یکشنبه 12 بهمن 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

مرگ يک اسکی‌باز جوان و سوالات بی‌پاسخ

يکی از اسکی بازانی که روز شنبه از زير بهمن در پيست اسکی دربندسر نجات پيدا کرده بودند، درگذشت.

به گزارش خبرنگار مهر، صبح روز شنبه در پيست اسکی دربندسر يک حادثه بهمن رخ داد و طی آن دو اسکی باز در منطقه دره بين تله کابين و تله سيژ چهار نفره زير بهمن گرفتار شدند که با تلاش چند نيروی محلی و يکی از پيستورها از زير بهمن نجات پيدا کردند.

اسکی‌باز اول ساعت ۱۳ و اسکی باز دوم ساعت ۱۶:۳۰ دقيقه از زير بهمن بيرون کشيده شدند که با توجه به نامساعد بودن حال عمومی اسکی باز دوم، وی به اورژانس منتقل شد و ساعاتی بعد جان سپرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بهمن در پيست اسکی

تصويری از محل حادثه بهمن در پيست اسکی دربندسر

در اين حادثه چند ابهام وجود دارد که متاسفانه به دليل عدم پاسخگويی مسئولان هنوز جوابی برای آن پيدا نشده است:

اول اينکه با توجه به وضعيت نامساعد هوا در شب قبل از حادثه، آيا مسئولان پيست بايد اجازه روشن کردن تله کابين و استفاده مردم از آن را می‌دادند؟ چه بسا اگر اين اجازه داده نمی‌شد، اسکی‌بازان در آن ناحيه درگير بهمن نمی‌شدند.

دوم اينکه چرا عمليات نجات پس از بيرون کشيدن اسکی باز اول به وقفه حدود دو ساعته افتاد و سهل انگاری از جانب چه کسی بوده است؟ آيا اطلاع رسانی دير اسکی‌باز اول مبنی بر اينکه دوستش نيز شايد در زير بهمن مانده و سپس استعلام از مخابرات کمک رسانی را به تاخير انداخته يا ماجرا چيز ديگری است؟

و نکته مهم‌تر اينکه اين اتفاق در داخل خود پيست و بين تله کابين و تله سيژ چهار نفره پيست دربندسر رخ داد. اگرچه شايد اين منطقه محل عمومی اسکی ورزشکاران نباشد اما به هر حال ناحيه‌ای در داخل خود پيست است که مسئولان بايد نسبت به ايمنی تمام نقاط داخل پيست اطلاع رسانی می‌کردند.

به نظر می‌رسد سريال از دست رفتن جان اسکی‌بازان در چنين حوادثی زنگ خطری برای مسئولان پيست‌های اسکی است. شايد اگر اين پيست‌ها زير نظر فدراسيون اسکی بود، امروز پاسخگويی برای چنين حوادثی پيدا می‌شد اما اين حادثه و از دست رفتن جان يک جوان ۲۱ ساله در داخل پيستی که موظف است امنيت تمام اسکی بازان را تامين کند، دردناک است.

خبرگزاری مهر همچنان پيگير و منتظر واکنش و پاسخ مسئولان نسبت به حادثه است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016