دوشنبه 14 دی 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

آندو: پرسپوليس نه،مي خواهم در اروپا بمانم، سايت گل

آندرانیک تیموریان، هافبک مورد علاقه افشین قطبی است و او به خاطر این مربی قید حضور در تمرینات فولام را زد و برای تیم ملی در تورنمنت قطر بازی کرد، تورنمنتی که نتایج خوبی را برای تیم ملی ایران به همراه نداشت.

اما آندو معتقد است که نباید به خاطر این نتایج قطبی مورد انتقاد قرار بگیرد. آندرانیک که مورد توجه علی دایی، سرمربی جدید پرسپولیس قرار گرفته است در مورد این موضوع و مسائل مختلف دیگر به سوالات خبرگزاری فوتبال ایران پاسخ می‌دهد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




از اولین بازی تورنمنت صحبت کنید. بازی با قطر که باختید؟‌

فکر می‌کنم یکی از قوی‌ترین تورنمنت‌هایی بود که تیم ملی در آن حضور داشت. همه تیم‌ها با نفرات اصلی خود آمده بودند. در 10 دقیقه بازی با قطر خیلی بد بودیم و بدتر از آن این بود که دو گل بد خوردیم. اما بعد از آن تیم قطر چیزی برای گفتن نداشت و توانستیم با برتری کامل بازی را به تساوی بکشیم. متاسفانه در دقیقه 92 گل بدی را دریافت کردیم. شاید این اتفاق برای هر بازیکنی پیش بیاید و شاید این اشتباه را من می‌کردم. حسین کعبی مستحق سرزنش برای این اشتباه نیست چون او کارهای بزرگی را برای تیم ملی در این سال‌ها انجام داده است. رد و بدل گل در فوتبال طبیعی است و تیم ملی مقابل قطر بازی خوبی انجام داد اگرچه نتیجه بازی ناجوانمردانه بود و حداقل حق‌مان در این بازی تساوی بود.

دومین باخت مقابل مالی بود. در مورد این باخت چه نظری داری؟

فکر می‌کنم تیم مالی قدرتمندترین حریف ما در این تورنمنت بود. آنها برای جام ملت‌های آفریقای آماده می‌شدند و تیم بسیار قدرتمندی بود. بهترین بازی ما در تورنمنت را در نیمه دوم این بازی انجام دادیم اما خواسته‌های مربی در این بازی برآورده نشد چون واقعا تیم مالی هماهنگ بود. به نظر من آنها در جام ملت‌های آفریقا مدعی خواهند بود.

قطبی بعد از این بازی عنوان کرد که بازیکنان حرف‌های او را گوش نمی‌کنند. این سرپیچی از حرف‌های سرمربی تیم ملی سهوی بود یا عمدی؟

فکر نمی‌کنم عمدی باشد. هیچ بازیکنی در دنیا نیست که پا روی پرچمی بگذارد که در پیراهنش قرار دارد. بازیکنان ما جوان بودند و تجربه بازی مقابل تیمی چون مالی را نداشتند. به خاطر همین کم آوردیم و نتوانستیم خواسته‌های قطبی را انجام دهیم.

و بازی آخر مقابل کره‌شمالی. افسوس نمی‌خورید که این کره باید در جام جهانی بازی کند و ما از حضور در این تورنمنت بزرگ حذف شدیم.

نمی‌شود روزها را برگرداند. کره‌شمالی را باید در خانه‌اش می‌بردیم. متاسفانه آن بازی مساوی شد که حق‌مان مساوی نبود. به نظر من کره تیم خوبی داشت و رویارویی خوبی با ما انجام داد اما کیفیت آنها هیچ وقت به سطح فوتبال ایران نمی‌رسد.

بعد از این سه باخت، زمزمه انتقاد از قطبی به گوش می‌رسد و اینکه او را برکنار کنند.

من در مورد کسی حرف نمی‌زنم اما می‌گویم این روش کار نیست و اگر حتی مربی تیم ملی برانکو، قلعه‌نویی و دایی بود باید به او فرصت بدهند. هر کسی مربی تیم ملی باشد نباید زمان کمی را برای او در نظر گرفت. تیم ملی ایران به جام جهانی نرفته و از این مسئله مردم ناراحت هستند اما راهکار آن تغییر پیاپی مربی نیست.

از قطر خبر رسید که اختلافاتی بر سر کاپیتانی تیم ملی وجود داشت و قطبی می خواست تو را کاپیتان تیم ملی کند.

دوست ندارم دراین‌باره حرفی بزنم.این نظر لطف آقای قطبی است من ولی هیچ وقت به فکر بستن بازوبند کاپیتانی نیستم و می‌خواهم تمرکزم را برای بهتر بازی کردن بگذارم.

نظرت در مورد عملکرد ایران در تورنمنت قطر چه بود؟

در بازی اول و سوم خوب بودیم و در بازی دوم فقط از 30 دقیقه بازی راضی هستیم.

رسانه‌های ایرانی از حضور تو در پرسپولیس خبر می‌دهد و اینکه علی دایی علاقه دارد در کنار او کار کنی.

من قبلا هم گفتم پنج ماه با فولام قرارداد دارم و به حضور در فوتبال اروپا فکر می‌کنم. از اینکه به من نظر دارند تشکر می‌کنم اما اولویت من حضور در فوتبال اروپاست و می‌خواهم پیشنهاداتم را در اروپا دنبال کنم.

پس به پرسپولیس نمی‌آیی؟

نه، فعلا نمی‌خواهم به ایران برگردم و همان‌طور که گفتم اولویتم تیم‌های اروپایی است. فکر می کنم که سن مناسبی برای بازگشت به فوتبال ایران نیست و می‌توانم هنوز در فوتبال اروپا بازی کنم. در ضمن این پیشنهاد فقط در رسانه‌ها مطرح شد و فقط در حد حرف است هیچکس از باشگاه پرسپولیس با من صحبت نکرده است.

وضعیت‌ات در فولام چطور است؟

مثل سابق می‌خواهم واقعیت‌ها را به مردم بگویم و اینکه جایی در فهرست 18 نفره فولام ندارم. مربی تیم هم نظری روی من ندارد و کاری هم نمی‌توانم بکنم.


پیش از حضور در تورنمنت قطر گفته می بودی می‌خواهم از فرصت نقل‌وانتقالات زمستانی استفاده کنم. اما به تورنمنت قطر آمدی و این مسئله باعث نمی‌شود که فرصت تغییر تیم‌ات را از دست بدهی.

نه من تا 30 ژانویه فرصت دارم و 6 ژانویه کارم در تیم ملی ایران تمام می‌شود و 20 روز وقت کافی است تا تیم‌ام را عوض کنم در ضمن اگر بخواهم از لیگ‌برتر به دسته یکی بروم 12 ماه سال فرصت دارم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016