شنبه 4 بهمن 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا


پرخواننده ترین ها

احتمال بازگشت تیم ملی به جام ملت‌ها

2015_1_24_16_51_57.jpg
در پی شکایت فدراسیون فوتبال ایران از علا عبدالزهرا، بازیکن دوپینگی عراق و تائید فیفا، کنفدراسیون فوتبال آسیا از ایران خواست تا یک روز بیشتر در استرالیا بماند. ایران امیدوار به تغیر نتیجه بازی با تیم عراق است.

در پی شکایت فدراسیون فوتبال ایران از علا عبدالزهرا، بازیکن تیم ملی عراق، کنفدراسیون فوتبال آسیا فردا یکشنبه (۲۵ ژانویه، ۴ بهمن) نشست اضطراری برگزار می‌کند. فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) دوپینگ و محرومیت علا عبدالزهرا بازیکن تیم ملی عراق را تایید کرده و او حق شرکت در مسابقات را نداشته است.

به گزارش رسانه‌های ایران، مسئولان فدراسیون فوتبال ایران مدارک لازم را در خصوص دوپینگ و محروم بودن این بازیکن گردآوری کرده و طی درخواستی رسمی از کنفدراسیون فوتبال آسیا، خواهان رسیدگی به وضعیت دوپینگ بازیکن تیم ملی فوتبال عراق شدند.

مهدی محمدنبی، دبیرکل فدراسیون فوتبال و هوشنگ مقدس، سرپرست تیم ملی، صبح روز شنبه (۲۴ ژانویه) از شهر کانبرا به سیدنی سفر کردند و با حضور در محل استقرار مسئولان کنفدراسیون فوتبال آسیا در این شهر، نشستی در مورد رسیدگی به بحث دوپینگ بازیکن یادشده داشتند. آنان ساعت ۲۰ به وقت محلی به اردوی تیم ملی برگشته و قرار شده تیم ملی تا اعلام نتیجه قطعی رای کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال که صبح یکشنبه برگزار خواهد شد در استرالیا بمانند.

رییس فدراسیون فوتبال ایران در مصاحبه با اخبار ورزشی شبکه سوم صداوسیما تاکید کرد که کنفدراسیون آسیا از تیم ایران خواسته یک روز بیشتر در استرالیا بماند.

به گفته قائم‌مقام دبیر کل "ستاد ملی مبارزه با دوپینگ ایران"، نتیجه مثبت آزمایش دوپینگ علا عبدالزهرا که در آزمایشگاه کلن آلمان بررسی شده بود، پیش از این به فیفا اعلام شده بوده و تخلف فدراسیون عراق مشخص است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


دوپینگ در ایران، تغییر نتیجه در استرالیا

در این راستا پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان با دکتر رامین طباطبایی گفت‌وگو کرده است. این کارشناس با اشاره به نمونه‌گیری از علا عبدالزهرا بازیکن تیم ملی عراق در زمانی که در عضویت باشگاه تراکتورسازی تبریز بود، گفت: «کمیته ایران نادو از این بازیکن تست می‌گیرد و به آزمایشگاه کلن می‌فرستد. زمانی که نتیجه مثبت آزمایش وی به ایران فرستاده می‌شود وی به تیم پلیس عراق رفته بود برای همین ما مدارک او را به بخش پزشکی فیفا دادیم تا ماجرا از طریق فدراسیون فوتبال عراق پیگیری شود.»

وی افزود: «بعد از مشخص شدن رویارویی ایران با عراق در یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا این موضوع را به اطلاع دکتر سجادی معاون قهرمانی وزارت ورزش و رئیس ستاد ملی مبارزه با دوپینگ رساندم و در نامه‌ای به فیفا مجددا دوپینگی بودن این بازیکن ملی پوش عراق را یادآور شدیم تا اینکه وی در دیدار عراق و ایران برای تیم ملی کشورش به میدان رفت.»

به گفته وی، ماده ممنوعه‌ای که عبدالزهرا استفاده کرده متیل هگزانامین بوده و حداقل محرومیت او ۶ ماه و حداکثر دو سال است و فدراسیون عراق هم برای او محرومیتی در نظر نگرفته بوده و بر همین اساس تخلف فدراسیون عراق مشخص است.

به گفته قائم‌مقام دبیرکل ستاد ملی مبارزه با دوپینگ ایران، با استناد به قوانین فیفا، این مسئله می‌تواند حتی تیم ملی عراق را در صورت اثبات از جام ملت‌ها حذف کند.

هوشنگ مقدس، سرپرست کاروان تیم ملی ایران گفت: «فیفا در جریان دوپینگ بازیکن عراق است زیرا ۲ روز پیش از دیدار ایران و عراق، مسئولان نادو ایران طی نامه‌ای به فیفا، آنها را از این موضوع با خبر کرده بودند. البته مسئولان فیفا در جریان این مساله بوده ولی تا این لحظه جوابی نداده‌اند.»

هوشنگ مقدس در ادامه تصریح کرد: «نمی‌خواهم امید واهی بدهیم اما تمام تلاشمان را به کار می‌بندیم تا از حق و حقوق ایران دفاع کنیم. البته منتظریم جواب مشخصی از سوی مسئولان AFC دریافت کنیم و پس از آن مشخص می‌شود به ادامه رقابت‌ها باز می‌گردیم یا تدارک سفر به ایران را خواهیم دید.»

علا عبدالزهرا در دیدار ایران و عراق در مرحله یک چهارم نهایی این رقابت‌ها، سازنده‌ی گل نخست تیم ملی عراق بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016