سه شنبه 12 اسفند 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

آمر به معروف قلابی، "اخاذ" از آب درآمد

ایسنا ـ مرکز اطلاع رسانی پليس پايتخت با تشريح جزئيات پرونده درگيری در يکی از خيابان های شمالی پايتخت که از سوی برخی رسانه ها "ضرب و شتم آمر به معروف" عنوان شده بود، از اين دست از رسانه ها خواست از انتشار اخبار جعلی خودداری کنند.

به گزارش ايسنا، نيمه‌های دی ماه امسال بود که يکی از سايت‌های خبری با تيتری درشت خبر حمله و ضرب و شتم يک آمر به معروف را در تلکس خبری خود منتشر کرد. با توجه به حساسيت موضوع بلافاصله پليس تهران بزرگ وارد عمل شده و تحقيقات خود را در اين زمينه آغاز کرد و در اين تحقيقات که از سوی ماموران پليس تخصصی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ صورت گرفته بود، مشخص شد که ماجرا آنگونه هم که منتشر شده بود، نيست.

در خبر مذکور اين رسانه‌ها و سايت‌ها آمده بود که "در نيمه های دی ماه امسال يک آمر به معروف که در يکی از خيابان‌های محدوده شمال تهران در حال تردد بوده، متوجه درگيری و ايجاد مزاحمت از سوی راننده يک دستگاه خودروی سواری برای يک زن جوان شده و بر همين اساس سعی می‌کند ضمن نجات زن جوان، او را از مهلکه دور کند که از سوی فرد مزاحم، مورد ضرب و جرح قرار گرفته و مجروح می شود."

در همين راستا، پرونده ای تشکيل و متعاقبا با توجه به حساسيت موضوع به پليس امنيت عمومی تهران بزرگ ارجاع شد و ماموران اين يگان برای بررسی بيشتر وارد عمل می شوند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در تحقيقات انجام شده از شاهدان عينی ماجرا مشخص شد که حدود ساعت سه عصر ۱۴ دی ماه سه سرنشين يک دستگاه خودرو سفيد رنگ با تک سرنشين يک خودروی سواری ديگر درگيری لفظی پيدا کرده و ناگهان راننده تک سرنشين خودرو با سلاح سرد به يکی از سه سرنشين خودروی سفيد رنگ حمله کرده و وی را به شدت مجروح کرده است.

با گسترش تحقيقات، يکی از سرنشينان خودروی سفيد رنگ شناسايی شده و برای تحقيقات به پليس امنيت عمومی تهران بزرگ دعوت شد که در بازجويی های انجام شده بيان داشت که همراه يکی از دوستانش در حال عبور از محله مذکور بوده است که صدای جيغ يک زن را شنيده و پس از رسيدن به محل درگيری فرد مضروب را می بيند که در حال کمک به يک زن جوان است که برای او مزاحمت ايجاد شده بود اما ناگهان از سوی راننده مزاحم مورد حمله قرار گرفته و مجروح شده است.

تا اينجا از ظاهر امر چنين بر می آيد که ماجرا امر به معروف و کمک به زنی است که مورد مزاحمت قرار گرفته است اما در تحقيقات بعدی از سوی پليس مشخص شد که اظهارات شاهدان ماجرا با گفته های فرد مضروب تناقض دارد که اين امر ظن پليس را بيشتر کرده و تحقيقات به صورت دقيق تر ادامه يافت.

تا اينکه مشخص شد فرد مضروب يا همان آمر قلابی با زنی که برای او مزاحمت ايجاد شده بود، از قبل آشنايی داشته اند و اين مساله باعث شد پليس پس از شناسايی طرفين درگيری آنها را برای تحقيقات بيشتر به پليس امنيت عمومی منتقل کند.

اصل ماجرا چه بود؟
در تحقيقات و بازجويی های بعدی مشخص شد که خانم (ن - ت) با فرد مضروب (ا- خ) پنج سال قبل آشنايی داشته اند اما به خاطر اختلاف هايی که بين آنها پيش آمده اين ارتباط قطع شده و پس از آن خانم مذکور با دوست آمر قلابی به نام (ع - خ) آشنا می شود و ارتباط می گيرد. اين امر برای فرد مضروب گران تمام شده و در مدت زمانی که اين ۲ نفر با هم در ارتباط بوده است عکس هايی از آنها تهيه می کند و به اين ترتيب با تهديد اينکه عکس ها را به خانواده زن جوان نشان می دهد اقدام به چند مرحله اخاذی از وی می کند و هر بار خانم (ن - ت) مبلغی را به عنوان حق السکوت به وی پرداخت می کند.

در تحقيقاتی که متعاقب اين ماجرا انجام شد معلوم شد که ضارب و مضروب نيز از پيش با هم آشنايی داشته اند و درگيری ميان آنها در خصوص امر به معروف نبوده است.

در همين زمينه، مرکز اطلاع رسانی پليس تهران بزرگ، ضمن اعلام اين موضوع که تحقيقات پليس در خصوص کشف علت اصلی درگيری همچنان ادامه دارد اعلام کرد:؛ شايسته است سايت های خبری و خبرگزاری ها به منظور جلوگيری از تشويش اذهان عمومی و نظم در جامعه، اخباری از اين دست را که در هاله ای از ابهام است و به نتيجه قطعی نرسيده، پيش از انتشار از پليس استعلام کنند و پس از تاييد صحت خبر، اقدام به انتشار آن کنند و از انتشار اخبار ناصحيح که به اعتبار خبرگزاری و سايت خبری خدشه وارد می کند، خودداری کنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016