دوشنبه 10 فروردین 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

محسن مخملباف رييس هيات داوران جشنواره هنگ کنگ شد

سی و نهمين دوره جشنواره بين المللی فيلم هنگ کنگ که از تاريخ ۲۳ ماه مارس تا ۶ آوريل برگذار می شود از محسن مخملباف به عنوان رييس هيات داوران اين دوره از جشنواره دعوت کرده است.

جاناتان روزنبام منتقد نامی، ساندرا انجی بازيگر مشهور هنگ کنگ و کريس لی تهيه کننده آمريکايی اعضای ديگر تشکيل دهنده هيات داوران اين جشنواره می باشند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در روز ۲۸ ماه مارس فيلم پرزيدنت آخرين ساخته سينمايی محسن مخملباف نيز در اين جشنواره به نمايش در آمد.

در اين دوره، همچون سال های اخير، جشنواره هنگ کنگ به همکاری خود با کارگردان های مطرح جهان برای ساخت يک فيلم اپيزوديک با نام زيبای ۲۰۱۵ ادامه داده است. اين فيلم شامل چهار قصه کوتاه از محسن مخملباف از ايران، تسای مينگ ليانگ از تايوان، هوانگ ژيانژين از چين و ايم هو کارگردان هنگ کنگی است.

در زيبای ۲۰۱۵ ... خاطرات بی خوابی از هوانگ ژيانژين چالش مردی برای خوابيدن يا بی خوابی را در شهر پکن به نمايش می گذارد. مستاجر ساخته محسن مخملباف قصه مشکلات پناهنده ای جوان را در شهر لندن دنبال می کند. در سه روز پس از مرگم، ايم هو قصه زنی را که آرزوی مرگ دارد را بازگو می کند. نه نخواب ساخته تسای مينگ ليانگ اين بار مردی را پا برهنه در زمستان توکيو به تصوير می کشد.

در روز ۲۷ مارس برای اولين بار اين فيلم چهار اپيزودی در جشنواره به نمايش عمومی در آمد.

پس از نمايش فيلم نشريه سينمايی اسکرين ديلی نوشت: "مستاجر با زمانی کمتر از ۲۰ دقيقه کوتاه ترين و قويترين فيلم است: يک فيلم کوتاه کامل با شخصيتهايی مملو از پتانسيل و قصه ای با لايه های پر اهميت..."

جشنواره فيلم هنگ کنگ در شامگاه ۶ آوريل به پايان خواهد رسيد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016