شنبه 5 اردیبهشت 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

جامعه رسانه‌ای ايران؛ استاد تيتر خود را به خاک سپرد

مراسم تشيع پيکر حسين قندی؛ استاد روزنامه‌نگاری ايران؛ صبح امروز(۵ ارديبهشت) درحالی برگزار شد که بسياری از خبرنگاران حاضر که برای پوشش مراسم آمده بودند؛ از شاگردان دور يا نزديکش بودند. آنها آمده بودند تا با چشم‌های گريان با استاد خود خداحافظی کنند.

به گزارش خبرنگار ايلنا، مازيار ناظمی که اجرای مراسم را برعهده داشت؛ با اشاره به اينکه بيست سال پيش شاگرد قندی بوده و هنوز نيز خود را شاگردش می‌داند؛ گفت: در چند سال گذشته به استادانی همچون حسين قندی بسيار سخت گذشت. ما بايد زمانی که دورهم هستيم؛ قدر يکديگر را بدانيم و ياد هم را زنده نگه داريم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی در ادامه؛ متنی از طرف شاگردان و دوستان قندی قرائت کرد. در اين متن آمده بود: سلطان تيتر دار فانی را وداع گفت و اين تيتر آخر ماست.

امروز استاد روزنامه‌نگاری و ارتباطات برای همه اهالی اين عرصه جاودانه شد و شاگردان وی که سال‌های زيادی با او مشق روزنامه‌نگاری کردند؛ هميشه به يادش خواهند بود.

کافی‌ست از جان خبر و خبرنويسی جرعه‌ای نوشيده باشی تا لذت تيترهای وی را بدانی. حسين قندی را با لبخند هميشگی و قامت آراسته می‌شناختيم و وی که زمانی تيترهايی همچون "حاتمی مرگ را کليد زد" و يا "آسمان در آسمان منفجر شد"؛ امروز خود مرگ را کليد زد.

حسين انتظامی(معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت اشاد) نيز طی سخنانی با تسليت درگذشت قندی گفت: امروز را بايد به همه روزنامه‌نگاران کشور تسليت گفت زيرا ما فردی را از دست داده‌ايم که استاد کم‌نظيری بود و در کنار کار حرفه‌ای؛ به ترتيب شاگردان در عرصه رسانه و روزنامه‌نگاری کمک کرد. توجه ايشان به اخلاق حرفه‌ای بسيار زبان‌زد بود و ايشان؛ هم در عمل و هم در آموزش به اين اصل بسيار توجه داشت. هرچند امروز جايش خالی‌ست اما نامش هميشه زنده است و شاگردان و دوستانش با نام وی هميشه زندگی می‌کنند.

مجيد رضاييان(استاد ارتباطات و روزنامه‌نگار) نيز گفت: امروز تيتر روزنامه‌نگاری ايران رفت و به خاک سپرده شد. اينکه بگوييم جايش خالی‌ست خيلی حق مطلب را ادا نکرده‌ايم.

وی با اشاره به اينکه بايد حسين قندی را از آثارش شناخت؛ گفت: سبک وی در روزنامه‌نگاری و اصرار بر ادبيات صحيح در روزنامه‌نگاری و درست‌نويسی؛ روشی بود که اميدواريم هميشه ادامه پيدا کند.

در ادامه مهسا قندی(دختر حسين قندی) با تشکر از همه کسانی که در مراسم حضور پيدا کرده‌ بودند؛ گفت: قندی نه تنها برای من پدر بود بلکه برای همه روزنامه‌نگاران و خبرنگاران مانند پدر بود و آنها را دوست داشت و هميشه نگران غم‌شان و مشکلات آنها بود. هرچند در کار همانقدر که برای ما سخت می‌گرفت بر آنها نيز سخت می‌گرفت.

فريدون صديقی نيز ديگر سخنران مراسم بود که گفت: امروز حالم بسيار بد است زيرا مانند شعر قيصر امين‌پور که می‌گويد قطار می‌رود؛ تو می‌روی؛ تمام ايستگاه می‌رود؛ جای وی خالی است و اين خالی بودن قندی به اندازه هزار سال است زيرا وی در همه عرصه‌های روزنامه‌نگاری ايران حضور داشت.

در ادامه؛ پيکر حسين قندی برای انتقال به قطعه نام‌آوران بهشت زهرا(س) تشييع شد.

ازجمله حاضران در اين مراسم؛ غلامرضا کاظمی دينانی، يونس شکرخواه، مجيد رضاييان، حسن نمک‌دوست، محمد آقازاده، کامبيز نوروزی، مازيار ناظمی، حجت‌الاسلام دعايی، علی‌اکبر قاضی‌زاده، مجيد سلطانی‌فر، فريدون صديقی، حسين انتظامی و محمد فرقانی، مهدی محسنيان راد بودند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016