جمعه 7 خرداد 1395   صفحه اول | درباره ما | گویا

آخرین وضعیت پرونده آگهی فروش کاشی کاخ نیاوران

مدیرکل حقوقی و املاک سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری توضیحاتی را در مورد آخرین وضعیت پرونده آگهی فروش کاشی کاخ نیاوران ارائه کرد.

به گزارش ایلنا، اواخر اردیبهشت ماه، یکی از سایت‌های فروش اجناس، اقدام به انتشار آگهی فروش کاشی متعلق به حیاط کاخ نیاوران کرد و با انتشار عکس این کاشی متذکر شده بود که اصالت این کالا مورد تایید است.

kashi_177.jpg

همچنین علاوه برآنکه قیمت این کاشی در آگهی مذکور 420 هزار تومان اعلام شده بود؛ این موضوع نیز درج شده بود که تا تاریخ 29 دی 95 امکان ارسال این کالا وجود ندارد.

پس از انتشار خبر این اتفاق در رسانه‌ها روابط عمومی کاخ نیاوران اعلام کرد که محتوای این آگهی کذب است و هیچ گونه کاشی از کاخ نیاوران خارج نشده است، مسئولان میراث فرهنگی همچنین از پیگیری حقوقی این مساله خبر دادند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


یحیی نقی‌زاده (مدیرکل حقوقی و املاک سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در مورد آخرین وضعیت این پرونده گفت: مکاتباتی در مورد این آگهی با کاخ نیاوران داشتیم و مشخص شد که این عکس متعلق به کاشی کاخ نیاوران است، اما این کاشی در جای خود در کاخ قرار دارد و هیچ جابه‌جایی نداشته است و فرد خاطی احتمالا با هدف سوء استفاده از آن عکس گرفته است.

وی با اشاره به اینکه این آگهی در واقع یک کلاهبرداری است، ادامه داد: بنابراین ما با حوزه حفاظت سازمان میراث فرهنگی مکاتباتی داشتیم تا فرد متخلف شناسایی شود و اقدامات حقوقی لازم از طریق مجاری قضایی یعنی پلیس فتا و یگان حفاظت میراث فرهنگی صورت بگیرد.

نقی‌زاده افزود: آگهی فروش با اسامی جعلی و از طریق سایتی غیرمجاز منتشر شده است و هنوز شخص خاصی در رابطه با این پرونده دستگیر نشده و در مرحله شناسایی هستیم.

آگهی فروش یک اثر تاریخی در سایت مجاز داخلی

مدیرکل حقوقی و املاک سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اظهار کرد: حدود یکسال پیش نیز یک مورد مشابه رخ داد؛ در یکی از سایت‌های مجاز که در آن افراد برخی اموالشان را برای تبلیغ بارگذاری می‌کنند، فروش یک اثر هنری متعلق به دوران معاصر تبلیغ شده بود که ما به مدیریت سایت تذکر دادیم که هرگونه خرید و فروش آثار تاریخی جرم است.

وی ادامه داد: البته از آنجا که مدیر سایت مدعی شد که از این مساله اطلاع نداشته است و مورد مشابه دیگری نیز در این یکسال در این سایت مشاهده نشد، کار به پیگیری حقوقی نکشید و به مدیریت سایت تذکر داده شد که خرید و فروش اموال تاریخی نباید در آن صورت بگیرد.

وی در پاسخ به اینکه آیا علیه فرد آگهی دهنده نیز اقدام حقوقی شده است یا خیر؟ گفت: علیه فرد آگهی دهنده اقدام حقوقی صورت نگرفت.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016