دوشنبه 11 اسفند 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

دفاع قلعه‌نويی از کرار و انتقاد از مديران "نظامی" فوتبال

سرمربی استقلال می‌گويد در هيچ کدام از احکامی که کميته انضباطی عليه او و باشگاه صادر کرده است، عدالت وجود ندارد.

به گزارش ايسنا، امير قلعه‌نويی درخصوص محروميت سه جلسه‌ای جاسم کرار از سوی کميته انضباطی گفت: من بايد به آقای حسن‌زاده بگويم که شما در واقع کرار را ۴ جلسه محروم کرديد نه سه جلسه، چرا که در بازی با گسترش نيز او از شرايط روحی، روانی و فنی مناسب برخوردار نبود و برای ما مثمر ثمر ظاهر نشد.

وی در اين باره ادامه داد: در هيچ کدام از مراحل صدور حکم برای جاسم کرار عدالت رعايت نشد، نه در محروميت اوليه، نه در تعليق آن و در نه در محروميت ثانويه. اگر قرار بود محروميت او تعليق شود چرا درست شب قبل از بازی ما با گسترش اين اتفاق افتاد؟ چرا صدور حکم برای او ۱۹ روز طول کشيد؟ من ۴۰-۳۰ حکم در دست دارم که همه در زمان آقای حسن‌زاده صادر شده است و در هيچ کدام عدالت رعايت نشده است. اين درست مثل اتفاقاتی است که در فيلم‌های هندی می‌افتد!



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


سرمربی آبی‌پوشان افزود: تمام مشکلاتی که در فوتبال ما وجود دارد به خاطر حضور همين آقايانی است که می‌آيند و پستی می‌گيرند و عدالت را برقرار نمی‌کنند. چرا حکم‌هايی که عليه قلعه‌نويی صادر می‌شود، بيشتر از ۲۴ ساعت زمان نمی‌برد. در اکثر حکم‌هايی که عليه من صادر شده نه به گزارش داوری و نه ناظر بازی مراجعه شده است. به عنوان مثال آخرين محروميت من بنا به گفته آقايان به اين دليل بوده است که من از محوطه فنی خارج شده‌ام. نمی‌دانم اين چه نوع حکمی است؟ خدا پدر آقای شاه‌حسينی را بيامرزد که حداقل عدالت را رعايت می‌کرد.

قلعه‌نويی در بخش ديگری از صحبت‌هايش درخصوص وضعيت نمايندگان ايران در ليگ قهرمانان آسيا و دليل عدم موفقيت باشگاه‌های ما در اين رقابت‌ها خاطرنشان کرد: اين موضوع نياز به يک کار کارشناسی و زمان زياد دارد ولی من مختصرا عرض می‌کنم که دليل عدم موفقيت ما نبود برنامه‌ريزی و مديريت درست است. شما نگاه کنيد تنها باشگاهی که تمام شاخصه‌های يک باشگاه حرفه‌ای را داراست، فولاد مبارکه سپاهان است. يعنی شما در اين باشگاه برنامه‌ريزی، مديريت و مسائل مالی را به صورت حرفه‌ای شاهد هستيد. تيم‌های ديگر ما فقط اسم باشگاه را يدک می‌کشند ولی در حقيقت باشگاه نيستند. در مورد تيم خودم استقلال صحبت می‌کنم که ما تنها يک تيم هستيم. سپاهان ۷۵ تيم دارد که يک سری از آن‌ها تيم‌های درون مسابقاتی هستند و يک سری تيم‌های سايه هم در اين باشگاه وجود دارد و حدود ۱۷۰۰ ورزشکار دارد. شما نگاه کنيد چه تعداد از مدال‌های ما متعلق به اصفهان و باشگاه‌های سپاهان و ذوب آهن است.

وی ادامه داد: هرچند همه اين‌ها ماحصل تلاش‌های اسلاميان و تاج بوده است. چرا که در گذشته سپاهان در زمانی که زير نظر سيمان سپاهان بود، وضعيت مالی خوبی نداشت ولی برنامه‌ريزی خوب و بلندمدت باعث شد تا ما امروز سپاهان را در وضعيت کنونی ببينيم. الان سپاهان در مجموعه باغ فردوس اصفهان تمرين می‌کند که يک مجموعه کامل در منطقه خوش و آب هوای اصفهان است.

سرمربی استقلال در ادامه گفت: شما نگاه کنيد ما زمانی که در آسيا حضور پيدا کرديم به دليل مشکلات مالی و اعتراض‌های جباری کار به صدور بيانيه بين مديرعامل و بازيکن کشيده شد. من نمی‌گويم که فتح‌الله‌زاده يا مجتبی جباری در اين ميان مقصرند ولی می‌خواهم بگويم ما با چه شرايطی وارد ليگ قهرمانان شديم و تيم‌های ديگر با چه شرايطی. تيم‌های قطری برای بازی‌های پلی‌آف هم بازيکن می‌خرند و خودشان را تقويت می‌کنند ولی ما هميشه به دليل نداشتن مديريت و برنامه‌ريزی با شرايط نامناسبی وارد اين مسابقه‌ها می‌شويم.

قلعه‌نويی به انتقادهای کی‌روش از امکانات و زيرساخت‌های ضعيف فوتبال ايران اشاره کرد و افزود: همين صحبت‌هايی که آقای کی‌روش انجام داده‌اند را مربيان ايرانی هم در طول اين سال‌ها گفته‌اند ولی ديديم که برای او چه به‌به چه‌چه‌ای راه افتاد. تنها چيزی که ما در فوتبال‌مان داريم نيروی انسانی خوب است. زمانی که ما ۵-۴ سال پيش به ازبکستان رفتيم، آن‌ها از نزديک امکانات باشگاه پاختاکور را به ما نشان دادند و به ما توضيح می‌دادند که ما در چند سال آينده به کجا خواهيم رسيد. همان زمان پاختاکور ورزشگاهش را عوض کرد و اين نشان از برنامه‌ريزی و هدف‌گذاری قوی آن‌هاست. امروز هم می‌بينيم که آن‌ها در چه شرايطی قرار دارند. متاسفانه باشگاه‌های ما به هيچ عنوان ساختار ندارند. من مربی ساعت ۹:۳۰ شب وقتی می‌خواستم اخبار را تماشا کنم، ديدم که پژمان منتظری در حال مذاکره با ام صلال است. بازيکن من مذاکره می‌کند در حالی که من بی‌خبرم.

وی همچنين اظهار کرد: اينقدر آدم‌های سياسی و نظامی را وارد فوتبال کردند تا کار به اينجا رسيد و ما هرچه اعتراض کرديم، کسی توجهی نکرد. امروز آقايان نتيجه اين کار را می‌بينند. چرا بايد افرادی مثل دادگان و داريوش مصطفوی خانه‌نشين باشند؟ چرا بايد اوليايی که استقلال بهترين دوران خودش را در زمان مديريت او داشت، خانه‌نشين باشد در حالی که ما با بودجه ۵ ميليون و ۲۰۰ هزار تومانی در زمان اوليايی بهترين شرايط را داشتيم. ما با سرعت ۲۰۰ کيلومتر در حال پسرفت هستيم.

قلعه‌نويی به پيشرفت سازمان ليگ در زمان مديريت تاج اشاره کرد و افزود: می‌بينيم از زمانی که تاج رييس سازمان ليگ شده پيشرفت خوبی داشته است. هرچند عزيز محمدی هم زحمات زيادی کشيده است. در کل معتقدم مديران ما با اين شرايط زيرساختی که ما داريم خوب عمل کرده‌اند. با اينکه دل خوشی از کفاشيان ندارم ولی او هم زحمت خود را کشيده است.

سرمربی استقلال در ادامه با اشاره به امکانات برنامه‌ريزی قطری‌ها در سال‌های اخير خاطرنشان کرد: ما سال ۱۹۸۶ در قطر بازی کرديم. شما ببينيد از سال ۸۶ به اين سمت قطر که در کل ۵۰۰ هزار نفر جمعيت قطری هم ندارد، دو جام ملتها، يک دوره بازی‌های آسيايی را برگزار کرده و يک جام جهانی را هم در پيش دارد و امروز در فوتبال دنيا تاثيرگذار است. خدا را گواه می‌گيرم اين‌ها سال ۸۶ چيز خاصی نداشتند ولی سال گذشته يک آکادمی به نام اسپاير و همچنين ورزشگاه مسقف ۶۰ هزار نفری و هتل ۵ ستاره احداث کردند که اين باعث شده است تيم‌هايی مثل بايرن مونيخ در اين کشور اردو بزنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016