شنبه 14 شهریور 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا


پرخواننده ترین ها

کی‌روش: صعود به جام جهانی مأموریت غیرممکن است

تهران - ایرنا - سرمربی تیم ملی فوتبال ایران درگفت وگوباگاردین درمورد امکان صعود تیم ملی ایران به جام جهانی ۲۰۱۸گفت:من صعود به جام جهانی ۲۰۱۸ را ماموریت غیرممکن می نامم. ما برای صعود به تام کروز یا تیمی از تام کروزها نیاز داریم.

دستیار سابق الکس فرگوسن که اکنون در پنجمین سال سرمربیگری تیم ملی ایران بسر می برد، در مورد اشتباهات کلیدی که باعث مشکلاتی در اولدترافرد شده است، صحبت کرد.کی روش نگران است که کارفرمایان سابق او از میراث الکس فرگوسن که او از سال ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۸ دستیار او بوده است، عقب نشینی کرده باشند. سرمربی تیم ملی ایران که پنجمین سال است هدایت این تیم به عهده دارد، همچنان رویدادهای اولد ترافورد را به دقت زیر نظر دارد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


کی روش به گاردین گفت: بنیان موفقیت منجستریونایتد همیشه بر پایه ارزشهای این باشگاه شامل اعتماد، اطمینان و تداوم قرار داشته است. فکر می کنم تغییرات زیادی رخ داده است که این تداوم و سنت باشگاه را ازهم گسیخته است.

وی گفت: هیچ اشکالی در مورد ساختن آینده برپایه اصولی که در داخل منچستریونایتد وجود داشت و توسط فرگوسن بوجود آمد، وجود نداشت و این مسیردرستی بود. من درک می کنم که بعد از فرگوسن پیچیدگی انتقال کارآسانی نبود. من احترام و تحسین بسیاری برای لوئیس فان خان و دیوید مویس قائل هستم، آنها مربیان بزرگی هستند که تحسین می کنم، اما فکرمی کنم اشتباهات حیاتی و مهم در جریان گذار از فرگوسن رخ داده است.

ازنظر کی روش، تصمیم مویس به تغییر کادرمربیگری تقریبا بلافاصله پس ازفرگوسن، نمونه مهمی از اشتباهاتی است که رخ داده است.

وی گفت: تغییر همه چیز در کادر مربیگری وافرادی که داخل باشگاه را می شناسند، ضرورتی نداشت. من از افرادی مثل بابی چارلتون و الکس این درس بزرگ را یاد گرفتم که باید به افراد خودتان اطمینان کنید.

کی روش گفت: سالی که من از رئال مادرید به باشگاه برگشتم، لازم بود تصمیم هایی در مورد آینده تیم اتخاذ کنیم. روی کین، گیگز و اسکولز بازیکنان اصلی بودند. اما بازیکنان جوان زیادی مثل کریستیانو رونالدو، رونی و ویدیچ را هم داشتیم. هیچ کس دیگری مثل افراد خودتان در موقعیت بهتری برای تصمیم گیری نیستند. هیچ کس دیگری آمادگی بهتری برای اتخاذ تصمیم های درست از نظر تداوم نداشت. با وجود تمام این تغییرات، کی روش در انتظار ثمر دادن کار فان خال در فصل جاری است.

وی گفت:امیدوارم و انتظار دارم این فصل مچستریونایتد نه تنها به پیروزی دست یابد بلکه در سبک پیروز شود. در باشگاهی مثل منچستریونایتد با قابلیت های مالی آن، نتایج باید بلافاصله بدست آید.

کی روش گفت: ما همچنین خواهان درخشش بازیکنان هستیم. بازیکنان بزرگی مثل بست، اسکولز، گیگز، کین و فان نیستلروی کجا هستند؟ ستارگان منچستریونایتد کجا هستند؟

کی روش افزود: در منچستریونایتد همیشه پرورش بازیکنان مطرح بوده است. اکنون کار برعکس شده است.مامی بینیم برخی ازبهترین بازیکنان افت کرده اند و حتی بازیکنانی مثل فالکائو و دی ماریا که به تیم آمده اند، نیمکت نشین هستند. من دی ماریا و برخی بازیهای او را دیدم، به نظر می رسید هیچ گاه فوتبال بازی نکرده است. شما باید آماده باشید و تصمیم ها را باهم بگیرید. همیشه امکان تصمیم اشتباه هست، اماهیچگاه در خرید بازیکنان، تصمیم عجولانه نگرفتیم.

گاردین نوشت:کی روش بعد از جام جهانی ۲۰۱۸ یا حتی در صورت ناکامی ایران در صعود به جام جهانی روسیه می تواند به انگلیس بازگردد.

وی گفت: بازگشت به فوتبال انگلیس یک آرزوست. من انگلیس را ترک کردم و آنجا کارم را تکمیل نکردم. پیشنهادهایی شده است. متاسفانه این پیشنهادها هنگامی مطرح شد که من قراردادهایی داشتم که نمی توانستم آنها را رها کنم. من برای سایر مربیان احترام قائل هستم و از آن دست آدم هایی نیستم که به راحتی قرارداد می بندند و وسط قرارداد می گویند خداحافظ، من قرارداد بهتری در جای دیگری دارم. من نمی توانم این کار را انجام دهم.

کی روش گفت:دستکم دو فرصت برای بازگشت به انگلیس داشتم. اما این فرصت ها شش ماه قبل از جام جهانی بود و انجام این کار درست نبود. من همچنین فکر می کنم که اگر با چنین رفتاری کاری را شروع کنید، اعتبار و احترام تان را از دست می دهید و به باشگاه جدید خود می گویید که در مورد آنها هم می توانید همین کار را کنید.

در حال حاضر او ازمسئولیت خود در تیم ایران خوشحال است؛ هرچند این مسئولیت می تواند نومیدکننده باشد. در جام جهانی ۲۰۱۴ هنگامی که تیم ملی ایران با نیجریه مساوی کرد و مقابل آرژانتین به لطف جادوی دقیقه آخری مسی یک بر صفر شکست خورد او از این نتیجه ابراز رضایت کرد. بعد از پایان جام، او آماده جدایی از تیم ملی ایران بود و در مورد ادامه همکاری او با تیم ایران تا جام ۲۰۱۸ تردید وجود دارد.

کی روش گفت: برای ما پایان کار بود و چند فرصت در کشورهای دیگر داشتم، اما دو منبع بانفوذ، الهام بخش من برای ماندن بودند. یکی از این دو منبع بازیکنان بودند.آن هااز نظر من خارق العاده بودند و مردم از من خواستند که بمانم. مهمترین منبع الهام بخش من، مردم ایران و هواداران بودند. آنها به گونه ای با من رفتار می کنند که گفتن پاسخ منفی دشوار بود.

فدراسیون فوتبال ایران به کی روش نوید پایان تحریم هایی را که دستیابی به وجوه، امکانات و دیدارهای دوستانه را برای فدراسیون دشوار ساخته بود، داده است.تحریم ها در ماه ژوئیه خاتمه یافت، اما دستیار سابق منچستریونایتد کمتر از برخی ها در فوتبال ایران خوشبین است که رفع تحریم ها به بهبود سریع در وضعیت فوتبال منجر شود.

رقابتهای مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ در ماه ژوئن آغاز شد و تیم ایران بعد از تساوی نومیدکننده مقابل ترکمنستان، مقابل گوام شش بر صفر پیروز شد. صعود به مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی نباید دشوار باشد، اما در آن مرحله نیز ایران باید برای صعود به جام جهانی با کشورهایی مثل کره جنوبی، استرالیا و ژاپن رقابت کنند که چنین مشکلاتی ندارند.

کی روش گفت: منتظریم ببینیم وضعیت بهتر می شود. ما هیچ وقت امیدمان را از دست نمی دهیم اما اگر اوضاع به همین منوال ادامه پیدا کند، موفقیت برای ایران بسیار دشوار می شود. من صعود به جام جهانی ۲۰۱۸ را ماموریت غیرممکن می نامم. ما برای صعود به تام کروز یا تیمی از تام کروزها نیاز داریم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016