دوشنبه 1 دی 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

اعلام ۱۵ رشته دارای اولويت تحول علوم انسانی

تسنیم ـ رئيس شورای تحول علوم انسانی گفت: ۱۵ رشته علوم انسانی از سوی شورا در اولويت قرار گرفته تا تحول علوم انسانی از اين رشته‌ها آغاز شود.

غلامعلی حدادعادل در گفت‌وگو با خبرنگار تسنيم در قم، پيرامون اقدامات صورت گرفته از سوی شورای تحول علوم انسانی اظهار داشت: ۱۵ رشته علوم انسانی از سوی شورا در اولويت قرار گرفته تا تحول علوم انسانی از اين رشته‌ها آغاز شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



رئيس شورای تحول علوم انسانی تصريح کرد: علوم اجتماعی، روان‌شناسی، علوم اقتصادی، علوم تربيتی، مديريت، علوم تاريخی، فلسفه دين، معماری و شهرسازی، هنر، فلسفه، فرهنگ و ارتباطات و رسانه، زبان‌های خارجی، حقوق، مطالعات زنان و علوم سياسی ۱۵ رشته‌ای است که در اولويت تحول قرار گرفته‌اند.

وی با بيان اينکه تحول در تمام مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری برنامه ريزی شده است، عنوان کرد: غير از ۱۵ رشته، کارگروهی نيز پيوند آموزش و پرورش را با رشته‌های علوم انسانی در دانشگاه‌ها دنبال می‌کند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصريح کرد: کارگروه‌هايی که در ۱۵ رشته در دست تحول تشکيل شده برنامه‌های تحول يافته خودشان را از حيث آموزشی و درسی تهيه و به شورای تحول عرضه می‌کنند‌؛ پس از نقد و نظارت به تصويب می‌رسد و به وزارت علوم ابلاغ می‌شود.

حدادعادل با اشاره به اينکه تاکنون بيش از ۲۰ برنامه درسی در شورای تحول علوم انسانی به تصويب رسيده و برنامه‌های ديگری نيز آماده بررسی است، افزود: تأليف کتاب بر اساس سرفصل‌های تعيين شده از ديگر گام‌های شورای تحول علوم انسانی است که ظرف سال‌های آينده کتب جديد با محتوای مناسب با همکاری حوزه و دانشگاه عرضه می‌شود.

به‌گفته وی، تحول علوم انسانی حول ۴ محور اسلامی‌سازی، بومی‌سازی، کارآمدی و روزآمدی در شورای تحول علوم انسانی دنبال می‌شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016