دوشنبه 4 ارديبهشت 1385

تصاويری از لباس های ورزشی جديد تيم ملی فوتبال ايران در مسابقات جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان، ايران فوسبال، سايت فدراسيون فوتبال ايران، شرق

خبر از سايت فدراسيون فوتبال ايران، عکس ها از سايت ايران فوسبال

توسط «پوما» اسپانسر تيم ملي ايران:
بازيكنان ايران با لباسهاي منحصر به فرد در جام جهاني بازي مي كنند


سايت فدراسيون فوتبال: صبح امروز طي مراسمي خاص، لباس اصلي تيم ملي فوتبال ايران كه در جام جهاني آلمان مورد استفاده بازيكنان تيم كشورمان قرار مي گيرد، به معرض نمايش گذاشته شد.

به اعلام خبرنگاران سايت فدراسيون فوتبال در اين مراسم كه توسط شركت پوما و نمايندگي آن در ايران «شركت مدرن اسپرت» برگزار شد، پس از قرائت كلام ا... مجيد، پهلوان دبير كل فدراسيون فوتبال ضمن خوشامد به نمايندگان رسانه هاي گروهي و همچنين تشكر از مسئولان شركت «مدرن اسپرت» كه صميمانه مسئوليت اسپانسر بودن تيم ملي را عهده دار شده است، افزود: «اميدوارم اين لباسها ضمن كيفيت خوب و زيبايي كه دارد، در عين حال براي تيم ملي كشورمان خوش يمن هم باشد، تا با نمايش عالي نفرات تيم، موفق به صعود از دور مقدماتي باشيم.

در پي سخنان دبير كل فدراسيون، نوبت به سخنراني مهندس خليل پور مدير عامل شركت «مدرن اسپرت» رسيد كه ايشان پس از توضيحي مقدماتي در مورد اسپانسر شدن اين شركت براي تيم ملي ايران، به اين نكته اشاره كرد كه شركت پوماي آلمان غير از ايران، اسپانسر لباسهاي 12 كشور ديگر كه در جام جهاني حضور دارند نيز مي باشد.

مهندس خليل پور سپس با اشاره به كيفيت لباسهاي تيم ملي ايران به نكاتي تخصصي اشاره كرد كه توجه خبرنگاران و ساير مدعوين را جلب كرد. وي گفت: «لباسهاي تيم ملي ايران ـ دقيقاً مانند لباسهاي تيم ايتاليا، از پارچه اي منحصر به فرد تشكيل شده كه در مقابل باد كاملاً واكنش مثبت نشان مي دهد و ضمناً بسيار سبك و مقاوم مي باشد.

مدير عامل مدرن اسپرت كه نمايندگي پوماي آلمان را در ايران عهده دار است سپس افزود: نكته قابل ذكر ديگر در مورد اين لباسها آن است كه مطلقاً در لباسهايي كه بازيكنان ايران بر تن مي كنند، دوختن وجود ندارد، بلكه با جديدترين تكنولوژي در امر دوزندگي در جهان، بدون هيچ نوع دوختي اين لباسها تهيه شده است.

در خاتمه سخنان مهندس خليل پور، انواع و اقسام لباسهاي تيم ملي ايران كه در هنگام تمرين و زمان مسابقه مورد استفاده بازيكنان قرار مي گيرد، توسط چند جوان به نمايش در آمده و به اين ترتيب مراسم معرفي لباسهاي تيم ملي به پايان رسيد.


***

پوست پلنگ، رنگ سفيد
پرده بردارى از لباس جديد تيم ملى، شرق

از همان روزى كه تيم ملى ايران با تك گل محمد نصرتى به جام جهانى ۲۰۰۶ صعود كرد پيدا بود كه سومين حضور ايران در جام جهانى تفاوت هايى با دو دوره قبل دارد. در پايان همان بازى بود كه مراسم آتش بازى مبسوطى برگزار شد و شادمانى هواداران تيم ملى را فزونى بخشيد.
ديروز هم يكى ديگر از مراسم ويژه حضور در جام جهانى براى نخستين بار در ايران به اجرا درآمد، مراسم رونمايى از البسه رسمى تيم ملى در جام جهانى. مراسمى كه معمولاً در كشورهاى ديگر بسيار جدى گرفته مى شود و زمينه اى است براى رواج مسائل اقتصادى و اسپانسرينگ در دنياى فوتبال.
ديروز تعداد قابل توجهى از خبرنگاران و عكاسان ورزشى به همراه ميهمانان ويژه اى از اروپا شاهد مراسم قابل قبول و ديدنى نخستين نمايش البسه تيم ملى به ميزبانى شركت پوما و نمايندگى انحصارى آن در ايران (شركت مدرن اسپرت) بودند. در اين مراسم مقامات فدراسيون فوتبال چون محمدرضا پهلوان دبير، على اكبر عرفانيان دانشور معاون، شهرام وزيرى مدير روابط عمومى و منوچهر صالحى مدير بخش بازاريابى و ماركتينگ در كنار محمد خليل پور نماينده رسمى پوما در ايران قرار گرفتند و به تشريح شكل و انگيزه قرارداد با پوما پرداختند. نخستين سخنران پهلوان بود كه در ميان شلوغى و رفت و آمد عكاسان به اين سو و آن سوى سالن گفت: «پس از بررسى هاى مفصلى كه براى انتخاب اسپانسر تيم ملى در رقابت هاى جام جهانى به عمل آمد در نهايت شركت پوما را كه از قدمت زيادى در البسه ورزشى برخوردار است انتخاب كرديم. امروزه استفاده از امكانات مناسب و باكيفيت به موفقيت تيم ها در عرصه فوتبال كمك مى كند و ما هم اميدواريم اين لباس براى تيم ملى ايران خوش يمن باشد و بتوانيم با درخشش بازيكنان و كادر فنى نتايج خوبى بگيريم.» پهلوان يادآور شد كه شركت پوما از بدو عقد قرارداد فعاليت گسترده اى را براى تهيه لباس تيم ملى و فروش آن در سطح كشور آغاز كرده است. دبيركل فدراسيون اعلام كرد كه دور جديد تمرينات تيم ملى با لباس جديد آغاز خواهد شد.
سپس نوبت به محمد خليل پور مديرعامل شركت مدرن اسپرت رسيد تا به صورت جزيى تر درباره البسه جديد تيم ملى صحبت كند. خليل پور با اشاره به اينكه پوما تامين كننده البسه ۱۲ تيم از تيم هاى جام جهانى است درباره كيفيت اين لباس ها گفت: «البسه تيم ملى از بهترين مواد اوليه البسه ورزشى توليد شده و به صورت بدون دوخت ارائه مى شود. پيراهن اول تيم ملى سراسر سفيد با رگه هاى قرمز و پيراهن دوم سراسر قرمز با نوارهاى سبز در پشت خواهد بود.» به گفته خليل پور لباس جديد تيم ملى به گونه اى است كه تهويه هوا در آن به سهولت انجام مى شود و در برابر باد هم مقاومت خوبى دارد.
پس از اين، پيراهن تيم ملى در دستان همايون شاهرخى، محمدرضا پهلوان و برانكو قرار گرفت و پس از دقايقى نمايش لباس ها آغاز شد.
كليه لباس هاى تيم ملى و وسايل ديگر مثل ساك و توپ بر تن چند تن از جوانان برگزيده نشست تا شرايط عينى ترى براى تماشاى لباس به وجود بيايد. شش، هفت نفر از مدل هاى خوش سيما و خوش هيكل انواع لباس هاى اصلى و تمرينى تيم ملى را پوشيدند و در حين پخش موسيقى پرانرژى آنها را به نمايش گذاشتند. تيم مانكن هايى كه لباس تيم ملى را نمايش دادند كليه امور مربوط به طراحى و اجراى اين نمايش را انجام داده و يك هفته هم تمرين كرده بودند.
نمايش پيراهن تيم ملى با تشويق حضار همراه شد اما انتظار حاضران براى ديدن پيراهن بر تن يكى از ملى پوشان به پايان نرسيد. پيش از آغاز مراسم وحيد طالب لو و اميرحسين صادقى در جمع حاضران حضور پيدا كردند و اين تصور به وجود آمد كه احتمالاً آخرين كسانى كه به روى صحنه مى آيند اين دو نفر با لباس تيم ملى باشند اما نه اين دو و نه على دايى كه قرار بود در اين نمايش حاضر باشد روى صحنه نيامدند.
پس از نمايش تماشايى لباس هاى تيم ملى، نوبت به جلسه پرسش و پاسخ رسيد.
طبق معمول سئوال اول درباره كيفيت قرارداد، زمان و مبلغ آن بود كه تنها به زمان دوساله آن اشاره شد. خليل پور اظهار داشت كه معمولاً رقم اين گونه قراردادها در هيچ كجاى دنيا اعلام نمى شود.
پاسخگوى سئوال بعدى برانكو بود كه به سئوال بى ارتباطى درباره البسه تيم ملى جواب داد. او درباره ديدگاهش در مورد حضور تيم ملى در جام جهانى گفت: «اميدوارم چنين جو زيبايى كه در فوتبال ايران به وجود آمده كنار تمرينات تيم ملى نيز ادامه پيدا كند. تيم ملى ايران ظرف چهار سال گذشته، موفقيت هاى بسيارى را كسب كرده است و بازيكنان ما نشان داده اند صاحب كيفيتى هستند كه مى توانند با تيم هاى معتبر جهان شانه به شانه حركت كنند.»
وى ادامه داد: «بر اساس برنامه قبلى خود، يك سال و نيم پيش به بازيكنان اعلام كرده بوديم كه صعود به جام جهانى قطعى است و بايد در جام جهانى حريفى قدرتمند براى ديگر تيم ها باشيم. ما مى توانيم با ايثار به دور دوم صعود كنيم و در بازيكنان ما اين چنين ايثارى وجود دارد.»
خليل پور نيز در پاسخ به سئوالى درباره قانون كپى رايت در ايران گفت: شركت اصلى تاكيد دارد كه قانون كپى رايت در ايران رعايت شود و همچنين با توجه به اعلام وزارت بازرگانى مدارك لازم را به اين وزارتخانه تقديم كرده ايم تا مجوز انحصارى واردات به شركت داده شود. همچنين وكلاى شركت پوما موظفند به مجرد اينكه لباس هايى با آرم اين شركت به صورت غيرقانونى زده شود، اين مسئله را پيگيرى كنند.
خبرنگار روزنامه پروفيل اتريش درباره احتمال حضور رئيس جمهور در جام جهانى از پهلوان پرسيد كه دبير فدراسيون فوتبال پاسخ گفت: همان طور كه رئيس فدراسيون فوتبال در گفت وگوى قبلى خود اعلام كرده بود، رئيس جمهور كشورمان از ابتدا حمايت خودش را از تيم ملى اعلام و حتى در تمرينات تيم ملى حضور پيدا كرد و به صورتى نمادين با بازيكنان به تمرين پرداخت. اين نشان مى دهد كه تا چه ميزان دكتر احمدى نژاد به فوتبال ملى علاقه دارند. همچنين با توجه به اهميت مسابقات جام جهانى فوتبال ستادى به رياست وزير فرهنگ و ارشاد اسلامى تشكيل شده است. رئيس جمهور ايران مانند تمامى مقامات سياسى جهان به تيم ملى فوتبال كشورشان علاقه دارند، اما برنامه خاصى براى حضور ايشان به همراه تيم ملى در جام جهانى تدارك ديده نشده است.
نكته جالبى كه درباره لباس هاى جديد تيم ملى به نظر مى آيد طراحى زيبا و استفاده از رنگ هاى جذاب و شاد است. مى توان گفت لباس دوم تيم از لباس نخست زيباتر و گرم تر است اما بعيد است بازيكنان تيم ملى ايران موقعيت استفاده از لباس سرخ رنگ را به دست بياورند. لباس حريفان ايران در مرحله مقدماتى همگى تيره است و بعيد به نظر مى رسد كه پرتغال، مكزيك و آنگولا با لباس روشن به ميدان بروند. با اين اوصاف بايد گفت كه لباس تيم ملى همان سفيد زيبا با نقش زمينه اى بسيار كمرنگ خاكسترى خواهد بود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

Copyright: gooya.com 2016