چهارشنبه 2 مرداد 1387

رونمايي از پرسپوليس جديد، همشهری

بازي دوستانه پرسپوليس مقابل آرمين و استفاده از بازيكنان جديد اولين رونمايي از پرسپوليس جديد بود.

سرمربي پرسپوليس اعتقاد ويژه‌اي به سيستم 1-3-2-4 دارد. قطبي فصل گذشته با وجود انتقاداتي كه در خصوص تفكرات دفاعي او وجود داشت بر استفاده از همين سيستم اصرار ورزيد و در نهايت به‌عنوان قهرماني رقابت‌هاي ليگ‌برتر دست يافت.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

تمرينات پرسپوليس جديد در غياب قطبي و زيرنظر افشين پيرواني آغاز شد اما پس از انتخاب سرمربي و بنابر توصيه‌هاي افشين قطبي، پرسپوليس در اين فصل هم با 1-3-2-4 وارد رقابت‌هاي ليگ خواهد شد.

نيمرخ متفاوت

با توجه به بازي‌هاي تداركاتي و تمرينات فصل جديد، پيش‌بيني تركيب پرسپوليس در اولين بازي فصل جديد چندان دشوار به نظر نمي‌رسد.

سرخپوشان در آخرين بازي تداركاتي با حضور واعظي، نوري، محمد، حيدري، باقري‌ها، زارع، باقري، پتروويچ، منصوري، نيكبخت و توره مقابل آرمين تهران قرار گرفتند كه اين تركيب احتمالاً تركيب اصلي مورد نظر مربيان پرسپوليس است.

هرچند ممكن است با حضور قطبي در تمرينات تغييراتي در اين آرايش ايجاد شود. نكته جالب توجه اين است كه اين تيم حدوداً 50 درصد نسبت به آخرين بازي پرسپوليس در فصل گذشته متحول شده است.

واعظي، باقري‌ها، نوري،‌ باقري، حيدري و نيكبخت در آخرين بازي فصل براي تيم سرخپوش به ميدان رفتند و احتمالاً در فصل جديد هم بازيكنان اصلي پرسپوليس خواهند بود اما 5 بازيكن تازه‌وارد در اين فصل وارد تركيب اصلي تيم قطبي مي‌شوند.

آقاي گل از تركيب خارج شد

مهمترين غايب پرسپوليس در ابتداي فصل جديد محسن خليلي خواهد بود؛ بازيكني كه قطعاً در هر شرايطي يكي از مهره‌هاي ثابت اين تيم در فصل جديد به شمار مي‌رفت اما با توجه به مصدوميت خليلي، ابراهيم توره مهاجم اصلي تيم سرخپوش خواهد بود.

توره، موفق‌ترين مهاجم خارجي فصل گذشته به‌شمار مي‌رفت اما ممكن است اين بازيكن جوان نمايش خيره‌كننده فصل گذشته را در پرسپوليس تكرار نكند كه اين موضوع نگراني‌هاي زيادي را به‌وجود آورده است.

كعبي، آشوبي و آقايي ديگر بازيكنان تأثيرگذاري هستند كه پرسپوليس جديد را همراهي نخواهند كرد.

گزينه‌هاي مناسبي براي جانشيني اين 3 بازيكن در خط ‌مياني جذب شدند اما آنها هم در شرايط مشابه توره قرار دارند و ممكن است نتوانند نمايش موفق فصل گذشته را در تركيب تيم قطبي ارائه دهند.

انسجام دفاعي

خط دفاعي پرسپوليس در سيستم 1-3-2-4 قطبي عملكرد موفقي داشت و كمتر از سال‌هاي گذشته آسيب‌پذير نشان داد. در فصل جديد، دروازه وخط دفاع تيم سرخپوش كمترين تغييرات ممكن را داشته است.

حسن رودباريان تنها دروازه‌باني است كه از اين تيم جدا شد و به جاي او ميثاق معمارزاده، دروازه‌بان جوان سايپا به پرسپوليس پيوست. البته واعظي همچنان دروازه‌بان اول سرخ‌ها به شمار مي‌رود.

در خط دفاعي هم اگر نصرتي ماندگار شود هيچ بازيكني از پرسپوليس جدا نشده و با توجه به جذب شيري، محمد و احتمالاً آتسو، پرسپوليس شرايط بهتري نسبت به سال گذشته خواهد داشت.

در تركيب اصلي احتمالاً محمد تنها بازيكن جديد خط ‌دفاعي سرخپوشان خواهد بود كه در سمت راست قرار مي‌گيرد و نوري، باقري‌ها و حيدري همچنان 3 عضو ثابت خط دفاعي پرسپوليس هستند و شيري به همراه آتسو و زارعي بازيكنان نيمكت‌نشين در اين خط به شمار مي‌روند.

همسايگي ضعف و قدرت در خط مياني

بهترين خريدهاي پرسپوليس در خط مياني اين تيم صورت گرفته اما با توجه به جدايي 3‌ بازيكن تأثيرگذار، همين نقطه مي‌تواند مشكلات زيادي را براي قطبي ايجاد كند.آشوبي يكي از مهمترين بازيكنان تيم قهرمان در فصل گذشته به‌شمار مي‌رفت.

با جدايي او، مازيار زارع زوج جديد كريم باقري در ميانه زمين خواهد بود. دو هافبك دفاعي با سابقه و قدرتمند پرسپوليس خصوصيات كاملاً مشابهي دارند و البته هيچ‌كدام از آنها از سرعت كافي برخوردار نيستند.تنها نقطه‌ضعف خط مياني پرسپوليس، كندي هافبك‌هاي دفاعي اين تيم است.

سيدمحمد علوي آلترناتيو باقري و زارع به شمار مي‌رود كه البته او هم از سرعت زيادي برخوردار نيست و تنها در تخريب بازي حريف تخصص دارد.با اين وجود بخش هجومي خط مياني پرسپوليس نقطه قدرت اين تيم است.

مثلث منصوري، نيكبخت و پتروويچ از توان بالايي براي نفوذ به لايه‌هاي دفاعي و ايجاد موقعيت براي تك‌مهاجم سرخپوش برخوردار است.

اين 3 بازيكن شانس زيادي براي حضور در تركيب اصلي خواهند داشت اما تنها جانشين آنها بر روي نيمكت حسين بادامكي است. پرسپوليس در اين پست هم به بازيكنان بيشتري نياز دارد.

سرعت هجومي

قدرت پرسپوليس در نيمه هجومي اين تيم خواهد بود. با توجه به آرايش 1-3-2-4 محبوب قطبي، قطعاً ابراهيم توره جدي‌ترين گزينه براي حضور در رأس خط حمله است؛

بازيكني كه قطبي از جذب او اظهار خوشحالي كرده بود. توره از فرصت‌هاي خود در تركيب پيكان به بهترين شكل استفاده مي‌كرد و حالا بهترين هافبك‌هاي هجومي فصل گذشته ليگ را در كنار خود مي‌بيند.

منصوري و پتروويچ، فصل گذشته هماهنگ‌ترين زوج تهاجمي در خط مياني ابومسلم بودند و حالا هر دو براي پرسپوليس بازي مي‌كنند.

نيكبخت هم كه در گلزني و گلسازي بهترين فصل‌هاي خود را در پرسپوليس سپري كرده، در سمت چپ قرار مي‌گيرد و به اين شكل لوزي تهاجمي پرسپوليس شكل مي‌گيرد. هر 4 بازيكن از سرعت و قدرت مانور بالايي برخوردارند و خطرناك‌ترين تركيب هجومي ليگ هشتم را تشكيل مي‌دهند.

هادي نوروزي، خيرخواه و احتمالاً فاطمي كه هنوز قراردادش را به ثبت نرسانده، بازيكنان ذخيره پرسپوليس در نيمه هجومي اين تيم به شمار مي‌روند كه البته فاصله زيادي با بازيكنان اصلي دارند.

دنبالک:
http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/37717

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'رونمايي از پرسپوليس جديد، همشهری' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016