شنبه 9 اسفند 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

معاون وزير آموزش و پرورش: غلبه رفتارهای زنانه بين پسرها نتيجه حضور معلم های زن است

فارس ـ معاون پژوهشی وزير آموزش و پرورش گفت: عدم تناسب جنسيت معلمان با دانش‌آموزان به ويژه در دوره ابتدايی، نگرانی تربيت به رنگ صورتی را در بين نسل آينده افزايش داده است.

حجت‌الاسلام والمسلمين محی‌الدين بهرام محمديان رئيس سازمان پژوهش و برنامه‌ريزی آموزشی در گفت‌وگو با فارس، مهندسی نيروی انسانی آموزش و پرورش به ويژه در برخی استان‌ها مخصوصاً تهران بزرگ را از ضرورت‌های حتمی توصيف کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود: عدم تناسب جنسيت معلمان با دانش‌آموزان به ويژه در دوره ابتدايی نگرانی تربيت به رنگ صورتی را در بين نسل آينده افزايش داده است.

حجت‌الاسلام والمسلمين محمديان اضافه کرد: غلبه رفتارهای زنانه و دخترانه در بين نوجوان و جوانان پسر از پيامدهای فاصله گرفتن مدارس از تربيت متناسب با جنسيت و سازماندهی نامناسب نيروی انسانی در دوره ابتدايی است.

وی ادامه داد هرچند حضور بانوان معلم در دوره ابتدايی، محيط مدرسه را ملايم با محيط خانه می سازد، اما از سوی ديگر دانش‌آموزان پسر از پايه سوم ابتدايی به بعد نيازمند برخورد با خلقيات مردانه هستند و البته در پايه پنجم و ششم ابتدايی حضور معلمان خانم در کلاس‌های درس برای آنان نيز مشکل‌زا و سخت است.

رئيس سازمان پژوهش و برنامه‌ريزی آموزشی يادآوری کرد: اگر آموزش و پرورش نتواند سامانه نيروی انسانی و سازمان دهی معلمان زن را اصلاح کند، معلم و دانش‌آموز، هر دو آسيب خواهند ديد؛ معلمان به واسطه سختی کار و مراقبت های ويژه از دانش آموزان پسر دچار فشار روحی و تنيدگی اعصاب و روان می‌شوند و در دانش‌آموزان پسر نيز گرايش‌های زنانه و رفتارهای نا متجانس با جنسيت خود رشد خواهد کرد.

وی افزود: رشد متوازن نسل و شکوفايی استعدادها و توانايی‌های فطری آنان بايد سرلوحه نظام تربيتی جمهوری اسلامی ايران باشد و تحميل روش‌های غير عقلايی و غير منطقی به دليل کمبودها، ما را مديون نسل آينده خواهند کرد و اهداف تربيتی نظام اسلامی را مخدوش می‌سازد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016