گذشته، ماموران پلیس اماکن به کافه تحت مدیریت او مراجعه کرده و گفته‌اند به دلیل «رعایت نکردن بعضی شئونات» کافه پلمب می‌شود.

بر پایه این گزارش «مناسب نبودن حجاب مشتریان کافه، کشیدن سیگار و وجود نداشتن دید انتظامی» از دیگر موضوعاتی بوده که مأموران پلیس اماکن به صاحبان این کافه برای پلمب آن اعلام کرده‌اند.

شهروند می‌گوید این نخستین‌بار نیست که پلمب کافه‌ها و حتی قهوه‌خانه‌ها در تهران خبرساز می‌شود ولی این بار کافه‌هایی در تهران پلمب شده‌اند که جزو «معروف‌ترین و پرمشتری‌ترین» کافه‌ها بوده‌اند. کافه‌های «گندم، مون، لورکا، کیوسک، آوانسن و هیچ» جزو کافه‌های پلمب‌شده هستند.

پیش‌تر نیز نیروی انتظامی ایران شماری از کافه‌ها را در تهران پلمب کرده بود. از جمله تیرماه امسال، چند کافه در تهران به دلیل پخش بازی ایران – نیجریه در جام جهانی فوتبال پلمب شدند.

برخورد پلیس با پوشش زنان و پسرانی که از نظر مقام‌های حکومتی «بدحجاب و بدپوشش» به شمار می‌آیند، یکی از فراگیرترین فشارهایی است که توسط ماموران پلیس و نیروهای لباس شخصی علیه شهروندان ایرانی اعمال می‌شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016