پنجشنبه 8 مهر 1395   صفحه اول | درباره ما | گویا

خواننده ایرانی اپرا تهدید به مرگ شد

CE9ADA41.jpg
رادیو فردا - رسانه‌های فرانسه خبر داده‌اند که لئوناردو (بهرام) تاج‌آبادی یکی از معدود خواننده‌های شناخته شده ایرانی اُپرا در جهان «از سوی عواملی ناشناس در ایران تهدید به مرگ شده‌است.»

در این گزارش‌ها آمده‌است که لئوناردو تاج‌آبادی به دلیل اجرای دورادور کار هنری با خوانندگانی که ساکن اسرائیل هستند، «تهدید شده‌است.»

این در حالی است که آقای تاج‌آبادی هرگز به اسرائیل نرفته و اجرای کار هنری‌اش با یک خواننده ایرانی ساکن اسرائیل صرفاً از طریق اینترنت صورت گرفته است؛ او در استودیویی در فرانسه صدای خود را ضبط کرده و با صدای خواننده ایرانی‌زاده در اسرائیل آمیخته شده‌است.

آقای تاج‌آبادی سال گذشته ترانه «آشیانه» یا «ویولن‌زن روی بام» را که چهار دهه پیش فریدون فرخزاد خوانده بود، همراه با فرزانه کهن، یک خواننده ایرانی ساکن اسرائیل از طریق اینترنت ارائه کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


او آهنگ «بانوی شرقی» را نیز با هدف «صلح و دوستی» بین مردم اسرائیل و ایران خواند.

بنا بر گزارش‌های متعددی که رسانه‌های فرانسه از جمله روزنامه فیگارو، در روزهای اخیر منتشر کرده‌اند، «عوامل تهدیدکننده» آقای بهرام تاج‌آبادی مشخص نشده‌اند اما از جمله نامه‌ای با پست از ایران برایش به فرانسه رسیده که وی را وادار به آگاه کردن پلیس فرانسه از این تهدید کرده‌است.

آقای تاج‌آبادی در مصاحبه با رسانه‌های فرانسه، مانند شبکه سوم تلویزیون فرانسه، تأکید کرده که از صلح و دوستی میان مردم اسرائیل و ایران دفاع می‌کند و معتقد است که مردم کشورها خصومتی با یکدیگر ندارند.

این خواننده اپرا تأکید می‌کند که «معاند نظام» نیست و تأکید کرده که تنها به دوستی انسان‌ها با یکدیگر باور دارد و برای ترویج این باور انسانی این کارهای هنری را ارائه کرده‌است.

شبکه سوم تلویزیون فرانسه در گزارش خود، از جمله نامه تهدیدآمیز نوشته شده با دستخط به فارسی از سوی عواملی ناشناس و ارسال شده از تهران را خطاب به «جاسوس کثیف اسرائیل» منتشر کرده‌است.

در این نامه آمده‌است «بزودی لحظه مرگت فرا می‌رسه... مثل همون فرخزاد کثافت می‌کشیمت تا دیگه ترویج صلح نکنی بین ملت ایران و اسرائیل... و جسدت را به تل‌آویو برای نتانیاهو می‌فرستیم...».

نامه ارسال شده از تهران به فرانسه، آدرس «خیابان فکوری، پلاک شماره ۹۰» را دارد.

این نامه‌ها از جمله عکس‌های فرخزاد را نیز ضمیمه کرده‌اند.

رسانه‌های فرانسه یادآور شده‌اند که قتل مخالفان مواضع جمهوری اسلامی ایران سابقه دارد و حتی فریدون فرخزاد هنرمند و مجری پرآوازه ایرانی پانزده سال بعد از روی کار آمدن جمهوری اسلامی ایران در خانه خود در بن آلمان به طرز فجیعی کشته شد.

با انتشار گزارش تهدید در مورد لئوناردو تاج‌آبادی، «کریف» سازمان یهودیان فرانسه با صدور بیانیه‌ای، این تهدیدها را نکوهش کرده و این رفتار را مغایر با آزادی انسانی و آزادی کار هنری دانسته‌است.

لئوناردو تاج‌آبادی در دهه اخیر در صحنه‌های اپرای اروپا مانند فرانسه و ایتالیا آوازهای اپرایی می‌خوانَد و خوش درخشیده‌است.

آقای تاج‌آبادی کار هنری را از ایران آغاز کرد و در حالی که دانش‌آموخته زیست‌شناسی بود، با عشقی که به محمد نوری، خواننده سرشناس ایرانی داشت به یادگیری از او روی آورد و آنگاه آواز اپرا را در ارمنستان و سپس در کنسرواتوارهای اروپا آموخت.

لئوناردو تاج‌آبادی که از شانزده سال پیش در اروپا زندگی می‌کند، در نقش‌های دشواری در نمایش‌های اپرایی ظاهر شده‌است اما ترانه‌هایی را نیز به فارسی اجرا کرده‌است.

رادیو فردا به تازگی در مورد کارهای هنری اپرایی آقای تاج‌آبادی گزارشی تهیه و پخش کرد.

رسانه‌های اروپایی نیز در مورد نادر بودن حضور یک خواننده ایرانی در میان هنرمندان اپرا در سطح اروپا، با وجود رقابت بسیار سختی که کار در این عرصه در کشورهای اروپایی دوستدار اپرا دارد، گزارش‌هایی منتشر کرده‌اند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016