دوشنبه 9 شهریور 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

احسان حاج‌ صفی به باشگاه اف‌اس‌وی فرانکفورت پیوست


احسان حاج صفی

مهدی رستم‌پور ـ رادیو فردا ـ احسان حاج صفی بازیکن تیم ملی فوتبال ایران و باشگاه سپاهان اصفهان، در آخرین روز از فصل نقل و انتقالات تابستانی آلمان، به باشگاه اف‌اس وی فرانکفورت در بوندس لیگای ۲ پیوست.

او حالا تنها بازیکن ایرانی است که از فوتبال ایران به باشگاه‌های آلمانی پیوسته. از نیمه دوم دهه ۹۰ میلادی، بازیکنان پرتعدادی از ایران در تیم‌های دسته اول و دوم بوندس لیگا به میدان رفتند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


علی دایی، کریم باقری، خداداد عزیزی، مهدوی‌کیا، علی کریمی، هاشمیان، موسوی، پاشازاده، خطیبی، یزدانی، دین محمدی، تیموریان و منصوریان از جمله این بازیکنان بودند.

وحید هاشمیان در سال ۲۰۱۰ در سن ۳۴ سالگی و پس از ۱۱ سال حضور در آلمان، به ایران بازگشت. سال بعد هم علی کریمی مدتی کوتاه در شالکه بود. آنها آخرین نماینده فوتبال ایران در بوندس لیگا بودند و پس از این دو، بازیکن ایرانی دیگری در آلمان بازی نکرده.

فریدون زندی، اشکان دژآگه، دانیال داوری، امیر شاپورزاده و شروین رجبعلی‌فرد بازیکنانی هستند که فوتبال خود را در آلمان آغاز کرده‌اند و محصول باشگاه‌های ایرانی نیستند.

حضور بازیکنان ایرانی در بوندس لیگا، با پیوستن دایی و باقری به آرمینیا به یله فلد در سال ۱۹۹۷ آغاز شد. بوندس لیگای یک و دو، مدت ۱۳ سال میزبان بازیکنانی از فوتبال ایران بود که در پی بازگشت هاشمیان، با رکود پنج ساله مواجه شد.

این وقفه با پیوستن حاج صفی به تیم دوم شهر فرانکفورت، پایان یافته اما مشخص نیست در پی این ستاره چپ پای تیم ملی ایران، بازیکنان دیگری هم مورد توجه تیم‌های آلمانی قرار بگیرند.

دانیال داوری دروازه‌بان ذخیره تیم ملی ایران در جام جهانی که در سال ۲۰۱۵ به تیم ملی دعوت نشده، اینک عضو باشگاه آرمینیا بیله فلد است اما هنوز برای این تیم به میدان نرفته.

در جمع بازیکنان ایرانی شاغل در اروپا، علیرضا حقیقی دروازه‌بان ذخیره باشگاه روبین کازان روسیه است اما گفته می‌شود این روزها در انگلستان به سر می‌برد تا به یک تیم انگلیسی بپیوندد.

حقیقی برای پیوستن به فوتبال جزیره، حداکثر تا ساعت شش بعد از ظهر سه‌شنبه فرصت دارد که لحظه بسته شدن پنجره تابستانی در فصل نقل و انتقالات است.

سعید عزت‌اللهی از تیم سوم آتلتیکو مادرید جدا شده و به روستوف روسیه پیوسته. او هنوز در ترکیب تیمش قرار نگرفته. سردار آزمون عضو همین تیم است.

رضا قوچان‌نژاد برای چارلتون اتلتیک انگلستان بازی می‌کند و به خاطر مصدومیت، یک ماه نمی‌تواند بازی کند.

علیرضا جهانبخش عضو تیم آلکمار هلند شده و او نیز به دلیل مصدومیت، هنوز در ترکیب تیمش قرار نگرفته. جهانبخش در اردوی تیم ملی ایران هم غایب است و به جای او، کاوه رضایی از ذوب آهن به اردو فراخوانده شد.

کریم انصاری‌فرد به باشگاه پانیونیوس یونان پیوسته و در هر دو بازی نخست تیمش به میدان رفته است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016