دوشنبه 10 فروردین 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

بيشترين تصادفات مرگبار نوروز در کجاها رخ داده‌است؟

بررسی شمار کشته‌شدگان حوادث رانندگی در ايام نوروز نشان می‌دهد که چهار استان فارس، خراسان رضوی، تهران و خوزستان دارای بيشترين قربانيان حوادث رانندگی هستند.

به گزارش ايسنا، در طول چهار نوروز گذشته، استان‌های فارس، خراسان رضوی، تهران و خوزستان دارای بيشترين قربانيان حوادث رانندگی بوده‌اند، بطوری که طی اجرای طرح نوروزی در سال ۹۰ تا ۹۳ در استان‌های مذکور به ترتيب ۴۲۲، ۳۶۱، ۳۶۱ و ۳۵۳ تن به علت حوادث رانندگی جان خود را از دست داده‌اند.

بر اساس آماری که سازمان پزشکی قانونی در اختيار خبرنگار ايسنا قرار داده است، در مدت اجرای ۲۰ روزه طرح نوروزی پليس راهور در سال ۹۰، ۱۳۱۸ تن در تصادفات رانندگی جان خود را از دست داده‌اند، در اين سال استان خوزستان با ۱۱۹ مورد فوتی بيشترين کشته شدگان حوادث رانندگی در ايام نوروز را به خود اختصاص داد و پس از آن نيز استان‌های خراسان‌رضوی، تهران و فارس به ترتيب با ۱۰۱، ۱۰۱ و ۹۶ مورد فوتی در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در مدت مشابه سال ۹۱ اين آمار به عدد ۱۱۴۱ جان‌باخته رسيده است و اينبار دو استان خراسان رضوی و تهران هرکدام با ۹۷ مورد فوتی بيشترين کشته شدگان حوادث رانندگی در ايام نوروز را به خود اختصاص دادند و پس از آن استان فارس با ۹۶ مورد و استان خوزستان نيز با ۸۶ مورد فوتی در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند.

در طول ۲۱ روز اجرای طرح نوروزی راهور در سال ۹۲ نيز ۱۲۲۷ نفر در تصادفات رانندگی جان خود را از دست داده‌اند که از اين تعداد ۱۳۷ تن در محورهای استان فارس کشته شدند و پس از آن خوزستان با ۹۴ کشته و خراسان رضوی و تهران با ۹۲ کشته در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند.

در سال ۹۳ نيز در طول مدت ۲۰ روز از اجرای طرح نوروزی، ۱۰۸۴ نفر جان خود را از دست دادند، از ميان اين ۱۰۸۴ نفر، ۹۴ تن در محورهای خوزستان، ۹۳ تن در محورهای فارس، ۷۱ تن در محورهای خراسان رضوی و ۷۱ تن ديگر نيز در محورهای استان تهران جان خود را از دست داده‌اند.

نمودار تلفات حوادث رانندگی در نوروز

عمده اين حواث نيز آنطور که سرهنگ نادر رحمانی، سرپرست مرکز فرماندهی و کنترل ترافيک پليس راهور ناجا به ايسنا گفته، منجر به واژگونی شده است.

وی در توضيح بيشتر اين موضوع ادامه می‌دهد:‌ متاسفانه در سال‌های اخير واژگونی خودروهای سواری به ويژه در ايام تعطيلات نوروزی افزايش داشته است. از جمله مواردی که منجر به واژگونی خودروها می‌شود، خستگی و خواب آلودگی راننده است، که در اين خصوص تنها کافی است راننده قبل از حرکت خواب کافی داشته و در طول مسير سفر نيز با توقف در حاشيه امن جاده مدتی را استراحت کند.

رحمانی، سرعت غيرمجاز و سبقت غيرمجاز را نيز دو علت عمده ديگر اين حوادث می‌داند و معتقد است: چهار استان مذکور از استان‌های نسبتا پهناور کشورمان نيز محسوب می‌شوند و علاوه بر جمعيت بالا عامل ديگری که باعث بروز تصادف در اين محورها شده است، خلوتی جاده‌هاست متاسفانه برخی رانندگان گمان می‌کنند که با خلوت بودن جاده می‌توانند با سرعتی بيش از حد مجاز رانندگی کنند که نتيجه آن بروز چنين حوادثی است.

وی می‌گويد: بنابران توصيه من به رانندگان اين است که از انجام حرکات نمايشی با خودرو، سرعت و سبقت غيرمجاز و ... جدا پرهيز کنند و ضمن اينکه بايد کمربند ايمنی خود را بسته و ديگر سرنشينان را نيز مجبور به بستن کمربند ايمنی کنند و حتما قبل از حرکت خواب کافی داشته باشند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016