دوشنبه 24 آذر 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

تأمین اجتماعی در مریوان و سروآباد حتی یک درمانگاه ندارد

233368-599.jpg
یک فعال حقوق صنفی کارگران در کردستان گفت سازمان تامین اجتماعی در دو شهرستان مریوان و سروآباد یک درمانگاه نیز ندارد.

«عبدالله بلواسی» با اشاره به سکونت حداقل ۱۶۰ هزار نفر در شهرستان‌های مریوان و سروآباد به ایلنا گفت: در حالی که بیش از ۱۲ هزار بیمه شده اصلی در دو شهرستان مریوان و سروآباد سکونت دارند یک درمانگاه تامین اجتماعی عادی نیز در این شهرستان‌ها وجود ندارد.

او با اشاره به قانون تامین اجتماعی مبنی بر ضرورت تاسیس بیمارستان تامین اجتماعی در شهرستان‌هایی با بیش از ۵ هزار نفر بیمه شده اصلی، بیان کرد: بعد از پیگیری‌های فراوان فعالان کارگری منطقه برای تاسیس بیمارستان تامین اجتماعی در این دو شهرستان، مسئولان سازمان تامین اجتماعی حدود ۳ سال پیش ابتدا قول دادند بیمارستان تاسیس کنند اما بعد‌تر گفتند توانایی تاسیس بیمارستان ندارند و درمانگاه تخصصی تاسیس می‌کنند اما باز هم زیر قولشان زدند و گفتند درمانگاه عادی می‌سازند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


این فعال کارگری افزود: الان نزدیک به سه سال است که کلنگ ساخت یک درمانگاه عادی تامین اجتماعی را در بلوار شهید عبادت واقع در میدان سرباز شهرستان مریوان زده‌اند اما ساخت این درمانگاه تاکنون تنها ۲۰ درصد پیشرفت داشته است.

او تصریح کرد: مسئولان سازمان تامین اجتماعی می‌گویند پیمانکار این پروژه متواری شده است و می‌خواهند این طرح را به پیمانکار دیگری بدهند اما چه زمانی این کار را کنند و چه زمانی درمانگاه افتتاح شود معلوم نیست.

بلواسی در پایان گفت: کارگران مریوان و سروآباد و خانواده‌هایشان با روند پیشرفت ساخت درمانگاه تامین اجتماعی لابد تا زمان افتتاح درمانگاه نباید بیمار شوند چرا که با مزد ۶۰۹ هزار تومانی نمی‌توانند از پس هزینه‌های درمان برآیند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016