دوشنبه 8 تیر 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

پدرو آلمادوار تهيه‌کننده فيلم اصغر فرهادی


اسغر فرهادی ـ پدرو آلمادوار

خبرآنلاین - فرهنگ > سينما - پروژه بين‌المللی اصغرفرهادی اکتبر سال ٢٠١٦ در کشور اسپانيا کليد خواهد خورد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاين، پروژه جديد سينمايی فرهادی محصول مشترک کشورهای فرانسه و اسپانيا است. اين نويسنده و کارگردان برنده اسکار، نگارش فيلمنامه جديد خود را سال گذشته به پايان رسانده بود و طبق برنامه‌ريزی‌های صورت گرفته قصد دارد مهرماه سال ۱۳۹۵ (ماه اکتبر سال ۲۰۱۶) اين فيلم را در اسپانيا کليد بزند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


الکساندر ماله گی مدير کمپانی ممنتو از کشور فرانسه که تهيه «گذشته» فرهادی را نيزبه عهده داشت و پدرو آلمادوار فيلمساز شهير اسپانيايی، به طور مشترک فيلم جديد اين کارگردان را تهيه خواهند کرد.

بازيگران اين فيلم از ميان هنرپيشگان آمريکايی و اسپانيايی انتخاب شده‌اند. قصه فيلم نيز به زبان انگليسی و اسپانيولی روايت خواهد شد.

علاوه براين‌، اخبار حکايت از آن دارد که اين روزها فرهادی قصد دارد پيش از سفر به اسپانيا و آغاز پيش توليد پروژه بين‌المللی‌اش، هفتمين فيلم سينمايی خود را در ايران کليد بزند. براساس خبرهای شنيده شده، او قرار است يکی از طرح‌های نوشته شده‌اش را به زودی در ايران جلوی دوربين ببرد.

«گذشته» نخستين فيلمی بود که فرهادی در خارج از مرزهای ايران و به تهيه‌کنندگی شرکتی فرانسوی ساخت. اين فيلم در جشنواره‌های متعدد خارجی به نمايش درآمد و نامزد جوايز گلدن گلوب و سزار شد و جايزه بهترين بازيگر زن جشنواره کن را از آن برنيس بژو کرد. «گذشته» در فرانسه نزديک به يک ميليون نفر تماشاگر داشت.

«جدايی نادر از سيمين» ساخته فرهادی برای نخستين بار جوايزی چون اسکار و گلدن گلوب را برای سينمای ايران به ارمغان آورد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016