یکشنبه 11 مرداد 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

دونده المپيکی ايران در پيست خاکی می‌دود + عکس


حسن تفتیان

دونده المپيکی تيم ملی دووميدانی ايران شرايط تمرينی مناسبی در شهر خود ندارد و در پيست خاکی تمرين می‌کند.

به گزارش ايسنا، رشته های پايه و پرمدال در ورزش ايران هميشه با مشکلات سخت افزاری روبه رو هستند. با وجود اينکه دووميدانی طرفداران و البته اهميت زيادی در ورزش يک کشور دارد اما اين رشته در ايران هيچ گاه امکانات مطلوب را در اختيار نداشته است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


حسن تفتيان دونده سرعت تيم ملی دووميدانی که کمتر از يک هفته پيش سهميه المپيک ۲۰۱۶ ريو را کسب کرد شرايط مناسب تمرينی در شهر خود ندارد. پيست ورزشگاه تربت حيدريه مشهد با وجود وعده چندباره مسئولان، به دليل کمبود بودجه همچنان خاکی است و تارتان نشده است.

تفتيان در گفت و گو با ايسنا درباره وضعيت نامناسب اين پيست گفت: وضعيت اين پيست افتضاح است و با وجود اينکه در شهر تربت حيدريه استعدادهای زيادی در دووميدانی وجود دارد امکانات کم است. زمانی که من برای ديدن خانواده ام به شهرم می‌روم در اکثر موارد در کوه و بيابان تمرين می‌کنم و اگر به پيست بروم به دليل شرايط نامناسب آن شب ها از شدت پا درد و کمر درد نمی‌توانم بخوابم.

او ادامه داد: قرار بود در ورزشگاه ۵ هزارنفری تربت حيدريه پيست تارتان بزنند اما با توجه به کمبود بودجه اين پيست هم قرار است خاکی شود و اگر اين اتفاق بيفتد کارايی نخواهد داشت و بودن يا نبودن آن تفاوتی ندارد. اگر اين پيست تجهيز شود علاوه بر من ديگر ملی پوشان هم می توانند به اين شهر بيايند و از آن استفاده کنند چرا که به غير از اين مشکل، باقی امکانات مهيا است. اکثر بچه ها در سنين پايين به سمت دووميدانی می‌آيند اما در اين پيست آسيب می‌بينند و خانواده ها ديگر راغب نيستند آنها در اين ورزش ادامه بدهند.

دونده سرعت تيم ملی با تاکيد براينکه شخصا برای فراهم شدن اين پيست با مسئولان زيادی صحبت کرده است،‌ تصريح کرد: من با مدير کل ورزش استان، فرماندار و نماينده مجلس شهر صحبت کردم و حتی برای درست شدن اين شرايط به وزارت ورزش هم رفتم اما بودجه ای که بايد از طرف کميته ملی المپيک و وزارت ورزش فراهم شود، تصويب نشده است. زيرسازی اين پيست هم تارتان است و برای تکميل شدن آن به تزريق بودجه نياز است

او در پايان گفت: من توقع ندارم که اين پيست فقط برای حسن تفتيان دونده المپيکی تيم ملی باشد بلکه می خواهم استعدادهای شهرم بتوانند از امکانات خوبی بهره‌مند باشند و بتوانند به مانند من در المپيک باشند. به نظرم اين توقع زيادی نيست و برای اينکه چندين حسن تفتيان داشته باشيم بايد اين امکانات مهيا شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016