جمعه 4 اردیبهشت 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

تشدید آلودگی آب و خاک کشور نسبت به ۱۰ سال گذشته

1622701.jpg
یک استاد دانشگاه بابیان اینکه در حال حاضر منابع آب و خاک کشور نسبت به ۱۰ سال گذشته با آلودگی های بیشتری مواجه هستند، گفت: عدم مسئولیت پذیری مردم و مسئولین مهمترین عامل تخریب و آلایندگی آب و خاک است.

سروش مدبری در گفتگو با خبرنگار مهر، افزود: در حال حاضر مسائل مربوط به آب و خاک، مهمترین معضلات کره زمین است.

به گفته وی، نمی توان برای کل مناطق کشور یک معضل را به عنوان مهمترین مشکل آب و خاک معرفی کرد چنانکه به عنوان مثال در شمال کشور آلودگی منابع خاک و در جنوب کشور آلودگی منابع آب از اهمیت بیشتری برخوردار هستند.

این استاد دانشگاه اظهار داشت: اما در حقیقت ریشه تمام مشکلات آب و خاک کشور را می توان عدم مسئولیت پذیری مردم و مسئولان در قبال کره زمین عنوان کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


مدبری تصریح کرد: متاسفانه مردم ما کمترین توجه را به محیط زیست دارند در حالی که امروزه در میان بسیاری از کشورها حتی در آفریقا مردم که در جایگاه یک شهروند عادی و چه در جایگاه یک مدیر در قبال محیط زیست احساس مسئولیت می کنند اما متاسفانه در کشور ما علیرغم شعارهایی که گاها داده می شود اما به دلیل اینکه در حقیقت چنین دیدگاهی وجود ندارد وضعیت محیط زیست روز به روز بدتر می شود.

وی افزود: در حال حاضر کشور ما در دنیا رکوردار فرسایش خاک، بهره برداری از آب های زیرزمینی و شتاب در فرونشست دشتهاست.

به گفته مدبری، امروز وضعیت کشور از نظر منابع آب و خاک نسبت به ۱۰ سال پیش بدتر است چه از نظر میزان آلاینده ها و چه از نظر کمبود منابع.

وی یادآور شد: امروز فرایند دستیابی به آب سالم و تامین آب نه تنها برای نیازهای صنعتی و کشاورزی که حتی برای تامین آب آشامیدنی بسیار دشوار است.

به اعتقاد مدبری، در آینده نزدیک به قدری سطح سفره های زمینی پایین می رود که ناچاریم تمام آب مورد نیاز برای شرب را از طریق خرید آب های معدنی تامین کنیم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016